Nowoczesna pracownia komputerowa dla katowickiej szkoły. Nagroda za wygraną w Esportowej Lidze Szkół trafiła do SP nr 65

fot. K. Kalkowski
W Szkole Podstawowej nr 65 im. Gustawa Morcinka w Katowicach uroczyście otwarto nowoczesną pracownię komputerową. To nagroda za zwycięstwo w trzeciej edycji Esportowej Ligi Szkół, której finał rozegrano podczas tegorocznej edycji Intel® Extreme Masters. Nowa sala komputerowa, wyposażona w 15 w pełni przygotowanych stanowisk, została sfinansowana przez miasto Katowice i firmę ESL Gaming Polska. Wartość nagrody wyniosła 110 tysięcy złotych.
Nowa pracownia to efekt sukcesu drużyny Devils, którą tworzyli uczniowie SP65: Filip Borek, Jerzy Granieczny i Antoni Kozłowski. Zespół zwyciężył w turnieju Brawl Stars, rozgrywanym w lutym 2025 roku podczas IEM Expo w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach.
W rywalizacji udział wzięło łącznie 45 drużyn, które przeszły przez dwa otwarte turnieje kwalifikacyjne w formule online. Do fazy finałowej awansowało osiem najlepszych zespołów. Zwycięzcy, choć kończą już naukę w SP65, pozostawiają po sobie trwały ślad – nowoczesną salę, która ma służyć kolejnym uczniom zarówno w celach edukacyjnych, jak i w rozwijaniu cyfrowych pasji.
Nowe stanowiska komputerowe zostały wyposażone w komputery PC, monitory, zestawy peryferiów gamingowych oraz system Windows 11. Pracownia ma wspierać rozwój zainteresowań związanych nie tylko z grami komputerowymi, ale również z programowaniem, grafiką, nauką informatyki i innymi obszarami edukacji cyfrowej.
Podczas uroczystego otwarcia obecni byli przedstawiciele władz miasta, organizatorzy ligi oraz dyrekcja szkoły. Jak podkreślił Marcin Krupa, prezydent Katowic, współpraca z ESL Gaming Polska przynosi wymierne efekty w postaci wsparcia dla młodych ludzi: „Dzięki partnerstwu Katowic z ESL młodzież może rozwijać swoje pasje, uczyć się odpowiedzialności i współpracy. To inwestycja w przyszłość”.
Dyrektor szkoły, Łukasz Rabstajn, podkreślił z kolei, że sukces uczniów stanowi inspirację dla kolejnych roczników: „Choć chłopcy kończą szkołę, zostawiają coś trwałego – miejsce, które będzie służyć przez lata. Wygrany sprzęt to wyposażenie na miarę XXI wieku”.
Drugie miejsce w turnieju zajęła drużyna Bolibrzuchy z Technikum nr 17 Śląskich Technicznych Zakładów Naukowych, a trzecie – team_Bxxber z Technikum nr 8 im. Obrońców Poczty Polskiej w Gdańsku. Zespoły te także wykazały się wysokim poziomem współpracy i kompetencji cyfrowych.
Aleksander Szlachetko, prezes zarządu ESL Gaming Polska, podkreślił znaczenie inicjatywy: „To projekt, który nie tylko rozwija pasje, ale także uczy i motywuje. Nowa pracownia ma służyć wszystkim uczniom – niezależnie od tego, czy interesują się esportem, programowaniem, czy szeroko pojętą edukacją cyfrową”.
W poprzednich edycjach Esportowej Ligi Szkół zwyciężyły kolejno SP nr 19 w Katowicach oraz Technikum nr 2 ZSE im. Wojciecha Korfantego. Również te szkoły otrzymały nowoczesne pracownie komputerowe, co pokazuje ciągłość i trwałość projektu.
Wiceprezydent Katowic Waldemar Bojarun podkreślił, że projekt łączy świat gier komputerowych z edukacją: „Ta pracownia to nie tylko gry. To edukacja na najwyższym poziomie, dostosowana do realiów cyfrowych czasów. Pokazuje, że sukces gamingowy może przełożyć się na konkretne korzyści edukacyjne”.
Esportowa Liga Szkół zyskała w Katowicach uznanie jako wydarzenie, które skutecznie łączy rozrywkę z nauką. Projekt pokazuje, że zainteresowania młodzieży w świecie gier komputerowych mogą stać się impulsem do zdobywania wiedzy i rozwoju kompetencji potrzebnych na rynku pracy.
Nowo otwarta pracownia komputerowa w Szkole Podstawowej nr 65 to dowód na to, że esport może pełnić realną funkcję edukacyjną. Poprzez odpowiednie wsparcie, partnerstwo samorządów z firmami technologicznymi oraz zaangażowanie szkół, możliwe jest tworzenie nowoczesnych przestrzeni, które wspierają rozwój młodych ludzi na wielu płaszczyznach.
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Silesion.pl codziennie. Obserwuj Silesion.pl!
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).
Dodaj komentarz