Popeyes podsumowuje pierwszy kwartał i zapowiadadalsze plany na 2025 rok

5 nowych restauracji w 1 miesiąc, ponad 200 nowych etatów, 1500 publikacji, 10 milionów odbiorców, w tym prawie 3 miliony użytkowników w social mediach, pierwsze desery w historii polskiego Popeyes i ambitne plany dalszego rozwoju. Sieć intensyfikuje działania i zdradza dalsze plany na rozwój brandu w Polsce.
Rok 2025 Popeyes rozpoczął z przytupem, otwierając aż pięć restauracji w nowych lokalizacjach na terenie Polski. Już w marcu do kulinarnej mapy restauracji w kraju dołączyły Wałbrzych (Galeria Victoria) – debiut marki w tym mieście (7 marca), Oleśnica (Drive Thru przy trasie S8) – trzeci lokal tego typu w Polsce (14 marca), Wrocław (Dworzec Główny PKP) – pierwszy Popeyes na dworcu kolejowym (17 marca), Koszalin (CH Forum) – pierwszy lokal na Pomorzu Zachodnim (21 marca), Katowice (Galeria Katowicka) – premierowe otwarcie na Śląsku, które przyciągnęło tłumy fanów jeszcze dzień wcześniej (27 marca). Łącznie to 1 000 m² nowo otwartej powierzchni restauracyjnej i prawie 2 000 darmowych kanapek Chicken Sandwich, po które klienci stali nawet po kilkadziesiąt godzin w kolejkach. By umożliwić ten suckes, ekipa otwarciowa pokonała niemal 9 000 km, czyli dystans zbliżony do trasy Polska-Nowy Orlean i spędziła ponad 250 godzin na szkoleniach! Czy się opłacało? O tym bez wątpienia świadczą entuzjastyczne reakcje gości, którzy wciąż tłumnie odwiedzają nowe lokale Popeyes. Od samego debiutu marka wzbudza ogromne zainteresowanie i przykuwa uwagę, zarówno jakością i unikatowością swoich dań z kurczaków, jak i wyrazistymi działaniami marketingowymi.
Przypomnijmy, masterfranczyzobiorcą marki Popeyes w Polsce, Czechach i Rumunii jest Rex Concepts odpowiedzialna także za rozwój Burger Kinga. Firma zatrudnia łącznie ponad 2 200 osób we wszystkich 3 krajach. Jednak w bieżącym roku, ze względu na ambitne plany rozwoju do zespołu dołączy jeszcze ponad 1 200 nowych pracowników. Dziś, na wszystkich rynkach, Rex Concepts prowadzi ponad 111 restauracji w ramach obydwu brandów i jak zapowiadał we wcześniejszych wypowiedziach Jerzy Tymofiejew, CEO Rex Concepts CEE do końca 2031 roku planuje łącznie osiągnąć 700 restauracji własnych, a w planach jest także poszerzenie działalności na innych rynkach europejskich.
– Systematycznie podkręcamy tempo rozwoju Popeyes w Polsce. Tylko do końca roku chcemy otworzyć 23 restauracje, zarówno w miastach, gdzie już jesteśmy obecni np. w Warszawie, jak i w zupełnie nowych lokalizacjach jak w Białymstoku czy Olsztynie. O ile początkowo zależało nam na wprowadzeniu marki do największych metropolii, teraz idziemy krok dalej i stawiamy także na rozwój w średnich i mniejszych miastach. Otwieramy się zarówno w galeriach handlowych, jak i w lokalach typu drive-thru. W ubiegłym roku powstały dwie wolnostojące restauracje Popeyes w Szczecinie i Mogilanach pod Krakowem, z kolei w tym roku otworzyliśmy kolejną w Oleśnicy koło Wrocławia. Mogę zdradzić, że na ten rok planujemy otwarcie jeszcze kilku restauracji w tym formacie. – mówi Jerzy Tymofiejew, CEO Rex Concepts CEE.
Popeyes to jednak nie tylko liczby, a przede wszystkim unikalne nowoorleańskie smaki, tworzone przez zespół profesjonalnych szefów kuchni. We wszystkich lokalizacjach goście najczęściej sięgają po kultową kanapkę Chicken Sandwich, niepowtarzalne w smaku frytki Cajun Fries oraz kawałki kurczaka – Signature Chicken, Louisiana Wings&Nuggets, Chicken Tenders, a do tego autorskie dipy: Mardi Gras, NOLA, Bold BBQ, Blackened Ranch, Bayou Buffalo.
Świeży, soczysty kurczak marynowany przez 12 godzin jest w wielu krajach inspiracją dla kucharzy, czy celebrytów. Ale w tym sezonie oczy smakoszy w Polsce skierowane były na pierwszy w historii marki w naszym kraju deser – New Orleans Beignets – lekkie, puszyste ciastka pieczone w piekarniku, wypełnione czekoladą i posypane cukrem pudrem. To smak, który doskonale wpisuje się w ducha Nowego Orleanu.
– Jesteśmy zadowoleni z przyjętej strategii i gotowi na dalszy rozwój. Szacujemy, że jeśli wszystko pójdzie po naszej myśli, sprzedaż dla obu brandów wzrośnie na koniec roku do prawie 150 mln euro. W przypadku Popeyes nadal chcemy skupiać się na tym, by przede wszystkim serwować gościom to, z czego marka jest znana na całym świecie, czyli dania z kurczaka. Zależy nam też, by wysoko postawić poprzeczkę związaną z jakością jedzenia i obsługi, właściwym vibem marki w naszych własnych lokalach, a dopiero w kolejnych etapach myśleć o franczyzie i poszerzaniu menu. Ale zapewniam, że jeszcze nie raz zaskoczymy rynek w najbliższych miesiącach –dodajeTymofiejew.
O Popeyes
Popeyes®, obecny na rynku od 1972 roku, zasłynął na całym świecie dzięki wyjątkowej recepturze marynowania kurczaka przez 12 godzin w mieszance inspirowanej Luizjaną oraz chrupiącej panierce. Polska sieć rozwija się w dynamicznym tempie, dostosowując swoje koncepty do różnych potrzeb klientów – od klasycznych lokali, przez restauracje w centrach handlowych, po nowoczesne Drive Thru. Marka od startu w naszym kraju, w 2023 roku, zdążyła już zdobyć rzesze fanów, a każde otwarcie przyciąga długie kolejki.
Za rozwój marki Popeyes w Europie Środkowo-Wschodniej odpowiada firma Rex Concepts, która w grudniu 2024 roku świętowała otwarcie swojej 100 restauracji, właśnie w Polsce. Rex Concepts nieustannie rozwija segment QSR (quick service restaurant) w Polsce, Czechach i Rumunii. Obecnie firma zatrudnia ponad 2,2 tys. pracowników w regionie, konsekwentnie budując pozycję lidera jako masterfranczyzobiorca Popeyes i Burger King w tych krajach.
Więcej informacji dotyczących Popeyes i bieżących wydarzeń na www.popeyeschicken.pl oraz w mediachc społecznościowych na Facebook, Instagramie oraz na TikToku.
POPEYES
Założona w Nowym Orleanie w stanie Luizjana w USA w 1972 roku, Popeyes® ma ponad 50-letnią historię i tradycję kulinarną. Popeyes® wyróżnia się unikalnym menu Cajun w stylu Luizjany z pikantnym kurczakiem, kanapkami z kurczakiem, polędwiczkami z kurczaka i innymi regionalnymi produktami. Pasja sieci do dziedzictwa Luizjany i aromatycznego, autentycznego jedzenia Cajun pozwoliła Popeyes® stać się jedną z największych na świecie restauracji szybkiej obsługi z kurczakiem z ponad 4 900 restauracjami w USA i na całym świecie. Popeyes jest częścią Restaurant Brands International Inc. (“RBI”), jednej z największych na świecie firm zajmujących się restauracjami szybkiej obsługi z prawie 45 miliardami dolarów rocznej sprzedaży w całym systemie i ponad 32 000 restauracji w ponad 120 krajach i terytoriach. RBI jest właścicielem czterech najbardziej znanych i kultowych marek restauracji szybkiej obsługi na świecie – BURGER KING®, TIM HORTONS®, POPEYES® i FIREHOUSE SUBS®. Aby dowiedzieć się więcej o marce Popeyes®, odwiedź stronę www.popeyes.com lub śledź nas na Facebooku, Tiktoku, Twitterze i Instagramie.
Niniejsza informacja prasowa zawiera pewne stwierdzenia i informacje dotyczące przyszłości, które odzwierciedlają obecne przekonania i oczekiwania kierownictwa dotyczące przyszłych wydarzeń, inicjatyw i wyników operacyjnych i są aktualne wyłącznie na dzień publikacji niniejszej informacji. Te stwierdzenia dotyczące przyszłości nie stanowią gwarancji przyszłych wyników i wiążą się z szeregiem ryzyk i niepewności. Te stwierdzenia dotyczące przyszłości obejmują między innymi nasze oczekiwania dotyczące możliwości otwarcia kolejnych restauracji Popeyes w Polsce zlokalizowanych w centrach handlowych czy lokalizacjach ulicznych, a także stworzenia przez Popeyes w Polsce wielu możliwości zatrudnienia i kariery na rynku. Czynniki, które mogą spowodować, że rzeczywiste wyniki będą istotnie różnić się od oczekiwań RBI, zostały szczegółowo opisane w dokumentach RBI składanych do amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd oraz do Komisji ds. Komisji Papierów Wartościowych i Giełd oraz organom regulacyjnym ds. papierów wartościowych w Kanadzie, takich jak raporty roczne i kwartalne oraz raporty bieżące na formularzu 8-K, i obejmują następujące ryzyka: ryzyko związane z naszą zdolnością do pomyślnego wdrożenia strategii rozwoju krajowego i międzynarodowego oraz ryzyko związane z działalnością międzynarodową; ryzyko związane z naszą zdolnością do konkurowania w kraju i na arenie międzynarodowej w intensywnie konkurencyjnej branży; globalne warunki gospodarcze lub inne warunki biznesowe, które mogą mieć wpływ na chęć lub zdolność naszych klientów do zakupu naszych produktów; nasze relacje z naszymi franczyzobiorcami i ich sukces oraz ryzyko związane z naszym w pełni franczyzowym modelem biznesowym; oraz skuteczność naszych programów marketingowych i reklamowych oraz wsparcie franczyzobiorców dla tych programów. Poza przypadkami wymaganymi przez obowiązujące przepisy prawa, nie przyjmujemy na siebie obowiązku aktualizowania tych stwierdzeń dotyczących przyszłości, czy to z powodu nowych informacji, późniejszych wydarzeń lub okoliczności, zmiany oczekiwań lub w inny sposób
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Silesion.pl codziennie. Obserwuj Silesion.pl!
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).