Silesion.PL

serwis informacyjny

Promocje bankowe – dlaczego warto z nich korzystać?

Promocje bankowe – dlaczego warto z nich korzystać

Banki decydują się na różne kroki, aby przyciągnąć większą ilość klientów do swojej placówki. Coraz popularniejszym rozwiązaniem jest otrzymanie premii po otwarciu konta po spełnieniu określonych warunków. Dzięki temu klienci zarabiają na nowym rachunku bankowym, a instytucje pozyskują klientów.

Czym są promocje bankowe?

Promocje bankowe to cykliczne programy oferowane przez bank, które mają na celu spopularyzowanie danej usługi lub np. dobra, które dopiero wchodzi do oferty. Często towarzyszy temu dodatkowy upust np. na bilety do kina lub specjalna zniżka związana z brakiem opłat za posiadanie karty.

Celem tego działania jest wzbudzenie zainteresowania i zwiększenie popytu na daną usługę. Dodatkowo instytucje finansowe decydują się na nagrody pieniężne dla klientów, którzy poza otwarciem nowego konta zdecydują się spełnić określone warunki konkursu.

Za przykład może posłużyć aktualna oferta banku Santander, która dostępna jest pod linkiem https://zgarnijpremie.pl/promocje-santander-banku-polska/. W jej ramach minimalna nagroda wynosi aż 900 złotych. Warunki, które należy spełnić, są dość proste – w ciągu miesiąca wpływy na konto muszą przekroczyć 500 złotych oraz konieczne jest wykonanie przynajmniej jednej transakcji. Spełniając te same warunki, można otrzymać bezpłatną kartę do konta (opłata za miesięczny koszt utrzymania wynosi 8 zł).

Dlaczego banki nagradzają nowych klientów?

Nagradzanie klientów jest działaniem marketingowym, które ma na celu jak największe zainteresowanie konsumentów aktualną ofertą. Konkurencja na rynku bankowym wydaje się bardzo silna, dlatego placówki starają się przyciągnąć nowe osoby, oferując atrakcyjne premie w postaci gotówki lub innych korzyści.

Zachęceni konsumenci powiększają bazę klientów, co jest jednym z celów działania instytucji. Robią to, ponieważ ich większa liczba oznacza wyższy potencjał generowania przychodów. Nowi klienci mogą korzystać z różnych produktów i usług bankowych, takich jak kredyty, karty kredytowe, inwestycje czy ubezpieczenia, co przekłada się na większy przychód. W perspektywie długookresowej takie rozdawanie pieniędzy jest opłacalne dla ogólnych zysków.

Premia za otwarcie konta może być także elementem długoterminowej strategii banku, mającej na celu budowanie relacji z klientem. Placówki liczą na to, że prezent w postaci gotówki będzie dla nowych osób zachęcający, aby nie zrywać umowy po kilku miesiącach. Im dłuższy czas klienci korzystają z usług banku, tym większe są szanse na generowanie dodatkowych przychodów.

Otwarcie konta, które będzie się wiązało z otrzymaniem nagrody, a także zadowoleniem z usług może się przyczynić do większej lojalności ze strony konsumenta. Istnieje większa szansa, że pozostanie w banku na dłuższy czas i skorzysta z innych produktów, co z kolei przyniesie placówce większy zysk.

Co więcej, premie przyznawane klientom w przeszłości były pieniędzmi, które mogły trafić do konsultantów bankowych za pozyskanie nowych odbiorców usług finansowych. Ze względu na postępującą informatyzację konieczne było znalezienie nowego sposobu na powiększanie bazy konsumentów. W celu ich zachęcenia zaczęli oni otrzymywać premie, które pierwotnie były pracownicze.

Czy akcje są bezpieczne?

Wiele osób obawia się, że tego typu promocje są niepewne lub mogą skończyć się szkodą dla klienta, jednak nie jest to prawda. Banki stanowią instytucje zaufania publicznego – większość powierza im swoje majątki i korzysta z ich usług finansowych.

Miejsca obdarzone tak dużym zaufaniem nie mogą sobie pozwolić na nieścisłości lub postępowanie, które wzbudziłoby podejrzenia. Wiązałoby się to ze zbyt dużym ryzykiem i konsekwencjami, takimi jak odejście klientów czy spadek wartości akcji giełdowych.

Dla własnego bezpieczeństwa warto jednak przed wzięciem udziału w promocji dokładnie zapoznać się z regulaminem oraz podchodzić do tego typu okazji ostrożnie. Dla większego bezpieczeństwa najlepiej brać udział w promocjach banków dobrze znanych i posiadających odpowiednie licencje oraz których działanie regulowane jest przez odpowiednie organy nadzorcze.

W większości przypadków promocje bankowe oferujące premię za otwarcie konta są jednak bezpieczne. Instytucje są regulowane przez przepisy i nadzorowane przez odpowiednie organy finansowe, co zwiększa pewność, że są wiarygodne i bezpieczne.

Jak wziąć udział w promocji?

Aby wziąć udział w promocji, najprościej jest złożyć wniosek przez internet. Zazwyczaj banki posiadają całą zakładkę z aktualnymi ofertami, w której można znaleźć interesującą ofertę, jej regulamin, wysokość nagrody i warunki jej przyznania.

Po wypełnieniu i złożeniu wniosku przez internet instytucje wymagają weryfikacji tożsamości. Jednym ze sposobów jest wykonanie przelewu kontrolnego (1 PLN) z innego, już posiadanego konta bankowego (po potwierdzeniu danych placówka zwraca przelew na konto, z którego został wykonany).

Jeśli klient zakłada swoje pierwsze konto, weryfikacja może przybierać różne formy. W jednym przypadku wystarczające będzie przesłanie skanu dowodu, w innym konieczne może być udanie się do placówki i potwierdzenie tożsamości dowodem.

W takim wypadku warto pamiętać, aby umowa została podpisana w ramach wcześniej złożonego wniosku internetowego. W innym wypadku premia przypadnie pracownikowi banku, który obsługuje cały stacjonarny proces.

Po potwierdzeniu tożsamości mobilnej umowę można podpisać z domu, zamawiając kuriera, który dostarczy dokumenty pod wybrany adres. Dokumenty da się w całości przeczytać w obecności kuriera oraz je podpisać (po okazaniu dowodu). Dostawca ma obowiązek zamknąć kopertę na oczach klienta, a następnie odwieźć do instytucji.

Czy po odebraniu nagrody można zamknąć konto?

Konto bankowe można otworzyć wyłącznie w celu odebrania nagrody. Zaraz po jej otrzymaniu, jeśli regulamin nie stanowi inaczej, konto da się zamknąć i zakończyć korzystanie z usług danego banku. Inny sposób to wykonanie tego przez wniosek internetowy lub wstawienie się w placówce (niektóre instytucje tego wymagają).

Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).

Copyright Silesion.pl© Wszelkie prawa zastrzeżone. 2016-2024