Reprezentacja Polski na MŚ w Biegach Ulicznych Ryga 23
Siódemkę biegaczy desygnuje Polski Związek Lekkiej Atletyki do startu w inauguracyjnej edycji mistrzostw świata w biegach ulicznych. Zawody w Rydze odbędą się 1 października.
W reprezentacji Polski znalazł się m.in. półfinalista mistrzostw świata w Budapeszcie w biegu na 800 metrów Filip Ostrowski. Mający za sobą udany sezon młodzieżowiec RKS-u Łódź pobiegnie w Rydze na dystansie mili. Wśród pań najbardziej doświadczoną zawodniczką w składzie polskiej drużyny, której generalnym sponsorem jest Grupa Orlen, będzie Paulina Kaczyńska. Zawodniczka ze Stargardu będzie jedyną Polką, która ruszy do rywalizacji w biegu na 5 kilometrów.
– Desygnujemy do startu w Rydze interesujący skład, w którym młodość przeplata się z doświadczeniem. Trzeba też podkreślić, że wielu zawodników zrezygnowało z występu w stolicy Łotwy ze względu na długi sezon startowy. Mam tutaj na myśli np. siostry Konieczek, Sofię Ennaoui, Aleksandrę Lisowską, Adama Nowickiego, Michała Rozmysa czy Mateusza Gosa – mówi szef bloku wytrzymałości w PZLA Zbigniew Rolbiecki.
Oprócz biegów na milę oraz 5 kilometrów w programie wydarzenia znajduje się także półmaraton, ale w tej konkurencji nie zobaczymy zawodników reprezentacji Polski.
Mistrzostwa świata w biegach ulicznych to nowa impreza w kalendarzu World Athletics. Ryga – jej gospodarz – jest także debiutantem na niwie organizacji wydarzeń lekkoatletycznych pod egidą światowej centrali. Kolejne edycje mistrzostw – imprezy, która ma odbywać się rokrocznie – zaplanowano w 2025 (San Diego) oraz 2026 (Kopenhaga) roku.
Skład reprezentacji Polski na MŚ Ryga23:
4 | Andrzej Kowalczyk | bieg na milę | Kraków Athletics Team | ||
5 | Filip Ostrowski | bieg na milę | RKS Łódź | 4:25.87* | |
6 | Marcin Biskup | bieg na 5 kilometrów | CWZS Zawisza Bydgoszcz SL | 13:55.60** | 13:55.80** |
7 | Szymon Żywko | bieg na 5 kilometrów | AZS UMCS Lublin | 13:51.25** | 13:51.25** |
** wynik z biegu na stadionie | |||||
** wynik z biegu na 5000 metrów na stadionie |
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).