Wiadomości Katowice

Skrzyżowanie al. Korfantego z ul. Gnieźnieńską w Katowicach zostało przebudowane. Bezpieczniej dla pieszych i pasażerów

Miejski Zarząd Ulic i Mostów zakończył przebudowę katowickiego skrzyżowania al. Korfantego z ul. Gnieźnieńską. Celem inwestycji była poprawa bezpieczeństwa pieszych oraz pasażerów korzystających ze znajdujących się tu przystanków obsługujących tramwaje i autobusy. W ramach prac o wartości ponad 550 tysięcy zł powstał m.in. nowy peron tramwajowy oraz infrastruktura dla osób słabowidzących i niewidomych. W najbliższych dniach zostaną jeszcze zamontowane barierki.

W przeszłości w tym miejscu zdarzały się wypadki z udziałem pieszych, dlatego miasto Katowice zdecydowało o przebudowaniu skrzyżowania al. Korfantego z ul. Gnieźnieńską. Dzięki zmianom poprawiło się bezpieczeństwo i komfort pieszych, a lokalizacja jest lepiej dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. W związku z pracami al. Korfantego została przesunięta w stronę budynku Śląskiego Centrum Edukacji, a uzyskana w ten sposób przestrzeń posłużyła do wybudowania nowego peronu tramwajowego. Miejsca oczekiwania na tramwaje, a także przejścia dla pieszych, zostały wyposażone w wyróżniającą się nawierzchnię, która ułatwia poruszanie się osobom z niepełnosprawnościami, a w szczególności tym słabowidzącym i niewidomym. Z kolei na al. Korfantego pojawiła się wyspa kanalizująca ruch samochodowy.

Zależy nam, by infrastruktura w Katowicach sprzyjała wszystkim użytkownikom dróg, a zwłaszcza tym, którzy są szczególnie narażeni na niebezpieczeństwo – tłumaczy Piotr Handwerker, dyrektor Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów w Katowicach. – W najbliższych dniach zostaną jeszcze zamontowane barierki, co zakończy wszystkie prace w ramach tej inwestycji – dodaje dyrektor Handwerker.

W przetargu na tę inwestycję wybrana została firma Zakład Robót Drogowych Dioryt Musiał, Wach, Rotyński Spółka Jawna, która wyceniła wartość prac na 550 965,87 zł brutto. Prace były prowadzone z utrzymaniem dwukierunkowego ruchu samochodów, ruchu pieszych oraz ruchu tramwajów. Dlatego realizację podzielono na dwa etapy. W pierwszym prowadzono prace na wschodnim pasie al. Korfantego, a w drugim na zachodnim

Jesteśmy na  Google News. Dołącz do nas i śledź  Silesion.pl  codziennie. Obserwuj Silesion.pl!


Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).

Opublikowany przez
Antoni Zubek

Najnowsze posty

KSW ponownie zawita do Czech! Kolejna zagraniczna gala już w październiku

Już 18 października organizacja KSW po raz czwarty zawita ze swoim wydarzeniem do Czech. Gala XTB KSW…

15 godzin temu

Strach przed L4? Polacy wolą pracować, niż ryzykować nieobecność

Raport enel-med „Łączy nas zdrowie” ujawnia zaskakujący paradoks polskiego rynku pracy. 62 proc. Polaków mimo…

15 godzin temu

Gdzie paliwo kosztuje najwięcej i co najczęściej kupujemy na stacjach paliw? Raport Yanosik i PanParagon

Rosnące ceny paliw to problem, który dotyka kierowców w całej Polsce. Jednak w niektórych miastach…

1 dzień temu

Jagiellonia zagra z Cercle Brugge a Legia Warszawa z Molde w 1/8 finału Ligi Konferencji

Losowanie 1/8 finału Ligi Konferencji Europy przeszło do historii polskiego futbolu. Po raz pierwszy w…

1 dzień temu

Katowice ruszają z szóstą edycją Zielonego Budżetu

Już po raz szósty mieszkańcy Katowic będą mieli okazję wpłynąć na wygląd i ekologiczną przyszłość…

1 dzień temu

Jak mądrze pomagać zwierzętom zimą? Kaczkomaty i odpowiedzialne dokarmianie

Zima to trudny czas dla zwierząt, ale nie wszystkie z nich zapadają w sen zimowy…

1 dzień temu