Nigeria pokonuje Tanzanię 2:1 w Pucharze Narodów Afryki 2025

Nigeria odniosła zwycięstwo nad Tanzanią 2:1 w pierwszym meczu grupowym Pucharu Narodów Afryki 2025, zapewniając sobie trzy punkty i mocne otwarcie turnieju. Spotkanie odbyło się w Abudży, a drużyna Nigeria Super Eagles zdominowała większość akcji, choć Tanzania stawiała opór i przez moment utrzymywała remisowy wynik.
Pierwszą bramkę dla Nigeryjczyków strzelił Victor Osimhen w 23. minucie, wykorzystując precyzyjne podanie z lewej strony boiska. Mimo wczesnego prowadzenia, Tanzania nie zrezygnowała i w 37. minucie wyrównała po skutecznej kontrze autorstwa Mbwana Samaty, która zaskoczyła defensywę rywali. Nigeria odpowiedziała jeszcze przed przerwą, gdy Alex Iwobi zdobył gola po strzale z dystansu, przywracając prowadzenie swojej drużynie.
Nigeria utrzymała inicjatywę w drugiej połowie, kontrolując tempo gry i ograniczając szanse rywali. Tanzania próbowała przeprowadzać szybkie ataki, jednak brakowało im dokładności w ostatniej fazie akcji. Oba zespoły zmieniły ustawienia, a trenerzy wprowadzili kilku rezerwowych, by odświeżyć siły i spróbować nowych wariantów taktycznych.
To zwycięstwo stawia Nigeryjczyków w korzystnej pozycji w tabeli grupowej, zwiększając ich szanse na awans do fazy pucharowej. Tanzania natomiast musi poprawić grę w obronie i efektywność w ataku, jeśli chce liczyć się w dalszej rywalizacji. W kolejnych meczach obie drużyny będą dążyć do punktów, które mogą decydować o awansie do kolejnej rundy turnieju.
Mecz pokazał, że Nigeria dysponuje szeroką kadrą i potrafi skutecznie reagować na wyrównane sytuacje, a Tanzania mimo porażki zaprezentowała potencjał, który może zagrozić rywalom w następnych spotkaniach. Wygrana 2:1 daje Super Eagles mocny start i otwiera perspektywę walki o najwyższe cele w Pucharze Narodów Afryki 2025.
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Silesion.pl codziennie. Obserwuj Silesion.pl!
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).



