Silesion.PL

serwis informacyjny

Superauto.pl podbija rynek samochodów dostawczych

Bartosz Chojnacki

Na zdjęciu Bartosz Chojnacki

Największa platforma internetowa sprzedała w pierwszym półroczu ponad tysiąc aut użytkowych. Rośnie grono klientów, którzy tego typu pojazdy chcą kupować bez wychodzenia z domu, o ile są one dostępne „od ręki”. Właśnie ruszyła sprzedaż samochodów używanych. Kluczem do sukcesu jest analityka danych.

W pierwszym półroczu Superauto.pl pośredniczyło w sprzedaży 1085 aut dostawczych do 3,5 tony. – Sprzedaż pojazdów użytkowych rośnie u nas znacznie szybciej niż na rynku, na którym panuje stagnacja. Mamy profesjonalny zespół handlowców, specjalizujących się w tej grupie samochodów, którzy walczą o nasz wynik każdego dnia. Nasz plan na ten rok to 1400 pojazdów – zdradza Bartosz Chojnacki, wiceprezes Superauto.pl. W okresie styczeń maj rejestracje aut dostawczych w Polsce wzrosły o 3,5% rok do roku. W tym samym czasie sprzedaż w Superauto.pl podskoczyła aż o 29%.

Analityka danych

Kluczem do sukcesu jest oferta, precyzyjnie dopasowana do potrzeb nabywców samochodów użytkowych. – Jako platforma internetowa dysponujemy narzędziami analitycznymi, pozwalającymi badać zachowania tysięcy użytkowników poszukujących pojazdów dostawczych, tworzyć ich profile i scenariusze zakupowe. W efekcie możemy wyświetlać użytkownikom auta wpisujące się idealnie w ich potrzeby – wyjaśnia Marek Srębowaty, dyrektor ds. e-commerce w Superauto.pl, największej internetowej platformie do sprzedaży pojazdów.

Dwa lata temu firma uruchomiła specjalistyczny serwis nowydostawczy.pl, który obecnie odwiedza ok. 100 tys. użytkowników miesięcznie. Można na nim znaleźć ofertę prawie 800 pojazdów użytkowych.

Tajemnica sukcesu

– Nasza tajemnica polega na tym, że wyświetlamy auta gotowe do odbioru, które mają już określoną wielkość, zabudowę, przeznaczenie czy liczbę miejsc siedzących. Zamawiamy je wcześniej, ponieważ dobrze znamy potrzeby naszych użytkowników i jesteśmy w stanie przewidzieć, na jakie pojazdy będzie popyt. To nasz wyróżnik na rynku samochodów użytkowych, na którym standardem jest ich zamawianie do produkcji, co dla klienta oznacza konieczność oczekiwania 2-3 miesiące na odbiór pojazdu. My uczyniliśmy z aut dostawczych towar szybko zbywalny –ujawnia Bartosz Chojnacki.

Czas na używane

Jak informuje wiceprezes Superuato.pl, firma podjęła właśnie decyzję o rozwoju segmentu samochodów dostawczych o pojazdy używane. – Obecnie mamy ich w ofercie ok. 300, a w najbliższych kilku tygodniach planujemy zwiększyć tę liczbę do tysiąca – zapowiada Bartosz Chojnacki. – Są to auta wyselekcjonowane, sprawdzone pod względem technicznym, w wieku od roku do czterech lat. Już w pierwszym tygodniu uruchomienia nowej oferty sprzedaliśmy 9 takich samochodów. Widzimy, że rynek jest perspektywiczny – cieszy się przedstawiciel Superauto.pl. Tworzenie gorącej oferty aut używanych jest, podobnie jak w przypadku nowych samochodów, jest możliwe dzięki wykorzystaniu narzędzi analitycznych, ale też bliskiej współpracy z dilerami, posiadającymi wyselekcjonowane pojazdy na swoich placach.

Superato.pl ujawniło też, jakie auta dostawcze cieszyły się największym zainteresowaniem w pierwszym półroczu. Są to Ford Transit, Renault Trafic, Opel Movano, Fiat Ducato I Renault Master.

Jesteśmy na  Google News. Dołącz do nas i śledź  Silesion.pl  codziennie. Obserwuj Silesion.pl!


Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).

O autorze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Rating
Copyright Silesion.pl© Wszelkie prawa zastrzeżone. 2016-2025
cropped Katowic Silesion Slask Silesia 24 info 1
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.