“Największa Lekcja Ekologii” – PreZero Polska ustanowi Rekord Polski w edukacji ekologicznej

Już 23 kwietnia 2025 roku, w Hali PreZero Arena Gliwice, odbędzie się wyjątkowe wydarzenie – “Największa Lekcja Ekologii”, organizowana przez PreZero w ramach ogólnopolskiego programu edukacyjnego “Akademia Łowców Odpadów”. Celem przedsięwzięcia jest ustanowienie Rekordu Polski w liczbie uczestników biorących udział w lekcji na temat prawidłowej segregacji odpadów, ich utylizacji oraz recyklingu.
Wydarzenie skierowane jest do uczniów szkół podstawowych. Jego formuła łączy teorię z praktyką, zapewniając angażujące doświadczenie edukacyjne. W pierwszej części spotkania dzieci wezmą udział w interaktywnej lekcji, którą poprowadzi znany edukator, pasjonat ekologii i twórca kanału NaukowoTV – Krzysztof Poznański. Influencer z dziedziny nauki przedstawi część teoretyczną w ciekawy dla dzieci sposób. Wykorzystując prezentację multimedialną i bajkę, przekaże kluczowe informacje dotyczące gospodarki odpadami i ochrony środowiska.
Następnie, w ramach części praktycznej, uczniowie sprawdzą swoją wiedzę poprzez udział w różnorodnych aktywnościach. Wśród nich znajdą się zadania związane z segregacją odpadów, przejście przez edukacyjną ścieżkę interaktywnych zabaw oraz quizy tematyczne. Dzieci dowiedzą się m.in. o czasie rozkładu odpadów, Gospodarce Obiegu Zamkniętego oraz zasadach recyklingu.
Organizatorzy mają ambitny cel – chcą ustanowić Rekord Polski w największej liczbie uczniów jednocześnie uczestniczących w zajęciach, tym samym tworząc Największą Lekcję Ekologii w Polsce.
– Chcemy pokazać, że edukacja ekologiczna może być fascynująca, angażująca i przyjazna dla najmłodszych. Naszym celem jest zaszczepienie w dzieciach nawyków proekologicznych, które będą towarzyszyć im i ich najbliższym przez całe życie, a także dobra zabawa i zapisanie się na kartach historii poprzez ustanowienie Rekordu. – mówi Patrycja Sopalska, Dyrektor Komunikacji i Marketingu w PreZero Polska.
Wydarzenie ma charakter ogólnopolski. Będzie także transmitowane online. Szacuje się, że na miejscu obecnych będzie około 600 uczniów, a liczba uczestników online znacząco zwiększy skalę wydarzenia. Uczestnicy lekcji w PreZero Arenie Gliwice otrzymają przydatne materiały edukacyjne, jak np. książeczki z naklejkami, plany lekcji i zakładki do książek z systemem segregacji odpadów. Podczas samego wydarzenia dzieci nauczą się również specjalnie skomponowanej piosenki ekologicznej, co dodatkowo uatrakcyjni program i pomoże utrwalić przekazywane treści.
Największa Lekcja Ekologii to nie tylko ciekawa forma edukacji najmłodszych, ale także świetna zabawa i okazja do zdobycia wiedzy w interaktywny sposób. To także wyjątkowa okazja udziału w niezapomnianym wydarzeniu – pobiciu Rekordu Polski.
Serdecznie zapraszamy szkoły podstawowe z całej Polski. Aby móc śledzić transmisję na żywo prosto z PreZero Areny Gliwice i być częścią tego wydarzenia, wystarczy wypełnić formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie internetowej ogólnopolskiego programu edukacyjnego „Akademia Łowców Odpadów”: www.lowcyodpadow.pl. Każda zgłoszona szkoła otrzyma drogą elektroniczną szczegółowe informacje dotyczące przygotowania się do udziału w „Największej Lekcji Ekologii”. Wydarzenie jest bezpłatne.
Organizatorem „Największej Lekcji Ekologii” jest PreZero Polska.
Partnerami wydarzenia są: Rekopol OOO SA, PreZero Arena Gliwice
Patronat Honorowy nad wydarzeniem objął: Rzecznik Praw Dziecka.
Więcej o PreZero
PreZero to międzynarodowa firma zajmująca się gospodarką odpadami i usługami w zakresie ochrony środowiska, która jako swój nadrzędny cel stawia zamknięcie obiegu surowców poprzez recykling i efektywne wykorzystanie zasobów. Kierując się ideą „Nowe myślenie dla czystego jutra”, firma wspiera gospodarkę o obiegu zamkniętym dzięki odpowiedniemu podejściu do odpadów i zastosowaniu innowacyjnych rozwiązań.
Więcej informacji o PreZero można znaleźć:
prezero.pl | Facebook | Instagram | LinkedIn
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Silesion.pl codziennie. Obserwuj Silesion.pl!
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).