Ponad 127 tys. uratowanych paczek z żywnością – Circle K podsumowuje współpracę z Too Good To Go

Circle K i Too Good To Go udowadniają, że małe codzienne wybory mogą prowadzić do wielkich zmian – nie tylko dla naszego portfela, ale przede wszystkim dla planety. Dzięki wspólnej inicjatywie, której celem jest ograniczenie marnowania żywności, udało się już uratować ponad 127 tysięcy pełnowartościowych paczek z jedzeniem, które w innym wypadku trafiłyby do kosza. To ogromny krok w stronę bardziej zrównoważonego stylu życia.
Ratuj jedzenie, ratuj planetę
Współpraca Circle K z aplikacją Too Good To Go rozpoczęła się jako odpowiedź na rosnący problem marnowania żywności – zjawiska, które w skali globalnej przyczynia się nie tylko do strat ekonomicznych, ale również do pogłębiania kryzysu klimatycznego. W Polsce skala tego zjawiska również jest alarmująca. Tymczasem rozwiązania takie jak sprzedaż „Paczki Niespodzianki” dają realne efekty.
Dzięki działaniom podjętym na stacjach Circle K udało się nie tylko zredukować ilość wyrzucanego jedzenia, ale także znacząco zmniejszyć ślad środowiskowy. Uniknięto zużycia ponad 102 tysięcy litrów wody, co odpowiada napełnieniu 638 944 wanien, oraz ochroniono ponad 35 hektarów gruntów rolnych – powierzchnię równą 1363 kortom tenisowym.
Jak to działa?
Zasady są proste. Wystarczy pobrać darmową aplikację Too Good To Go, zarezerwować „Paczkę Niespodziankę” z jednej ze stacji Circle K i odebrać ją w wyznaczonym czasie. W paczce znaleźć można wypieki, gotowe dania, przekąski czy napoje, które są w pełni wartościowe, ale zbliża się ich termin ważności. Klient płaci za nie ułamek pierwotnej ceny, zyskując nie tylko ekonomicznie, ale również przyczyniając się do ochrony środowiska.
Circle K z misją społeczną i środowiskową
Działania związane z aplikacją Too Good To Go to tylko jeden z elementów szerszej strategii odpowiedzialności społecznej Circle K. Sieć prowadzi liczne inicjatywy proekologiczne – stale pracuje nad zmniejszeniem zużycia energii elektrycznej na swoich stacjach oraz udoskonalaniem własnych produktów i opakowań, tak aby były jak najbardziej przyjazne środowisku.
Jednak troska o planetę to nie wszystko. Circle K aktywnie działa także na rzecz poprawy życia lokalnych społeczności. Przykładem jest kampania „Kawa z mocą pomagania”, w ramach której 10% zysku ze sprzedaży kawy z kartą lojalnościową EXTRA trafia na wsparcie programów dedykowanych dzieciom i młodzieży. W przeszłości fundusze zasiliły m.in. Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży oraz projekt Sieciaki, realizowany przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę, którego celem jest edukacja dzieci w zakresie bezpiecznego korzystania z Internetu.
Uprzejmość jako standard
Na skalę międzynarodową Circle K realizuje również kampanię „Tydzień Życzliwości”, której głównym celem jest promowanie uprzejmości i pozytywnych relacji na linii klient–sprzedawca. To inicjatywa otwarta – do akcji mogą przyłączać się także inne firmy, które chcą promować kulturę uprzejmości w codziennych kontaktach z klientami.
Małe gesty, wielka zmiana
Przykład współpracy Circle K i Too Good To Go pokazuje, że każda, nawet najmniejsza decyzja może mieć znaczenie. Odbierając jedną paczkę, nie tylko oszczędzamy pieniądze, ale także przeciwdziałamy ogromnemu marnotrawstwu surowców i energii. To wyraźny dowód na to, że zmiana na lepsze może zacząć się od jednego kliknięcia w aplikacji i wizyty na stacji paliw.
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Silesion.pl codziennie. Obserwuj Silesion.pl!
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).