Piłka nożna dla każdego w Telewizji Polskiej. Publiczny nadawca podpisał umowę z PZPN
Telewizja Polska z wyłącznymi prawami do piłkarskich rozgrywek. Fortuna 1. Ligę, 2. Ligę, Fortuna Puchar Polski i Superpuchar Polski w piłce nożnej mężczyzn, Orlen Ekstraligę i finał Orlen Pucharu Polski w piłce nożnej kobiet, a także mecze reprezentacji Polski kobiet, męskich reprezentacji młodzieżowych i reprezentacji w futsalu zobaczą w najbliższych latach widzowie TVP. Publiczny nadawca nabył wyłączne prawa telewizyjne do 2027 roku.
W sezonach 2024/2025, 2025/2026 i 2026/2027 widzowie Telewizji Polskiej zobaczą co najmniej 99 meczów Fortuna Pucharu Polski na szczeblu centralnym (w tym wszystkie mecze od fazy 1/8 rozgrywek), a także blisko 1500 wybranych meczów Fortuna 1. Ligi i 2. Ligi oraz Superpuchar Polski. TVP zwiększy ponadto, w ramach obecnej umowy na sezon 2023/2024, liczbę transmitowanych meczów 2. Ligi.
Współpraca pomiędzy TVP i Polskim Związkiem Piłki Nożnej zakłada również transmisje wybranych meczów Orlen Ekstraligi Kobiet oraz finału Orlen Pucharu Polski Kobiet, a także zmagań młodzieżowych reprezentacji mężczyzn (od U-15 do U-21), reprezentacji kobiet (U-19 i seniorki) i reprezentacji w futsalu.
– Piłka nożna jest ukochanym sportem Polaków. Utożsamiamy się z naszymi drużynami i niezależnie od tego, w jakiej grają lidze, są dla nas najlepsze na świecie. Ambicją telewizji publicznej jest dać w kanale bezpłatnym dostęp do jak największej liczby polskich rozgrywek. Cała Polska będzie mogła zobaczyć swoje drużyny tylko w Telewizji Polskiej. TVP jest razem z kibicami każdej polskiej drużyny. Od wielkiej metropolii po najmniejszą miejscowość. Dzięki tej umowie możemy być bliżej siebie – powiedział Mateusz Matyszkowicz, Prezes Zarządu Telewizji Polskiej.
Telewizja Polska nabyła wyłączne prawa do transmisji meczów w telewizji linearnej oraz w internecie, aplikacjach mobilnych, a także Smart TV i telewizji hybrydowej. W ramach współpracy TVP otrzyma tytuł „Główny Partner Telewizyjny” dla wszystkich ujętych w umowie rozgrywek, a logotypy publicznego nadawcy będą eksponowane m.in.: w materiałach reklamowych, na stronach internetowych, obiektach sportowych i biletach.
– Misją Polskiego Związku Piłki Nożnej jest popularyzacja futbolu w naszym kraju. Dzięki umowie z Telewizją Polską rozgrywki zarówno męskie, kobiece, jak i młodzieżowe trafią do szerokiego grona odbiorców. Cieszymy się bardzo, że współpraca z tak wielkim podmiotem, jakim jest Telewizja Polska, będzie trwała przez trzy sezony. Publiczny nadawca, docierający niemal do każdego domu w naszym kraju, jest gwarantem tego, że rywalizacja na polskich boiskach będzie coraz chętniej oglądana. Mamy również nadzieję, że to przełoży się na frekwencję na piłkarskich stadionach na różnych szczeblach rozgrywkach – powiedział Cezary Kulesza, Prezes Polskiego Związku Piłki Nożnej.
W okresie obowiązywania umowy Telewizja Polska wyemituje ponad 1700 meczów. Od sezonu 2024/2025 na antenie TVP Sport emitowane będą także Magazyny Ligowe (Fortuna 1. Ligi i 2. Ligi).
Nowa umowa stwarza także możliwość wyprodukowania i transmisji przez kluby lub PZPN wybranych, niezagospodarowanych transmisyjnie meczów oraz ich udostępnienia (za zgodą TVP), m.in. nadawcom lokalnym.
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).