Polacy wracają do remontów mieszkań i domów
Branża remontowa wraca na właściwe tory. Jak wynika z najnowszych danych Oferteo, zapytania użytkowników platformy w kategorii remonty w maju wzrosły o 53 procent względem analogicznego okresu 2022 r. Z kolei od początku roku zapotrzebowanie na usługi remontowe wzrosło o ponad 52 proc. Jak podaje platforma, zainteresowanie kategorią remontową w tym roku jest aktualnie wyższe niż w 2021 r.
Branża remontowa jest ściśle powiązana z rynkiem nieruchomości. Zmiany, jakie zaszły w ubiegłym roku miały również bezpośredni wpływ na popyt na usługi remontowe. Ze względu na kryzys gospodarczy oraz rosnącą inflację, rynek nieruchomości doświadczył spowolnienia. To z kolei miało przełożenie na spadek zainteresowania remontami mieszkań i domów. W porównaniu z rokiem 2021 rok 2022 zanotował na platformie Oferteo spadek zapytań w kategorii remontowej o prawie 10 procent. Niższa aktywność na rynku nieruchomości przekłada się na mniejszą ilość osób szukających usług remontowych.
Jednak obecne dane Oferteo, wskazują wzrost zapytań o remonty i dają optymistyczny sygnał dla branży. Wydaje się, że sektor remontowy zaczyna odradzać się po okresie spowolnienia.
Kategoria remontowa z reguły jest dosyć odporna na sezonowość i nie ma drastycznego spadku zapytań o usługi wykonawców w poszczególnych miesiącach na platformie. Na podstawie danych Oferteo można jednak zauważyć, że marzec jest miesiącem, w którym częściej zaczynamy poszukiwania wykonawców.
– Faktycznie, kategoria związana z remontami notuje u nas niski indeks sezonowości i tylko grudzień jest miesiącem, w którym możemy zaobserwować zauważalny spadek zapytań. Z kolei większe zainteresowanie usługami remontowymi wśród użytkowników naszej platformy widać w okresach wiosennych oraz letnich. W wielu przypadkach nie oznacza to jednak startu prac remontowych, ponieważ wykonawcy, którzy cieszą się bardzo dobrą renomą na rynku, nadal mają zapełniony kalendarz na kilka miesięcy do przodu. – podsumowuje Karol Grygiel.
Od początku roku kategoria dotycząca remontów notuje wyraźne wzrosty w porównaniu z ubiegłym rokiem. W pierwszych pięciu miesiącach zapytania dotyczące wykonawców usług remontowych
wzrosły o ponad 52 proc. względem ubiegłego roku. W maju nastąpił 53 – procentowy wzrost zapytań, natomiast analizując wszystkie 5 miesięcy, największy wzrost w porównaniu z 2022 r. zanotował kwiecień – 64 proc.
– Obserwujemy zauważalny wzrost zapytań użytkowników dla tej kategorii. Co interesujące początek bieżącego roku był lepszy nawet od 2021 r., w którym notowane były rekordowe wyniki sprzedaży nieruchomości, a co za tym idzie, większe zainteresowanie usługami remontowymi. Można zatem przypuszczać, że osoby, które w 2022 r. przełożyły swoje plany remontowe, nie chcą już dłużej czekać na lepszy moment. – zauważa Karol Grygiel, członek zarządu Oferteo.
Jak wynika z najnowszych danych Oferteo pierwsze miesiące mogą napawać optymizmem. Warto jednak mieć na względzie, że powrót do normalności, zarówno na rynku nieruchomości, jak też wśród usług remontowych może być stopniowy. Wciąż istnieją czynniki, takie jak zmienność gospodarcza i wahania inflacyjne, które mogą wpływać na decyzje dotyczące inwestowania w nieruchomości i remonty. Branża remontowa będzie musiała dostosować się do tych warunków, aby sprostać oczekiwaniom klientów.
###
O spółce
Oferteo.pl to wiodący internetowy marketplace w Polsce dla szerokiego spektrum usług, działający w modelu reverse, gdzie zlecający określa potrzebę, a wykonawcy składają dostosowane oferty. Od blisko dekady Oferteo jest zdecydowanym liderem w kraju pod względem liczby wizyt użytkowników w porównaniu do bezpośredniej konkurencji. Od początku swojej działalności Oferteo połączyło ze sobą ponad 14 mln zlecających i wykonawców. W 2022 roku obsłużonych zostało ponad 2 mln zleceń. Platforma Oferteo.pl łączy zleceniodawców z wykonawcami w prawie 900 kategoriach. Wiodące z nich dotyczą usług budowlanych (m.in. budowa domów, odnawialne źródła energii, remonty i wykończenia wnętrz), usług finansowych i prawnych (m.in. kredyty, leasing i porady prawne) oraz usług dla firm (m.in. księgowość, strony internetowe i sprzątanie).
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).