Rekord sprzedaży grupy AURES Holdings w 2024 roku – klienci odebrali prawie 109 000 aut
AURES Holdings, spółka zarządzająca sieciami salonów samochodowych AAA AUTO, Mototechna i Auto Diskont, osiągnęła w ubiegłym roku najlepszy wynik sprzedaży w swojej historii, sprzedając łącznie 108 661 samochodów. W ubiegłym roku AURES Holdings sprzedawała średnio 9 000 samochodów miesięcznie, a najwięcej aut trafiło do klientów w sierpniu, kiedy to sprzedaż po raz pierwszy przekroczyła psychologiczny próg 10 000 samochodów. W Czechach firma po raz pierwszy sprzedała niemal 60 000 samochodów. Rekordy padły także w Polsce – 27 772 auta i w Słowacji – 21 275 aut. Firma przypisuje swój sukces przede wszystkim znaczącej poprawie jakości obsługi klienta, wykorzystaniu nowoczesnych technologii opartych na generatywnej sztucznej inteligencji oraz dalszemu wzmocnieniu swojej pozycji rynkowej jako największego sprzedawcy samochodów używanych i prawie nowych w Europie Środkowo-Wschodniej.
„Zainteresowanie używanymi i prawie nowymi samochodami sprzedawanymi przez nasze centra samochodowe było rekordowe w zeszłym roku, ponieważ sprzedaliśmy najwięcej samochodów w ciągu 32 lat naszego istnienia. We wszystkich krajach, w których działamy, łączna sprzedaż wyniosła prawie 109 000 sztuk, co oznacza wzrost o 11 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Dzięki temu do końca stycznia 2025 roku osiągniemy liczbę 3,3 mln klientów, którzy kupili lub sprzedali u nas samochód. Samochody sprzedawały się dobrze nawet pod koniec roku, a zainteresowanie nimi utrzymuje się nadal, na początku nowego roku. Dlatego też zwiększyliśmy łączną ofertę w ramach grupy do 19 000 samochodów. Naszym celem jest wzrost sprzedaży w tym roku, w tym samym tempie, dlatego będziemy nadal koncentrować się na rozbudowie i odnowie istniejących centrów samochodowych oraz otwieraniu nowych” – powiedziała Karolína Topolová, dyrektor generalna i prezes zarządu AURES Holdings. „Ogromne podziękowania za ustanowienie rekordu sprzedaży należą się przede wszystkim naszym klientom, a także naszym pracownikom, których jest prawie trzy i pół tysiąca” – dodała Karolína Topolová.
Oprócz szybko postępującej digitalizacji, stałe zwiększanie zadowolenia klientów we wszystkich krajach jest istotnym czynnikiem sukcesu firmy. „Mierzymy to, stosując niezależną metodologię NPS. W tym roku udało nam się ponownie poprawić nasze wyniki i zbliżyliśmy się do granicy 50 punktów NPS. Jako nieliczni w branży stale mierzymy tą wartość. Daje nam ona informację zwrotną nie tylko na temat zadowolenia klientów, ale także tego, co możemy zmienić w naszych działaniach, ponieważ naszym celem jest zadowolenie klientów i zapewnienie im powodu, żeby zechcieli do nas wrócić” – podkreśla Karolína Topolová.
Udane wdrożenie sztucznej inteligencji generatywnej w firmie znacząco przyczyniło się do wzrostu wolumenu biznesu. „Będziemy kontynuować ten trend. Uważamy, że wykorzystanie sztucznej inteligencji to kolejne narzędzie, które pozwoli nam zwiększyć nasz udział w rynku. Dzięki wirtualnym konsultantom AI w centrum obsługi klienta kupujemy już setki samochodów miesięcznie, a liczba ta będzie nadal rosła. Znacznie skraca to czas kontaktu z klientami oraz zwiększa komfort, ponieważ mogą zająć się sprzedażą samochodów nawet poza normalnymi godzinami pracy centrum obsługi klienta” – powiedziała Karolína Topolová.
Procesy wykorzystujące generatywną sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe w ramach AURES Holdings obejmują między innymi odkup pojazdów, wykorzystywanie najlepszych okazji zakupowych, wdrażanie dynamicznych cen, przewidywanie optymalnej alokacji pojazdów, wdrażanie strategii marketingowych opartych na danych i zarządzanie spersonalizowanymi interakcjami online. W ramach AURES Holdings, centrum doskonałości Resulmatic odpowiada za pracę z aplikacjami danych, które stały się kluczowym czynnikiem sukcesu w biznesie.
W Polsce w sieci salonów samochodowych AAA AUTO najlepiej sprzedającym się modelem jest tradycyjnie Opel Astra (4,5%), ale powoli na pierwszy plan wysuwa się Škoda z modelem Octavia. Z kolei w Czechach, najlepiej sprzedającą się marką jest Škoda z wynikiem 30%, który w 2024 r. poprawił się w ujęciu rok do roku dzięki popularności poszczególnych modeli tej marki. Przez trzy lata z rzędu na pierwszym miejscu najlepiej sprzedających się samochodów znajdowały się samochody marki Škoda: Octavia (10,3%), Fabia (6,4%) i Superb (3,4%). Już drugi rok z rzędu pięć miejsc w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się samochodów zajmują Skody. Na czwartym miejscu, z większą przewagą, znalazł się Volkswagen Passat (2,7%), a na trzecim miejscu Hyundai i30 (2,3%), który wyprzedził Volkswagena Golfa w pierwszej piątce. Czesi od dawna preferują te auta, które postrzegają jako niezawodne, a dzięki rozbudowanej sieci serwisowej są też bardziej przystępne cenowo. Na Słowacji liderem jest również Škoda z modelami Octavia (9,5%) i Fabia (5,2%).
TOP 10 najlepiej sprzedających się samochodów w sieci AAA AUTO i Mototechna w 2024 roku:
Republika Czeska | Słowacja | Polska | |
1. | Škoda Octavia | Škoda Octavia | Opel Astra |
2. | Škoda Fabia | Škoda Fabia | Kia Sportage |
3. | Škoda Superb | VW Passat | Škoda Octavia |
4. | VW Passat | Škoda Superb | VW Golf |
5. | Hyundai i30 | Kia Ceed | Nissan Qashqai |
6. | VW Golf | VW Golf | Ford Focus |
7. | Škoda Kodiaq | Hyundai i30 | Škoda Fabia |
8. | Hyundai Tucson | Kia Sportage | Toyota Yaris |
9. | Škoda Karoq | Hyundai Tucson | Opel Insignia |
10. | Kia Ceed | Opel Astra | Toyota Corolla |
Hatchback był najlepiej sprzedającym się typem samochodu w Czechach w 2024 roku (26,4%), a jego pozycja nadal rośnie. Za nim uplasowało się kombi z udziałem na poziomie 26,2%, a na trzeciej pozycji znalazł się SUV z udziałem na poziomie 25,4%. Jednak hatchbacki tracą popularność w innych krajach. Przykładowo w Słowacji w ubiegłym roku odpowiadały one za 29,8% sprzedaży firmy AAA AUTO, co oznacza stratę ponad 2% w ujęciu rok do roku. Z drugiej strony, sprzedaż kombi wzrosła do 25,2%, a SUV-ów do 25,1%. W Polsce hatchbacki stanowią 34,3% rynku, SUV-y 26,7%, a kombi 18,3%.
W kategorii paliw, samochody benzynowe po raz kolejny przodują we wszystkich krajach, w których działa AAA AUTO (CZ 48,4%, PL 57,8%, SK 47,8%). Natomiast osłabienie pozycji diesli następuje najczęściej na korzyść paliw alternatywnych. „W zeszłym roku sprzedaliśmy ponad dwa razy więcej samochodów elektrycznych w porównaniu z rokiem poprzednim, konkretnie 900. Liczba sprzedanych hybryd wzrosła o 68 proc. do prawie pięciu tysięcy” – dodała Karolína Topolová.
Automatyczne skrzynie biegów stają się coraz popularniejsze. W zeszłym roku 33 proc. samochodów sprzedanych w Czechach posiadało tę opcję, podczas gdy rok wcześniej odsetek ten wynosił 29 proc. Na Słowacji liczba automatycznych skrzyń biegów wzrosła z 27 proc. w 2023 r. do 33 proc. w 2024 r. W Polsce wzrost był największy – z 20 proc. do 27 proc. rok do roku, czyli o siedem punktów procentowych
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Silesion.pl codziennie. Obserwuj Silesion.pl!
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).