Najszybciej i najdłużej sprzedające się auta na rynku wtórnym w lipcu 2025 r.

Mercedes-Benz MB 100 produkowany w latach 1981–1995
Mercedes MB100 potrzebował zaledwie 6 dni, aby znaleźć nowego właściciela, a Cupra Born musiała czekać aż 259 dni – wynika z najnowszego raportu Barometr AAA AUTO. Analiza dotyczyła sprzedaży samochodów używanych w lipcu 2025 r. na rynku wtórnym, obejmując oferty komisów, dealerów oraz ogłoszenia internetowe.
Mercedes MB100 najkrócej na sprzedaż
Według raportu AAA AUTO, najszybciej sprzedającym się modelem w lipcu 2025 r. był Mercedes MB100. Ten niewielki bus, mający średnio 33 lata i przebieg prawie 285 tys. km, zmieniał właściciela w ciągu 6 dni. Mimo wieku i zużycia, średnia cena pojazdu wynosiła 5 300 zł, co czyniło go atrakcyjną ofertą w segmencie tanich aut dostawczych.
Na drugim miejscu znalazła się Toyota Hiace – 8-osobowy van, którego sprzedaż zajmowała średnio 9 dni. Samochody te miały przeciętnie 23 lata, przebieg ponad 288 tys. km i kosztowały średnio 18 175 zł. Również Fiat Palio sprzedawał się w tym samym tempie – 9 dni, przy średniej cenie 2 721 zł i przebiegu 150 tys. km.
Lista najszybciej sprzedających się aut
W lipcu 2025 r. poza Mercedesem, Toyotą i Fiatem, wśród modeli z najkrótszym czasem sprzedaży znalazły się również:
- Honda Prelude – średnio 12 dni, cena 18 433 zł, przebieg 240 tys. km
- Microcar Virgo – 13 dni, cena 6 515 zł, przebieg 66 tys. km
- Toyota Yaris Verso – 16 dni, cena 6 462 zł, przebieg 228 tys. km
- Daewoo Tico – 17 dni, cena 2 839 zł, przebieg 93 tys. km
- Fiat Barchetta – 18 dni, cena 14 945 zł, przebieg 167 tys. km
- Ford Ranger Raptor – 19 dni, cena 139 547 zł, przebieg 75 tys. km
- Volkswagen Bora – 20 dni, cena 4 375 zł, przebieg 285 tys. km
Rynek aut używanych w Polsce
Jak podaje AAA AUTO, w lipcu 2025 r. na polskim rynku sprzedano 259 234 samochody używane. Była to oferta mocno zróżnicowana – od starszych modeli sprowadzanych z zagranicy, po nowsze auta z krajowych salonów.
Karolína Topolová, dyrektor generalna i prezes zarządu AURES Holdings, operatora sieci autocentrów AAA AUTO, zwraca uwagę na problem importu starszych samochodów. Według niej wiek sprowadzanych pojazdów wciąż przekracza 10 lat, co rodzi ryzyko związane z ich faktycznym przebiegiem, historią wypadkową czy poważnymi usterkami. Topolová podkreśla, że bezpieczniejszym rozwiązaniem pozostaje zakup auta w firmach specjalizujących się w odsprzedaży samochodów używanych, które dokładnie sprawdzają ich stan techniczny i prawny.
Najpopularniejsze modele i średni czas sprzedaży
W przypadku aut najczęściej wybieranych przez Polaków, średni czas oczekiwania na nowego właściciela wynosił około 40 dni. Opel Astra, najczęściej kupowany samochód na rynku wtórnym, sprzedawał się średnio w 38 dni. Na kupca Volkswagen Golf czekał 36 dni, a BMW serii 3 – 39 dni.
Cupra Born – rekordzistka w odwrotną stronę
Na drugim końcu zestawienia znalazły się modele, które sprzedają się wyjątkowo wolno. Najdłużej czekała Cupra Born, której średni czas sprzedaży wyniósł aż 259 dni. Wśród pojazdów z najdłuższym czasem znalezienia nabywcy znalazły się także:
- Toyota BZ4X – 243 dni
- Volkswagen ID.5 – 221 dni
- Bentley Bentayga – 171 dni
- Jaguar I-Pace – 134 dni
Dla porównania, Tesla Model 3, najczęściej kupowany używany samochód elektryczny, trafiała do nowych właścicieli po średnio 47 dniach.
Najszybciej sprzedające się samochody na wtórnym rynku w lipcu 2025 r:
Średni czas sprzedaży (liczba dni) | Średnia cena sprzedaży (zł) | Średni przebieg (km) | Średni wiek (lat) | |
Mercedes MB 100 | 6 | 5 300 | 284 856 | 33 |
Toyota Hiace | 9 | 18 175 | 288 167 | 23 |
Fiat Palio | 9 | 2 721 | 149 641 | 23 |
Honda Prelude | 12 | 18 433 | 239 927 | 29 |
Microcar Virgo | 13 | 6 515 | 65 974 | 23 |
Toyota Yaris Verso | 16 | 6 462 | 227 907 | 21 |
Daewoo Tico | 17 | 2 839 | 92 958 | 27 |
Fiat Barchetta | 18 | 14 945 | 166 799 | 27 |
Ford Ranger Raptor | 19 | 139 547 | 75 314 | 4 |
Volkswagen Bora | 20 | 4 375 | 284 995 | 24 |
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Silesion.pl codziennie. Obserwuj Silesion.pl!
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).
Dodaj komentarz