ORLEN otwiera pierwszy samoobsługowy sklep w Czechach przy autostradzie D7 w Panenský Týnec

Pierwszy samoobsługowy sklep przy stacji paliw w Czechach został uruchomiony przez ORLEN w miejscowości Panenský Týnec, przy autostradzie D7, 50 km na północny zachód od Pragi. Sklep działa w formacie 24/7, oferując klientom możliwość tankowania i robienia zakupów o dowolnej porze bez udziału personelu. Nowością jest także cyfrowy awatar Míša, który wspiera klientów w zakupach, pomagając w odnalezieniu produktów i promocji.
Nowy format sklepu w Panenský Týnec
Sklep funkcjonuje bez obsługi fizycznej, korzystając z najnowszych technologii i rozbudowanego systemu monitoringu wizyjnego. Klienci mogą wybierać produkty spożywcze, w tym marki własnej Stop Cafe, a także korzystać z automatycznego kącika kawowego. Obiekt powstał we współpracy z COOP, największą siecią detaliczną w Czechach. Dzięki automatyzacji stacja zyskuje większe możliwości działania i umożliwia dostęp do usług handlowych w mniejszych miejscowościach.
Cyfrowy awatar wspiera zakupy
Jednym z innowacyjnych elementów sklepu jest cyfrowy awatar Míša, stworzony przez czeską firmę Next mind. Klienci mogą komunikować się z awatarem głosowo lub poprzez ekran, a Míša wskazuje lokalizację produktów, informuje o promocjach i ułatwia poruszanie się po sklepie. Jest to pierwsze tego typu rozwiązanie testowane w Czechach, które ma poprawić komfort zakupów i skrócić czas spędzany w obiekcie.
Rozwój pozapaliwowej oferty ORLEN
Jak podkreśla Marek Balawejder, Członek Zarządu ORLEN ds. Consumers and Products, rozwój oferty pozapaliwowej przyczynia się do wzrostu liczby transakcji i budowania marki ORLEN w regionie. Innowacyjne koncepty, takie jak samoobsługowy sklep, odpowiadają na potrzeby klientów, którzy oczekują szybkich i wygodnych zakupów. Rozwiązania te wspierają także stacje paliw w zwiększeniu dostępności usług i efektywności działania.
Pozycja ORLEN w Czechach
Grupa ORLEN zarządza siecią ponad 3500 stacji paliw w siedmiu krajach Europy Środkowej, w tym w Polsce, Czechach, Niemczech, na Litwie, Węgrzech, w Austrii i na Słowacji. W Czechach firma posiada 443 stacje i kontroluje ponad 28 proc. rynku pod względem wolumenu sprzedaży paliw, utrzymując pozycję lidera. Ponad 80 proc. stacji ORLEN w tym kraju wyposażonych jest w koncept gastronomiczny Stop Cafe, co stanowi uzupełnienie strategii rozwoju usług pozapaliwowych.
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Silesion.pl codziennie. Obserwuj Silesion.pl!
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).










Dodaj komentarz