Randki w dużym mieście. Dla 8 na 10 Polaków wspólny powrót taksówką z randki jest romantyczny
Według 86% Polaków wspólny powrót taksówką jest postrzegany jako romantyczne zwieńczenie randki, a według blisko 2/3 z nich to dobra okazja do pierwszego pocałunku. 30% mieszkańców polskich miast wyznaje, że przeżyło romantyczne chwile ze swoją parą, wracając taksówką z randki. Z okazji zbliżającego się święta zakochanych superaplikacja mobilności miejskiej FREENOW przeprowadziła badanie wśród mieszkańców polskich miast, które potwierdziło, że taksówki są nieodłącznym elementem randkowania wśród prawdziwych miastocholików.
Jak wynika z raportu “Randkowanie i mobilność miejska. FREENOW 20231”, według 30% Polaków najbardziej romantycznym polskim miastem jest Kraków, drugie miejsce zajmuje Trójmiasto (18%), a trzecie – Wrocław (15%). Według ankietowanych, absolutnym “must have” randkowania w mieście są trzy rodzaje aplikacji – randkowa (według 20% badanych), następnie komunikator, a trzecie miejsce w tym zestawieniu zajmują aplikacje taxi, jako sposób dojazdu na randkę.
Badanie FREENOW wykazało także, że wybór sposobu dojazdu na randkę ma istotny wpływ na pierwsze wrażenie o drugiej osobie. Według 61% badanych, pozytywnie odbierane jest pojawienie się własnym samochodem, dla co drugiego mieszkańca miast – taksówką, a co trzeci wskazuje w tym kontekście motor lub skuter. Korzystanie z transportu publicznego lub carsharingu według ponad połowy badanych jest odbierane neutralnie. Według 30% badanych niemile widziane jest natomiast wybranie się na randkę hulajnogą lub rowerem, co pozwala sądzić, że pary na randki wolą wybierać środki transportu, którymi mogą poruszać się wspólnie.
Badanie FREENOW poruszyło także wątek zamówienia i płacenia za taksówkę na randce. Według 84% ankietowanych sam fakt zamówienia jej dla kogoś jest mile widzianym gestem po zakończonym spotkaniu. Co 4 osoba uważa, że wspólny przejazd to okazja do kontynuowania rozmowy lub wykonania kolejnego kroku. Nic dziwnego zatem, że dla ponad 2/3 Polaków przejazd taksówką to także doskonała okazja na pierwszy pocałunek. Blisko połowa badanych wskazuje także, że to dobra okazja do zaoszczędzenia pieniędzy.
Opinie mężczyzn i kobiet na temat płacenia za przejazd nieco się różnią – aż 70% mężczyzn uważa, że to w ich gestii i żaden z nich nie wskazał, że powinna płacić kobieta. 40% ankietowanych kobiet potwierdziło, że wypada, by zrobiła to płeć przeciwna, jednak 13% z nich woli płacić za siebie.Co ciekawe, to panie są bardziej skłonne by podzielić rachunek na pół, opcję tę wybrałaby już 1 na 4 kobiet, przy czym tylko 1 na 10 mężczyzn. Bardziej chętne na współdzielenie płatności są natomiast osoby w przedziale 18-25 lat – ponad 30% ankietowanych z tej grupy zgodziłoby się na takie rozwiązanie.
FREENOW sprawdziło także, dlaczego niektóre osoby (aż 40% badanych), chętnie zwierzają się kierowcom taksówek ze swoich sercowych spraw. Ponad połowa respondentów przyznaje, że kierowcy są obcymi osobami, które nie oceniają. Niemal 1 na 4 badanych podkreśla, że taksówkarze na co dzień obserwują wiele interakcji międzyludzkich, w tym te między parami. Ponad 1 /3 ankietowanych natomiast zwróciło uwagę na to, że często za kierownicą siedzą osoby otwarte na wszelkie rozmowy, do tego empatyczne oraz z ogromnym dystansem. Dlatego pasażerowie bez obaw opowiadają im nawet najdrobniejsze szczegóły ze swojego życia, w tym z przygód randkowych.
FREENOW to superaplikacja mobilności miejskiej, oferująca największy wybór opcji transportowych w Europie. Użytkownicy FREENOW ze 170-ciu miast europejskich w jednej aplikacji mogą wybierać spośród różnych opcji mobilności miejskiej, takich jak taksówka, e-hulajnoga, e-skuter, e-rower lub auto na minuty. FREENOW jest agregatorem usług zewnętrznych operatorów, który ma ambicję wpłynąć pozytywnie na efektywność mobilności i zrównoważony rozwój miast, bez dodawania kolejnych, własnych pojazdów na ulice. Platforma FREE NOW ma swoją siedzibę w Niemczech i jest wspierana przez głównych udziałowców: BMW Group i Mercedes-Benz Mobility. Zatrudnia ponad 1200 pracowników w 26 biurach. CEO FREENOW jest Thomas Zimmermann.
1Badanie “Randkowanie i mobilność miejska. FREENOW 2023” przeprowadzone zostało przez Instytut Badawczy Kantar dla FREENOW, w formie ankiety internetowej, wśród 500 mieszkańców polskich miast, w różnym wieku i różnej płci, w styczniu 2023 roku.
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).