Postaw na e-fakturę! Katowickie Wodociągi celują w wygodę i ekologię
Ekologia, szybkość, dostępność. Papierowe faktury i dokumenty powoli odchodzą do lamusa. Ich miejsce zastępują e-faktury, które dostajemy regularnie na skrzynkę mailową. Katowickie Wodociągi zachęcają do korzystania z tej wygodnej formy rozliczania.
Do wyprodukowania kilograma papieru trzeba zużyć blisko 250 litrów wody. Oznacza to, że na kartkę formatu A4 przypada co najmniej litr wody. Wydawać by się mogło, że dzięki tysiącom jezior słodkowodnych, rzek i zbiorników, europejskie zasoby wodne są nieograniczone. Ale wzrost liczby ludności na świecie, susze czy zanieczyszczenie środowiska napędzają problem. Organizacja Narodów Zjednoczonych prognozuje, że w ciągu najbliższej dekady dostępność bezpiecznej wody pitnej może spaść nawet o 40%. Już teraz z brakami mierzy się ponad 2 mld ludzi na świecie, w tym 100 mln mieszkańców Europy. Katowickie Wodociągi są świadome globalnego zagrożenia i szukają rozwiązań na wykorzystywanie wody zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju.
Ale ekologia to tylko jedna z licznych zalet faktur otrzymywanych drogą mailową. Ważne jest to, że e-fakturę otrzymamy ekspresowo będąc na wakacjach w różnych zakątkach ziemi i możemy zawsze do niej wracać. Nie ryzykujemy zniszczenia i zgubienia w transporcie.
– Jest kilka prostych sposobów, aby dostać elektroniczną fakturę. Wystarczy wejść na stronę internetową Katowickich Wodociągów, zarejestrować się w Internetowym Biurze Obsługi Klienta (i-BOK) i aktywować usługę w zakładce „e-faktura”. Można też dostarczyć wypełniony wniosek o e-fakturę skanem, pocztą lub osobiście. Wnioski są dostępne do ściągnięcia na stronie spółki. Jeżeli klient wybrał aktywację usługi przez przesłanie skanu formularza, powinien to zrobić na adres bok@wodociagi.katowice.pl. Wraz z wiadomościami e-mail zawierającymi e-fakturę, klient otrzymuje też powiadomienia o płatnościach jak np. informacje o zbliżającym się terminie płatności, czy braku bieżącej wpłaty – mówi Krystian Skalski z Katowickich Wodociągów.
Internetowe Biuro Obsługi Klienta (i-BOK) jest bezpłatnym serwisem, dzięki któremu można m.in. sprawdzić należności, pobrać e-faktury, podać stan licznika, czy złożyć reklamację i poznać stan realizacji sprawy.
Spółka oferuje także inne rozwiązania. Ciekawą opcją jest możliwość zapisania się do newslettera – dzięki temu będziemy otrzymywali mailowo np. informacje o przerwach w dostawie wody i aktualności. Można też aktywować usługę SMS – wystarczy wysłać sms-a z nazwą ulicy i numerem naszego domu na numer 530530563, na który będą wysyłane powiadomienia o przerwach w dostawie wody oraz awariach.
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).