Silesion.PL

serwis informacyjny

Prawie 2 mln użytkowników Autopay. Polacy coraz częściej chcą podróżować wygodnie

Autopay logo

Autopay logo

W ciągu roku liczba użytkowników systemu Autopay niemal podwoiła się. Aktualnie korzysta z niego ponad 1,8 mln kierowców, a w 2022 r. udział klientów B2B wzrósł pięciokrotnie (rok do roku). Płatności automatyczne na polskich autostradach odpowiadają obecnie za nawet 40 proc. wszystkich opłat za przejazd, a udział aplikacji Autopay, w ogóle płatności automatycznych na niektórych odcinkach autostrad, przekracza 90 proc.

Autopay to rozwiązanie pozwalające wygodnie i szybko zapłacić za przejazd publicznymi i koncesjonowanymi odcinkami autostrad w Polsce Początkowo służył do obsługi płatności automatycznych za przejazdy autostradami w Polsce, dziś można go używać również na myjniach i parkingach (prawie 7 tys. miejsc w całej Polsce), a także na wybranych stacjach benzynowych w Niemczech.

 Cieszymy się, że coraz więcej Polek i Polaków ma dostęp do naszej aplikacji, która zdecydowanie ułatwia im podróże – zarówno te weekendowe, wakacyjne, jak i te służbowe. Za nami rok wzrostu zainteresowania systemem automatycznych płatności nie tylko wśród prywatnych użytkowników, ale również flot biznesowych. Tworzymy rozwiązania, które dbają o płynny przebieg i inteligentne zarządzanie ruchem, dzięki czemu kierowcy nie muszą martwić się o kwestie formalne – mogą zrelaksować się podczas podróży, a płatność za autostradę nastąpi w tle, w niezauważalny sposób – wyjaśnia Miłosz Kurzawski, członek zarządu Autopay Mobility.

Prawie 2 Mln Uzytkownikow Autopay. Polacy Coraz Czesciej Chca Podrozowac Wygodnie

Ślązacy podróżują najwięcej

Za niemal co piątą transakcję wykonaną w aplikacji (19,5 proc.) odpowiadają użytkownicy pochodzący z województwa śląskiego. Niewiele rzadziej podróżują mieszkańcy Małopolski, którzy odpowiadają za 19 proc. przejazdów. Prawie 18 proc. wszystkich transakcji w Autopay zrealizowali z kolei mieszkańcy województwa pomorskiego.

Jakimi samochodami jeżdżą Polacy?

W zestawieniu marek na polskich autostradach prowadzi Volkswagen – co dziesiąty samochód zarejestrowany w Autopay należy do niemieckiego koncernu. Kolejne miejsca, z udziałem na poziomie 7 proc., zajmują ex aequo: Ford, Opel, Audi, Skoda oraz Toyota. Nieco niżej w rankingu plasują się marki BMW i Renault (po 6 proc.), Mercedes (5 proc.) oraz Peugeot (4 proc.).

Z kolei podczas trwania wakacyjnej akcji “Autostrada do Elektromobilności” (lipiec – sierpień 2022), której Autopay było partnerem, wśród najpopularniejszych aut z napędem elektrycznym znalazła się Tesla Model 3 – system odnotował 694 przejazdy. Dużo dalej w zestawieniu znalazły się Nissan Leaf (194 przejazdy) i Tesla Model S (193 przejazdy).

Na długie weekendy i święta

Według danych Autopay, Polacy lubią wyjeżdżać na weekendy, szczególnie te długie. To właśnie głównie wtedy, odnotowywana jest zwiększona liczba transakcji za przejazd, i to nawet o kilkadziesiąt procent w porównaniu do typowego dnia w ciągu roku. Tak było, np. w piątek 12 sierpnia – system odnotował o 48 proc. większy ruch, podobnie jak 10 listopada (ruch większy o 41 proc.). Niemal 17 proc. wszystkich przejazdów przypada na piątek, mniej popularne są niedziela i czwartek (po ponad 14 proc.).

Intensywność ruchu na autostradach zwiększa się stopniowo od godziny 16.00. Apogeum przypada właśnie na punkt 16.00 (niemal 7 proc. całego ruchu dobowego) i takie dane sugerują, że przemieszczanie się autostradą to nie tylko ruch tranzytowy, ale dla wielu Polek i Polaków także podróż do i z pracy.

– W 2023 roku planujemy dalszy rozwój rozwiązań na rynku lokalnym oraz ekspansję na kolejne rynki ościenne. W Polsce uruchomimy nową niedostępną dotychczas na naszym rynku, usługę automatycznych płatności za paliwo. W ramach ekspansji zagranicznej planujemy pozyskanie kolejnych sieci stacji paliw w Niemczech oraz uruchomienie usługi zakupu e-winiet, która umożliwi między innymi kierowcom jadącym z Polski opłacenie autostrad na rynkach czeskim i austriackim – mówi Miłosz Kurzawski, członek zarządu Autopay Mobility.

Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).

Copyright Silesion.pl© Wszelkie prawa zastrzeżone. 2016-2024