Silesion.PL

serwis informacyjny

Powiększona PKO Bank Polski Ekstraklasa z transmisjami w nowych krajach

transmisja telewizja sport pilka nozna

Po raz pierwszy od 23 lat Ekstraklasa S.A. będzie w sezonie 2021/22 prowadzić rozgrywki z udziałem 18 drużyn. W wyniku nowo podpisanych umów międzynarodowych będą one transmitowane aż w 23 krajach. Ligowa spółka zaplanowała też na ten sezon najwyższy w historii budżet o wartości minimum 230 mln zł. Oznacza to, że może to być także rekordowy rok pod względem wypłat dla klubów.

– Bardzo liczymy, że rozpoczynający się sezon zapewni nam większą stabilizację w kontekście pandemii. Mamy już w klubach wiele zaszczepionych osób i na tym etapie Zespół Medyczny PZPN nie rekomenduje przekładania meczów. Oczywiście wciąż utrzymujemy stały nadzór i monitoring zdrowa zawodników i sztabów szkoleniowych, a także strefowość i część ograniczeń na stronach. Nasze obawy o integralność rozgrywek są jednak znacznie mniejsze niż choćby w poprzednim sezonie. Mamy już też wypracowane procedury, które sprawdziły się w niezwykle trudnych warunkach, więc na starcie rozgrywek optymistycznie patrzymy w przyszłość – komentuje Marcin Animucki, prezes zarządu Ekstraklasy S.A.

Tuż po zatwierdzeniu rekordowego budżetu na rozpoczynający się sezon na poziomie 230 mln zł prezes ligowej spółki zapowiedział możliwość wypracowania jeszcze wyższych przychodów dzięki dodatkowym aktywnościom marketingowo-sprzedażowym. Oznaczać to będzie kolejny rekord Ekstraklasy pod względem wartości środków dzielonych między kluby. Już przed sezonem ligowa spółka potwierdziła przedłużenie umów z najważniejszymi partnerami biznesowymi – sponsorem tytularnym PKO Bankiem Polskim, partnerem głównym Totalizatorem Sportowym oraz markami Stihl i Aztorin. Ekstraklasa S.A. rozszerzyła także zasięg zagranicznych transmisji rozgrywek ligi podpisując umowy na sezony od 2021/22 do 2024/25 obejmujące 23 kraje, co też jest źródłem dodatkowych wpływów do ligowej kasy.

Transmisje za granicą i nowy serwis OTT


– Cały czas pracujemy nad tym, by zwiększać dostępność naszych rozgrywek w stacjach telewizyjnych za granicą. Zapewnia to utrzymanie więzi z polskimi kibicami za granicą, ale także coraz szerszą promocję naszej ligi. Kontrakty te przekładają się też na nasze przychody, a w konsekwencji na wypłaty dla klubów. Naszą silną stroną, ułatwiającą negocjacje z partnerami, jest fakt, że poprzez własną spółkę producencką, Ekstraklasa Live Park sami wytwarzamy sygnał z naszych meczów. Robimy to w najwyższej światowej jakości zarówno pod względem technologicznym, jak i sposobu pokazywania sportowego widowiska. Dysponujemy też pełnym zapleczem technologicznym, umożliwiającym natychmiastowe udostepnienie transmisji w dowolnym kraju. Mamy bowiem gotowy produkt i bezpośrednio po podpisaniu kontraktu możemy go wdrożyć – komentuje Marcin Animucki, prezes zarządu Ekstraklasy S.A.

W ramach podpisanych umów transmisje meczów PKO Bank Polski Ekstraklasy na terenie Rosji, Ukrainy, Białorusi, Armenii, Azerbejdżanu, Gruzji, Kazachstanu, Kirgistanu, Mołdawii, Tadżykistanu, Turkmenistanu oraz Uzbekistanu będą prowadzone w sezonach 2021/22 oraz 2022/23 przez kanał Viasat Sport East. Pokaże on po 68 meczów w każdym z sezonów w telewizji płatnej oraz poprzez równoległą transmisję w internecie. Poszczególne spotkania będzie można też obejrzeć w ramach usługi catch-up-tv przez 72 godziny po transmisji. W Rosji Viasat Sport East posiada również prawa do pokazywania popularnych w tym regionie dyscyplin sportowych, w tym National Football League, Major League Baseball, amerykańskich wyścigów Indycar Series, szwedzkiego hokeja oraz wielu innych.

Po 50 meczów PKO Bank Polski Ekstraklasy w sezonach od 2021/22 do 2024/25 będzie transmitować w Niemczech, Austrii i Szwajcarii telewizja Sportdigital i serwis Onefootball, zaś w siedmiu krajach bałkańskich wszystkie mecze będzie można obejrzeć na antenie telewizji Arena Sport w Serbii, Chorwacji, Słowenii, Bośni i Hercegowinie, Północnej Macedonii, Czarnogórze i Kosowie. Od 2021/22 do 2024/25 w Izraelu transmisje poprowadzą kanały sportowe telewizji Charlton.

– To jeszcze nie koniec kontraktów międzynarodowych na ten sezon – pracujemy bowiem nad kolejną ważną umową, która znacząco podbije obecne statystyki. Już teraz przygotowujemy się także do kolejnego procesu sprzedaży praw mediowych na krajowym rynku, który rozpocznie się już we wrześniu – zapowiada prezes Animucki.

W ramach rozwoju procesu sprzedaży praw do transmisji międzynarodowych Ekstraklasa przystąpiła także do projektu centralizacji praw. Organizowany jest on przez grupę strategiczną działającą w ramach organizacji European Leagues.


Od sezonu 2021/22 Ekstraklasa wdraża także nową wersję ligowego serwisu OTT – Ekstraklasa.TV, poprzez którą można oglądać mecze PKO Bank Polski Ekstraklasy live w systemie abonamentowym lub pay per view w krajach nieobjętych wyłącznymi umowami licencyjnymi (aktualnie Polska i kraje bałkańskie). W związku z wprowadzanymi zmianami, w pierwszym etapie mecze będzie można oglądać przez tę platformę wyłącznie w krajach w Unii Europejskiej. Do czasu kolejnego wdrożenia widzowie poza Unią obejrzą skróty meczowe i krótkie formy wideo.

Rozwój sportowy Ekstraklasy


Kluczowa dla rozwoju polskiej piłki jest jednak poprawa poziomu sportowego i pozycji Polski w rankingu europejskim, na co bezpośredni wpływ mają występy polskich drużyn w europejskich pucharach.

– Rozgrywki europejskie są każdorazowo barometrem piłkarskiej siły w Europie, dlatego musimy walczyć o sukcesywne poprawianie naszej pozycji. Awanse do dalszych rund zawsze będą wpływać na tę pozycję i wiązać się z zyskiem finansowym, dlatego w każdej rundzie polskie drużyny muszą walczyć zarówno o swój los klubowy, jak i przyszłość całej ligi. Staramy się maksymalnie pomagać im w tych zmaganiach, dlatego od tego roku przyjęliśmy formalną zmianę w regulaminie, umożliwiając przekładanie meczów ligowych klubom grającym w europejskich pucharach. Chcemy też, aby coraz więcej zespołów grało nowoczesny i ofensywny futbol, do czego potrzebni są młodzi zawodnicy na wysokim poziomie. Dlatego staramy się pomagać w rozbudowie infrastruktury szkoleniowej, która ułatwi kształcenie piłkarskich talentów. Poprzez współfinansowanie wraz z PKO Bankiem Polskim programu Pro Junior System motywujemy też kluby do stawiania na młodych piłkarzy. Cieszymy się, że rośnie liczba tych, którzy dysponują nowoczesnym zapleczem i możemy mówić o profesjonalizacji szkolenia w Ekstraklasie – komentuje Animucki.

Rok temu otwarta została nowoczesna akademia Legii, w tym roku podobny obiekt otworzyła Cracovia. Wcześniej funkcjonowały już obiekty Lecha czy Zagłębia. Swoją akademię ma też Jagiellonia i Pogoń Szczecin. Plany rozwoju mają Śląsk, Wisła Kraków czy Górnik.

– To są miejsca, które stymulują rozwój polskiej piłki. Staramy się wspierać promocję młodych polskich piłkarzy wspólnie z PZPN, rządem i z naszym partnerem PKO Bankiem Polskim, który wręcza nagrody Młodzieżowca Miesiąca i Sezonu. Wraz ze startem ligi przekażemy każdemu klubowi 1 mln zl na szkolenie młodzieży z pieniędzy uzyskanych m.in. z licencji bukmacherskich. Efekty pracy klubów w tym obszarze z ostatnich lat są widoczne już dziś na rynku transferowym, gdzie normą stały się transfery piłkarzy za kilka milionów euro – dodaje Animucki.

Transmisja Telewizja Sport Pilka Nozna

Kluby Ekstraklasy prowadza też dalsze inwestycje w infrastrukturę stadionową. Aktualnie budowany jest stadion w Płocku, trwa drugi etap budowy w Szczecinie po oddaniu do użytku dwóch trybun.

Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).

Copyright Silesion.pl© Wszelkie prawa zastrzeżone. 2016-2024