PKN ORLEN pozyskał 180 mln € z EBI na projekty wspierające zrównoważony rozwój
PKN ORLEN konsekwentnie wdraża założenia strategii ORLEN2030 oraz strategii zrównoważonego rozwoju, tak aby osiągnąć neutralność emisyjną do 2050 roku. Ważnym elementem tych działań są inwestycje, m.in. w nowoczesne technologie, wspierające wszystkie obszary biznesowe koncernu. Na ich realizację pozyskano 180 mln euro z Europejskiego Banku Inwestycyjnego, w ramach długoterminowego kredytu inwestycyjnego.
–Realizujemy działania biznesowe tak, aby były jak najbardziej przyjazne środowisku, a jednocześnie zgodne z oczekiwaniami klientów. Mamy świadomość, że transformacja koncernu jest koniecznością i ma kluczowe znaczenie dla realizacji naszych celów związanych z zeroemisyjnością. Dlatego z determinacją realizujemy projekty inwestycyjne, które nas do niej przybliżają. Przedsięwzięcia te wymagają jednak nakładów, dlatego skutecznie dywersyfikujemy źródła ich finansowania. To klucz do sukcesu i budowania długoterminowej wartości dla wszystkich interesariuszy – mówi Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.
Umowa kredytowa, którą PKN ORLEN podpisał z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym, zakłada wsparcie w wysokości 180 mln euro na realizację kolejnych projektów koncernu związanych ze zrównoważonym rozwojem. Transze wypłacane w ramach tej umowy będą mogły być spłacane w okresie do 11 lat od daty wypłaty.
Zrównoważony rozwój to jeden z kluczowych elementów strategii neutralności emisyjnej koncernu do 2050 roku. W ramach jej realizacji PKN ORLEN zadeklarował do 2030 roku redukcję emisji CO2 o 20% z obecnych aktywów rafineryjnych i petrochemicznych oraz o 33% CO2/MWh z produkcji energii elektrycznej. Do końca tej dekady koncern zamierza zainwestować 25 mld zł w zmniejszenie oddziaływania na środowisko i nowe linie biznesowe. Efektem finansowym strategii będzie 2,5-krotny wzrost wyniku EBITDA, do poziomu ok. 26 mld zł w 2030 roku.
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).