Polska – Belgia 3:2 Zwycięstwo Polaków na inaugurację Euro U-21
Po dobrym spotkaniu na otwarcie Mistrzostw Europy do lat 21, reprezentacja Polski wygrała z belgijskimi rówieśnikami 3:2
Kiepsko Polacy rozpoczęli młodzieżowe mistrzostwa Europy. Już w 16. minucie Aaron Leya Iseka pokonał Kamila Grabarę. na szczęście 10 minut później Szymon Żurkowski kopnięciem z daleka strzelił wyrównującego gola. Kilka minut po rozpoczęciu drugiej połowy Krystian Bielik strzelił bramkę na 2:1 i tym samym wyprowadził Polskę na prowadzenie.
Na dziesięć minut przed końcem spotkania, po znakomitej akcji Konrada Michalaka i Szymona Żurkowskiego, pomocnik przechodzący z Górnika Zabrze do Fiorentiny znakomicie wyłożył piłkę Sebastianowi Szymańskiemu, który strzelił gola na 3:1. Belgowie zdołali zdobyć kontaktowego gola na kilka minut przed końcowym gwizdkiem, jednak na więcej nie pozwolił strzegący dziś Polskiej bramki Kamil Grabara.
– Muszę pochwalić drużynę za mądrość, poświęcenie, umiemy cierpieć na boisku. Straciliśmy dwie bramki, co martwi, ale wynik poszedł w świat – powiedział selekcjoner Czesław Michniewicz po zwycięstwie reprezentacji Polski nad Belgią (3:1) w pierwszym meczu mistrzostw Europy do lat 21.
Polska – Belgia 3:2 (1:1)
Bramki: Szymon Żurkowski 26, Krystian Bielik 52, Sebastian Szymański 79 – Aaron Leya Iseka 16, Dion Cools 84
Żółte kartki: Bielik – Faes, Lukebakio
Polska: Grabara – Fila, Wieteska, Bielik, Pestka – Jagiełło, Dziczek, Żurkowski – Michalak, Kownacki, Szymański
Belgia: Jackers – Cools, Faes, Cobbaut, De Norre – Heynen, Mangala, Schrijvers – Lukebakio, Leya Iseka (63. Verschaeven), Mbenza
Tego po prostu MUSICIE posłuchać! 😍😍😍
___________#POLBEL 3:2 🇵🇱🇧🇪 pic.twitter.com/z0YQ15TY90— Łączy nas piłka (@LaczyNasPilka) 16 czerwca 2019
Oprócz Polaków i Belgów w grupie A rywalizują też Włosi i Hiszpanie.
Do półfinałów awansują zwycięzcy trzech grup oraz najlepsza drużyna z drugich miejsc.
Cztery najlepsze zespoły mistrzostw (półfinaliści) zapewnią sobie awans na przyszłoroczne igrzyska olimpijskie.
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).