Nestlé w Polsce przedstawia raport wpływu ekonomicznego

Biuro Główne Nestlé House Warszawa
Nestlé w Polsce, na podstawie analizy PwC, prezentuje dane ekonomiczne, z których wynika, że w 2023 roku dzięki swojej działalności wygenerowało 20,1 miliarda złotych wartości dodanej oraz wsparło utrzymanie 45,2 tysięcy miejsc pracy. W opublikowanym raporcie przedstawiono również informacje dotyczące wpływu społecznego firmy w ostatnich latach.
Od ponad 30 lat Nestlé umacnia swoją obecność w Polsce, sukcesywnie wprowadzając na rynek znane na całym świecie marki, takie jak NESQUIK, NESCAFÉ czy KITKAT, a także rozwijając tradycyjne polskie brandy jak WINIARY, BOBO FRUT czy PRINCESSA oraz inwestując w lokalne zakłady produkcyjne. Po 32 latach dynamicznego rozwoju, portfolio Nestlé w Polsce to dziś 70 marek i 1600 produktów, z których znacząca część jest wytwarzana w 7 fabrykach znajdujących się w Kargowej, Kaliszu, Rzeszowie, Nałęczowie, Nowej Wsi Wrocławskiej, Toruniu i Lubiczu. Nestlé w Polsce to także sześć centrów badawczo-rozwojowych oraz Biuro Główne w Warszawie. Rozbudowana sieć produkcyjna i biznesowa generuje miejsca pracy i stymuluje lokalny przemysł. Szczegółowy wpływ działań Nestlé na polską ekonomię przedstawia opublikowany właśnie raport, który przygotowała firma PwC. Z danych zawartych w opracowaniu wynika, że w 2023 roku Nestlé w Polsce wygenerowało 20,1 mld zł wartości dodanej dla gospodarki (poprzez inwestycje, zatrudnienie i zakupy od lokalnych dostawców) – co stanowiło 0,6% polskiego PKB. Dzięki działalności Nestlé w Polsce budżet państwa został zasilony kwotą o wartości 1,7 mld zł (przede wszystkim w formie podatków).
– Długoletnia obecność Nestlé w Polsce to historia konsekwentnego rozwoju, inwestycji i adaptacji do zmieniających się potrzeb konsumenta, co czyni firmę kluczowym graczem w polskim sektorze spożywczym. Jednak pragniemy być postrzegani nie tylko przez pryzmat znanych marek, ale również jako godny zaufania partner, generujący wartość dodaną dla kraju. Nasz wpływ na polską gospodarkę to wynik skutecznej realizacji długofalowej strategii inwestycyjnej, która kładzie szczególny nacisk na rozwój lokalnej działalności. Sektorami na które mamy największy wpływ w kraju, są produkcja, handel detaliczny i rolnictwo – komentuje Aleksander Wasilewski, Prezes Zarządu Nestlé Polska.
Spółki Nestlé w Polsce zatrudniają łącznie 6,3 tys. pracowników w Biurze Głównym oraz w zakładach produkcyjnych. Ponadto działalność firm wsparła utrzymanie 24 tys. miejsc pracy w całym łańcuchu wartości. Wydatki związane z działalnością spółek wpłynęły na kolejne 14,9 tys. miejsc pracy. Oznacza to, że Nestlé aktywnie przyczyniło się do utrzymania 45,2 tys. etatów w Polsce.
Nestlé w Polsce angażuje się w programy społeczne, inicjatywy edukacyjne i aktywności promujące prawidłowe nawyki żywieniowe (między innymi „Lekkoatletyka dla każdego!” czy „Nestlé Baby&me”). W raporcie, opracowanym przez PwC na zlecenie Nestlé, znaleźć można podsumowanie zaangażowania przedsiębiorstwa w wybrane inicjatywy pomocowe. Firma aktywnie wspiera potrzebujących, współpracując z organizacjami takimi jak Polski Czerwony Krzyż, Federacja Polskich Banków Żywności czy Caritas Polska. W ostatnich latach Nestlé przekazało produkty o łącznej wartości ponad 50 mln zł.
Raport Wpływu Nestlé w Polsce jest dostępny na stronie internetowej http://nestle.pl/raportwplywu.
* Źródło: Raport Wpływu Nestlé – Polska, grudzień 2024, stworzony przez PricewaterhouseCoopers Business Advisory Services BV/SRL, opublikowany na stronie nestle.pl.
© 2024 PricewaterhouseCoopers Business Advisory Services BV/SRL. Wszelkie prawa zastrzeżone. Nie do dalszego wykorzystania bez zgody PricewaterhouseCoopers Business Advisory Services BV/SRL
O Nestlé
Nestlé jest jedną z wiodących firm sektora spożywczego w Polsce, z portfolio blisko 1600 produktów i prawie 70 marek, jest również pracodawcą dla ponad 6 tys. osób zatrudnionych w 8 lokalizacjach. W ciągu ostatnich 30 lat obecności na polskim rynku Nestlé stało się ważnym podmiotem zaangażowanym w rozwój i innowacyjność krajowej gospodarki oraz zaufanym partnerem dla lokalnych społeczności. Firma nieustannie się zmienia, kładąc nacisk na nową ofertę produktową, innowacje i zrównoważony rozwój. Z szacunkiem rozwija znane i lubiane polskie marki, takie jak WINIARY, BOBO FRUT i NAŁĘCZOWIANKA. Polskim konsumentom daje dostęp do uznanych międzynarodowych marek, jak: GERBER, GARDEN GOURMET, NESCAFÉ czy NESPRESSO. W ostatnich latach firma znacząco powiększyła swoje portfolio o suplementy diety, m.in.: VITAL PROTEINS, SOLGAR, co odzwierciedla kierunek jej rozwoju.
Nestlé Polska to firma oparta na wiedzy, troszcząca się o swoich pracowników, którzy mają wpływ i mogą wspólnie zmieniać przyszłość. Swoim pracownikom daje różnorodne możliwości rozwoju kariery w Polsce, jak i zagranicą w ramach jednej organizacji.
Nestlé wyzwala moc jedzenia, by podnosić jakość życia każdego z nas oraz przyszłych pokoleń
informacja prasowa
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Silesion.pl codziennie. Obserwuj Silesion.pl!
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).