Raport IMM: Medialna dominacja Legii Warszawa w lutym
Legia Warszawa w lutym 2024 r. była zdecydowanie najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy w Polsce. W Fortuna I Lidze tradycyjnie rządziła Wisła Kraków, a wśród polskich piłkarzy Robert Lewandowski – wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów.
TOP 10 najbardziej medialnych drużyn PKO BP Ekstraklasy
Legia Warszawa w lutym była nie tylko najbardziej medialnym, ale również najbardziej zapracowanym klubem piłkarskim. Stołeczny klub jako jedyny reprezentował bowiem Polskę w europejskich pucharach. Przygoda zespołu z Łazienkowskiej w Lidze Konferencji Europy skończyła się jednak po dwóch porażkach z norweskim Molde. W ubiegłym miesiącu Legia rozegrała także trzy ligowe spotkania, wygrywając jedno i dwa remisując. Poza kwestiami sportowymi, ogromny rozgłos Legii przyniósł transfer Ernesta Muciego do Besiktasu Stambuł za 10 mln euro.
Drugie miejsce w rankingu medialności utrzymał Śląsk Wrocław. „Wojskowi” pod wodzą Jacka Magiery pozostają jednym z głównych kandydatów do mistrzostwa Polski, choć rundę wiosenną rozpoczęli przeciętnie – w trzech meczach wywalczyli zaledwie jeden punkt. Co ciekawie, wrocławianie byli najlepsi, zarówno jeśli chodzi o publikacje w prasie ogółem, jak i obecność na okładkach gazet.
Ostatnie miejsce na podium tradycyjnie zajął Lech Poznań, dla którego luty miał słodko-gorzki smak. Po dwóch ligowych zwycięstwach i remisie, „Kolejorz” odpadł bowiem z Fortuna Pucharu Polski, przegrywając z Pogonią Szczecin po golu w końcówce dogrywki. „Portowcy” znaleźli się tuż za medialnym podium, notując bardzo dobry miesiąc. Jeszcze większym zaskoczeniem są kolejne pozycje, które zajęły Jagiellonia Białystok i Ruch Chorzów.
- Legia Warszawa
- Śląsk Wrocław
- Lech Poznań
- Pogoń Szczecin
- Jagiellonia Białystok
- Ruch Chorzów
- Widzew Łódź
- Raków Częstochowa
- Radomiak Radom
- Cracovia
TOP 10 najbardziej medialnych drużyn Fortuna I ligi
W Fortuna I Lidze w lutym jak zwykle najlepsza była Wisła Kraków, która odnotowała większą liczbę publikacji niż niektóre kluby najwyższej klasy rozgrywkowej. Poza ligowymi spotkaniami, „Biała Gwiazda” pojawiała się w mediach także w związku z kwestiami organizacyjnymi oraz filmem dokumentalnym „Kuba” o karierze Jakuba Błaszczykowskiego. Za jej plecami znalazły się Arka Gdynia, Resovia i Wisła Płock. Nieco mniej medialne były w lutym Lechia Gdańsk oraz Motor Lublin.
- Wisła Kraków
- Arka Gdynia
- Resovia
- Wisła Płock
- Stal Rzeszów
- Lechia Gdańsk
- Motor Lublin
- Zagłębie Sosnowiec
- Polonia Warszawa
- Górnik Łęczna
TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy
Wśród polskich piłkarzy występujących w pięciu najsilniejszych europejskich ligach, równych sobie po raz kolejny nie miał Robert Lewandowski. W analizowanym miesiącu wyróżnił się także Piotr Zieliński – media szeroko informowały o jego transferze do Interu Mediolan. Na medialnym podium po raz pierwszy znalazł się Jakub Kiwior, który wywalczył miejsce w pierwszym składzie Arsenalu Londyn. Warto także zauważyć obecność Kamila Jóźwiaka, którego przejście do Granady wzbudziło spore zainteresowanie polskich redakcji.
- Robert Lewandowski
- Piotr Zieliński
- Jakub Kiwior
- Wojciech Szczęsny
- Arkadiusz Milik
- Marcin Bułka
- Jakub Moder
- Adam Buksa
- Kamil Jóźwiak
- Nicola Zalewski
„Piłka w grze” (dawniej „Polska Piłka”) to cykliczna analiza prowadzona przez Instytut Monitorowania Mediów (do stycznia 2024 r. przez PSMM Monitoring & More). Uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com, Instagram.com, Wykop.pl). Badanie prowadzone jest cyklicznie od 1 marca 2010 r.
zródło: Instytut Monitorowania Mediów
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).