Poznaliśmy wyniki konkursu Katowice na talerzu

Konkurs miał na celu promocję kulinarnej różnorodności katowickich restauracji wśród mieszkańców fot. KAW
4 marca w Katowicach odbyła się uroczysta gala podsumowująca pierwszą edycję konkursu kulinarnego „Katowice na talerzu”. To wyjątkowe wydarzenie zgromadziło lokalnych restauratorów, piekarzy oraz lodziarzy rzemieślniczych, którzy rywalizowali o miano najlepszych w swoim fachu. Prezydent miasta, Marcin Krupa, wręczył nagrody laureatom konkursu, podkreślając, jak istotna jest promocja lokalnej gastronomii i dziedzictwa kulinarnego regionu.
Konkurs pełen smaków i tradycji
W kulinarnych zmaganiach wzięło udział 47 lokali zgłoszonych przez katowickich przedsiębiorców. Ideą konkursu było wyróżnienie miejsc, które zachwycają nie tylko smakiem, ale i unikalnym podejściem do kulinariów. Organizatorzy postawili na różnorodność, pozwalając uczestnikom konkurować w czterech kategoriach: przystawka, danie główne, deser oraz wyrób rzemieślniczy. Dodatkowo zwycięzców wyłoniono w dwóch kategoriach: wybór konsumentów oraz wybór kapituły konkursowej, która oceniała smak, kompozycję i oryginalność dań.
Z końcem ubiegłego roku zachęcaliśmy restauratorów do udziału w konkursie, który pozwoli wskazać miejsca wyróżniające się szczególnym kulinarnym gustem. Na najlepsze lokale głosowali goście odwiedzający katowickie restauracje w poszukiwaniu najbardziej wysublimowanych smaków – podkreślał prezydent Katowic, Marcin Krupa.
Wskazał również na bogactwo i różnorodność gastronomii Katowic, zwracając uwagę na silne zakorzenienie kuchni regionalnej. Rolada, kluski i modra kapusta to potrawy, które stały się wizytówką miasta i wciąż cieszą się ogromnym zainteresowaniem.
Laureaci w oczach mieszkańców i ekspertów
W głosowaniu internautów, którzy licznie wzięli udział w wyborze najlepszych lokali, zwyciężyli:
- Przystawka: restauracja PLACEK – miejsce bez pszenicy i cukru za żurek kasztanowo-ryżowy,
- Danie główne: restauracja Alahamora za bajgiel Hagriwald,
- Deser: restauracja Pod Drewnianym Bocianem za włoski deser Tiramisu,
- Wyrób rzemieślniczy: restauracja PLACEK – miejsce bez pszenicy i cukru za chleb gryczany.
Natomiast w ocenie kapituły konkursowej najlepszymi potrawami zostały:
- Przystawka: restauracja Kyoto Sushi za Inwencję sushi mastera z owocami morza,
- Danie główne: restauracja U Kelnerów za gicz cielęcą z puree ziemniaczanym i konfiturą cebulową oraz kapustą zasmażaną,
- Deser: restauracja U Kelnerów za pralinę cytrynową z białą czekoladą i pistacjami,
- Wyrób rzemieślniczy: Lokal Bakery za chleb na zakwasie z czarnuszką.
Zwycięzcy oraz zdobywcy drugiego i trzeciego miejsca w każdej kategorii otrzymali statuetki, certyfikaty oraz liczne nagrody i vouchery ufundowane przez sponsorów.
Kulinarna mapa Katowic
Organizatorami konkursu były miasto Katowice oraz katowicki restaurator Tomasz Czypionka. To właśnie on podkreślił, jak dużym sukcesem okazało się wydarzenie.
- Serdecznie dziękuję za tak energiczne zaangażowanie się lokali gastronomicznych. Jestem przekonany, że dzięki tej kampanii Katowice dostrzeżone zostaną jako miasto otwarte i różnorodne – mówił Czypionka.
Podczas gali zaprezentowano także przewodnik kulinarny na rok 2025, który zawiera przegląd wszystkich lokali biorących udział w konkursie. Jest on dostępny w wersji elektronicznej na stronie katowicenatalerzu.eu oraz w formie papierowej w Centrum Informacji Turystycznej na katowickim Rynku pod numerem 13.
Przyszłość katowickiej gastronomii
Pierwsza edycja „Katowice na talerzu” pokazała, jak wielki potencjał drzemie w lokalnych restauratorach i ich kreatywnym podejściu do kuchni. Konkurs udowodnił, że Katowice to miasto, w którym tradycja doskonale łączy się z nowoczesnością, a kulinarne doznania mogą zaskakiwać nawet najbardziej wymagających smakoszy.
Czy kolejna edycja przyniesie jeszcze większe kulinarne emocje? Wszystko wskazuje na to, że mieszkańcy Katowic mogą spodziewać się kolejnych inspirujących smaków i wyjątkowych potraw już w przyszłym roku.
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Silesion.pl codziennie. Obserwuj Silesion.pl!
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).