Silesion.PL

serwis informacyjny

Narzędzia marketingowe, które skutecznie promują markę

Efektywne sposoby budowania relacji biznesowych 

Które narzędzia marketingowe dadzą największy Response Rate? Na to pytanie codzienne stara się odpowiedzieć sobie nie jeden dział marketingu wraz z działem sprzedaży. Każdy zaś finalnie wybiera co innego. W zależności od branży, marki, celów biznesowych można dowolnie wybierać wśród bogatej oferty narzędzi marketingowych. Wybór zależy także od preferencji klientów, zmian na rynku, sytuacji polityczno-społecznych oraz od docelowych zachowań klientów itd. Wśród dostępnych narzędzi marketingowych można zaś wytypować te najbardziej popularne. Podstawowe narzędzia marketingu przeanalizujemy, skupiając się na zaletach i korzyściach, które daje ich zastosowanie. 

Media społecznościowe

Obecność w social mediach to skuteczne narzędzie marketingowe, które zapewnia dotarcie do większej liczby potencjalnych klientów. Platformy takie jak Facebook, Instagram, LinkedIn czy Twitter mogą być użyteczne w budowaniu relacji z klientami i promocji marki. Social media dają ogromną możliwość analizy danych, generowania raportów, ale także służą do sprawdzania zainteresowania internautów naszą ofertą w czasie rzeczywistym. To bowiem narzędzia marketingowe, wykorzystywane są do bezpośredniego i szybkiego kontaktu z potencjalnymi klientami – pomagają zwiększać zaangażowanie potencjalnych klientów podczas realizacji różnych celów biznesowych i wielokanałowych kampanii reklamowych.

Influencer marketing

Kampanie reklamowe z wykorzystaniem influencer marketingu to popularne narzędzie marketingowe ostatnich lat. Współpraca z influencerami w celu promowania produktów lub usług może być skuteczną strategią biznesową, zwłaszcza jeśli influencerzy są związani z docelową grupą klientów. Z każdym influencerem można realizować spersonalizowane kampanie marketingowe. W social mediach najczęściej spotkamy przykłady takich kampanii. Influencerzy w swoich mediach społecznościowych skutecznie promują produkty i usługi różnych marek. Mają oni obecnie, dzięki swoim zasięgom i popularności, ogromny wpływ na zachowania użytkowników, generowanie leadów, zaangażowanie użytkowników w życie marek. Narzędzia analityczne zaś pozwalają łatwo mierzyć skuteczność takiej współpracy. 

E-mail marketing

Kolejny przykład skutecznego narzędzia marketingu internetowego. Posiadanie bazy danych klientów i wysyłanie regularnych newsletterów czy informacji o promocjach może przynieść wymierne korzyści w budowaniu lojalności klientów. Projekty e-mail marketingu można ciekawie połączyć z projektami content marketingu, kampaniami realizowanymi za pośrednictwem mediów społecznościowych, ale także z pozycjonowaniem konkretnych słów kluczowych. 

SEO (ranking w wyszukiwarce Google)

To bardzo skuteczne narzędzie marketingowe, które pozwala na pozycjonowanie się na konkretne frazy kluczowe. Efektem takich działań marketingowych są m.in. wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Dzięki wbudowanym narzędziom analitycznym łatwo zmierzysz postępy realizowanych kampanii. To popularne narzędzie marketingowe jest dostosowane do natychmiastowego monitorowania wyników pozycji w wyszukiwarce Google, pozwala na pomiar efektywności w czasie rzeczywistym. Idealnie sprawdza się do generowania leadów, badania słów kluczowych, ale także pomaga zwiększyć sprzedaż, zwiększyć zaangażowanie Klientów i “zwyciężyć” strony konkurentów. Tworzenia grafik (atrakcyjnych i zachęcających do kliknięcia), ale także odpowiednie kampanie marketingowe w mediach społecznościowych czy content marketing – narzędzia marketingowe, które skutecznie uzupełniają projekty i kampanie SEO.

Marketing szeptany 

Wśród zaawansowanych narzędzi działań marketingowych nie można nie wymienić tego nośnika reklamowego. Marketing szeptany jest to podstawowe, najczęściej lokalne narzędzie marketingowe. Przy użyciu tego narzędzia można najprościej i najszybciej zwiększyć liczbę klientów i sprzedaż. Uzupełniając go o media społecznościowe czy kampanie w wynikach wyszukiwania uzyskamy naprawdę wysoki ROI czy RR. Jest jednak dość czasochłonne, potrzebujemy czasu, żeby zauważyć skuteczność i rezultaty. 

Opakowanie – np. torby papierowe z logo

Personalizowane torby z logo – kolejny ciekawy przykład wśród narzędzi marketingowych. Torba reklamowa z nadrukiem często zaliczana przez specjalistów do efektywnego narzędzia marketingowego i sprzedażowego. Producenci toreb papierowych zapewniają kompleksowe usługi tworzenia toreb papierowych premium – od projektu graficznego (zgodnie z KV marki), aż po dostawę gotowych produktów pod wskazane adresy. Papier klasy premium, nowoczesny druk, kreatywne zamknięcia pozwalają tworzyć wyjątkowe produkty. Przy użyciu narzędzia marketingowego, jakim są torby spersonalizowane, można skutecznie kreować oryginalny wizerunek i podnieść świadomość marki, a także zwiększyć liczbę Klientów. 

Materiały promocyjne offline 

Tworzenia treści drukowanych: wizytówki, ulotki, plakaty, banery reklamowe czy gadżety z logo firmy – to nadal popularne narzędzia marketingowe, zwłaszcza na wydarzeniach branżowych czy targach. Content marketing – wysokiej jakości hasła i slogany reklamowe, stworzenie kreatywnych grafik czy ilustracji, a zatem druk tego na wysokiej jakości papieru – to nadal wyjątkowe i ważne narzędzia marketingowe.

Narzędzia analityczne – marketing automation

Analityka – działania marketingowe, które pozwalają na tworzenie jeszcze lepszych kampanii marketingowych i lepszego zarządzania projektami. Działania na platformach społecznościowych, kampanie marketingowe z zakresu e-mail marketingu, content marketingu czy publikowania i tworzenia wideo – wymaga wykorzystania narzędzia marketingu internetowego, które pozwoli na wygodne zarządzanie i analizę zachowań użytkowników. Rozwiązania z zakresu marketing automation umożliwia monitorowanie (w tym na urządzeniach mobilnych), generuje raporty do analizy słów kluczowych, pomaga w analizie działań marketingowych i sprzedażowych, mierzy skuteczność social media. Kompleksowe narzędzia marketingowe do analizy dają dostęp do analizy konkurencji, analizy zachowań użytkowników. Obecnie każdy marketing manager może prowadzić analizę wyników kampanii marketingowych na bieżąco. Najbardziej popularne na rynku jest kompleksowe narzędzie marketingowe do zarządzania mediami społecznościowymi. Dostępne są rozwiązania różnych dostawców i z różnych krajów. 

Podsumowanie

Wybór odpowiednich narzędzi marketingowych zależy od branży, grupy docelowej i celów marketingowych firmy. Kombinacja różnych form reklamy może skutecznie zwiększyć świadomość marki i przynieść pożądane rezultaty.

Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Copyright Silesion.pl© Wszelkie prawa zastrzeżone. 2016-2024