Promatic Group na XXX Forum Ekonomicznym w Karpaczu
Promatic Group, lider i największy polski producent terminali EGM, gier oraz rozwiązań systemowych dla branży gamblingowej, po raz kolejny weźmie aktywny udział w Forum Ekonomicznym. Do udziału w panelu „Branża gamingowa w Polsce – wyzwania i szanse”, zaproszony został Paweł Mazurek, CMO Promatic, który opowie m.in. o aktualnej sytuacji branży gamingowej w naszym kraju.
Forum Ekonomiczne w Karpaczu (wcześniej odbywające się w Krynicy) to jedno z największych i najbardziej znaczących wydarzeń dla świata polityki i biznesu w Europie Środkowo-Wschodniej. Tegoroczna, XXX już edycja odbędzie się w dniach 7-9 września i weźmie w niej udział około 3 tys. gości nie tylko z Europy, ale również z obu Ameryk i Azji. Forum to okazja, by w gronie ekspertów i prawdziwych specjalistów w swoich dziedzinach poruszyć wszystkie tematy, które są istotne dla światowej gospodarki. W centrum tegorocznej edycji wydarzenia będzie m.in. rozwój nowych technologii czy coraz szybciej postępująca cyfryzacja.
Szczególnie istotny w kontekście tych tematów będzie panel p.t. „Branża gamingowa w Polsce – wyzwania i szanse”, w którym udział weźmie Paweł Mazurek, CMO Promatic Group. Podczas dyskusji dotyczącej szeroko pojętej branży gamingowej, paneliści wymienią się spostrzeżeniami dotyczącymi m.in. rozwoju tej branży, jej dynamicznej digitalizacji oraz powszechnego dostępu do rozrywki online. Opowiedzą również o potencjale, jaki drzemie w polskich, rodzimych firmach zajmujących się gamingiem oraz o tym, jak powinien wyglądać w dłuższej perspektywie program wsparcia rozwoju polskiego IT. Panel „Branża gamingowa w Polsce – wyzwania i szanse” zaplanowany jest na 8 września.
– Polskie produkty i usługi rynku gamingowego codziennie zapewniają rozrywkę graczom na całym świecie. Stanowią także ważny element budowania wizerunku innowacyjnego państwa. Siłę branży, będącej nową wizytówką naszego kraju, współtworzy wiele polskich firm i startupów – mówi Paweł Mazurek, CMO Promatic Group. – Warto więc położyć jeszcze większy nacisk na rozwój tej części biznesu, szczególnie, że firmy z branży gamingowej generują duże zyski dla polskiej gospodarki. Nie będzie to jednak możliwe bez pomocy Państwa, którego wsparcie finansowe i legislacyjne jest niezbędne.
Podczas panelu „Branża gamingowa w Polsce – wyzwania i szanse” nie zabraknie również wątku związanego z COVID-19. Choć na skutek pandemii ucierpiało wiele obszarów gospodarki, to akurat w przypadku branży gamingowej wygląda to nieco inaczej. Pandemia przede wszystkim wzmocniła pewne globalne tendencje, związane głównie z rozrywką online.
– Wskutek pandemii, zainteresowanie rozrywką cyfrową nabrało w 2020 roku rozpędu. Lockdown sprawił, że użytkownicy masowo zaczęli szukali rozrywki w Internecie, co jeszcze bardziej przyśpieszyło transformację cyfrową i mobilną. Wymogło to na firmach modyfikację dotychczasowej strategii i przyjęcia nowego modelu biznesowego. W przypadku branży gamblingowej, która do niedawna bazowała wyłącznie na stacjonarnych salonach, przemiana ta jest kluczowa. Digitalizacja stanowi wyzwanie, ale także szansę, a dodatkowo jest także ogromnym ułatwieniem w prowadzeniu biznesu. Nowe technologie pozwalają na przeprowadzanie szybkich i pogłębionych analiz potrzeb i oczekiwań klientów, co pomaga rozwijać usługi, tak aby jeszcze celniej trafiały w ich gusta – tłumaczy Paweł Mazurek.
O firmie
Promatic Group to lider i największy polski producent terminali EGM, gier losowych i rozwiązań systemowych dla branży gamblingowej. Od ponad 20 lat łączy innowacyjne rozwiązania softwarowe z wysoką jakością wykonania, zapewniając swoim partnerom kompleksowe usługi operacyjno-biznesowe. Oprócz rodzimego, firma aktywnie działa na rynkach w Europie, Afryce oraz Ameryce Łacińskiej, dostarczając produkty w pełni dostosowane do potrzeb i wymagań kontrahentów. Laureat prestiżowej nagrody Polish Gaming Aces 2019 w kategorii: NAJLEPSZY PRODUKT ROKU 2019 za autorski projekt i produkcję gry opartej na polskiej historii. Stały gość wydarzeń branżowych, tj. ICE Totally Gaming w Londynie, Feria Internacional del Juego w Madrycie, iGaming Affiliate Conference w Mińsku czy Sport Betting West Africa w Lagos. Promatic jest spółką z całkowicie polskim kapitałem i krajowym zapleczem produkcyjnym. Firma skupiona jest wokół polskiej myśli technologicznej, współpracuje z najlepszymi polskimi inżynierami i deweloperami w branży.
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).