Nowy sezon Ekstraklasa Games w TVP Sport
Największy turniej esportowy w grze EA Sports FIFA w Polsce – Ekstraklasa Games – wchodzi na anteny TVP Sport. Trzeci sezon rozgrywek wystartuje już w grudniu. Obecnie trwają intensywne przygotowania do wznowienia rywalizacji, ale także do serii meczów „FIFA 21 Ekstraklasa 1 vs 1”.
W tym sezonie rozgrywki będą się opierać na nowej formule, której szczegóły zostaną ogłoszone w drugiej połowie listopada przed startem rywalizacji. Współpraca Ekstraklasy i TVP Sport w ramach esportu nie ogranicza się jednak tylko do turnieju Ekstraklasa Games. W najbliższych miesiącach wspólnie przeprowadzą wiele transmisji z meczów w grze EA SPORTS FIFA 21.
– E-sport to przyszłość. W dzisiejszym świecie jeśli stoisz w miejscu, to robisz dwa kroki wstecz. Pokazywaliśmy już turnieje, gdzie zawodnicy rywalizowali w CS-a, LoLa, World of Tanks. Teraz czas na FIFA 21! Ekstraklasa Games to znakomite uzupełnienie jednego z naszych sztandarowych produktów, czyli piłkarskiej Ekstraklasy. Chcemy dotrzeć do pokolenia xd, które w tej chwili jest wykluczone przez wszystkich nadawców. Mimo że TVP Sport jest najlepiej oglądanym kanałem sportowym w Polsce, nie zamierzamy spoczywać na laurach – powiedział Marek Szkolnikowski, dyrektor TVP Sport.
Pierwszym ze wspólnych projektów jest seria trzech meczów pod hasłem „FIFA 21 Ekstraklasa 1 vs 1”. W każdym z tych spotkań weźmie udział dwóch zawodników reprezentujących kluby, które zmierzą się w piłkarskim meczu transmitowanym na antenach TVP. Pierwszą parę utworzyli Maciej Rosołek z Legii Warszawa i Jakub Moder z Lecha Poznań, w drugim starciu zawodnik „Kolejorza” zmierzy się z piłkarzem Rakowa Częstochowa. W ostatnim pojedynku naprzeciwko siebie staną gracze Górnika Zabrze i Pogoni Szczecin. Relacje z meczów obejrzeć będzie można na antenie TVP Sport przed każdym z trzech listopadowych spotkań oraz na tvpsport.pl i w social mediach:
- Maciej Rosołek (Legia Warszawa) – Jakub Moder (Lech Poznań) – sobota 7 listopada
18:45 – TVP Sport, TVPSport.pl, Facebook TVP Sport, YouTube TVP Sport
19:30 – Facebook Ekstraklasy, Legii Warszawa, Lecha Poznań i EA SPORTS FIFA Polska - Piłkarz Lecha Poznań – Piłkarz Rakowa Częstochowa – niedziela 22 listopada
11:30 – TVP Sport, TVPSport.pl, Facebook TVP Sport, YouTube TVP Sport
12:00 – Facebook Ekstraklasy, Lecha Poznań, Rakowa Częstochowa i EA SPORTS FIFA Polska - Piłkarz Górnika Zabrze – Piłkarz Pogoni Szczecin – piątek 27 listopada
19:30 – TVP Sport, TVPSport.pl, Facebook TVP Sport, YouTube TVP Sport
20:00 – Facebook Ekstraklasy, Górnika Zabrze, Pogoni Szczecin i EA SPORTS FIFA Polska
Trzy mecze pomiędzy piłkarzami klubów Ekstraklasy to dopiero przygrywka do emocji związanych ze startem Ekstraklasa Games planowanym na początek grudnia. – Od kilku lat bardzo mocno rozwijamy się w esporcie zgodnie z założoną strategią. Efektem jest już kilka zrealizowanych projektów z wieloma partnerami. Mam tu na myśli EA SPORTS FIFA Ekstraklasa Cup, #ZostanWDomu z FIFA 20 i oczywiście nasz sztandarowy projekt – Ekstraklasa Games. W zbliżającym się trzecim sezonie poprawiliśmy formułę turnieju, biorąc pod uwagę głosy dochodzące ze środowiska esportu. Kluczowe jednak są wzrosty zasięgów dzięki partnerstwu z TVP Sport, z którym poszerzamy naszą współpracę prowadzoną dotychczas przy rozgrywkach stricte piłkarskich. Wciąż rozmawiamy także ze sponsorami projektu, których zobaczymy na starcie rozgrywek w grudniu – mówi Marcin Mikucki, Dyrektor Komunikacji, Marketingu i Sprzedaży w Ekstraklasie S.A.
Ekstraklasa Games należy do elitarnego grona oficjalnych lig partnerskich EA Sports na licencji Official League Qualifier. Ostatnia odsłona turnieju trwała od listopada do lipca – wygrali ją zawodnicy Rakowa Częstochowa (na PlayStation 4) i Arki Gdynia (na Xbox). W poprzednich dwóch edycjach zanotowano ponad 35 tysięcy rejestracji do turniejów kwalifikacyjnych online. W nadchodzącym sezonie zwycięzcy Ekstraklasa Games na obu konsolach po razy pierwszy w historii jako najlepsi gracze w Polsce wywalczą bezpośredni awans do Playoffs Global Series w FIFA 21, gdzie będą rywalizować o tytuł Mistrza Świata w FIFA 21.
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).