Metropolia ma swoje logo! Rozstrzygnięto konkurs
Pięć zespołów, które zakwalifikowały się do drugiego etapu konkursu na opracowanie projektu logotypu dla Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, miało miesiąc na przygotowanie swoich propozycji. W piątek, 7 września, komisja konkursowa ogłosiła zwycięzcę, a decyzja została zatwierdzona przez Zarząd GZM i zaprezentowana podczas sesji Zgromadzenia Metropolii w poniedziałek, 10 września.
Zwycięzcą konkursu okazał się Atelier Szeski Paweł Miszewski, który przygotował projekt logotypu, który zostanie oficjalnym symbolem Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Jego praca została doceniona przez komisję konkursową za otwartość, możliwość rozwoju i różnorodne interpretacje. Wybrany znak graficzny ma zdolność przekształcania się i dostosowywania do różnych sytuacji i kontekstów, w których będzie wykorzystywany.
Maciej Siuda ze School of Form w Poznaniu, który zasiadał w komisji konkursowej, podkreślił, że styl projektowania zwycięskiego logo jest zgodny z nowoczesnym podejściem do projektowania przyszłości. Znak graficzny posiada skończony, autorski koncept, ale jednocześnie pozostawia wiele możliwości interpretacyjnych i umożliwia autorowi jego przeprojektowanie na różne inne formy.
Kazimierz Karolczak, przewodniczący zarządu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, podkreślił, że wybór zwycięskiego logo był trudnym zadaniem, z uwagi na wiele ciekawych propozycji zgłoszonych do konkursu. Logo ma odzwierciedlać różne konteksty, w których Metropolia będzie się prezentować, takie jak transport publiczny, smart city czy ochrona środowiska. Zwycięska praca spełnia te wymagania, dając możliwość dostosowania i zmiany w zależności od potrzeb.
Międzynarodowy konkurs na opracowanie logotypu dla Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii przyciągnął ponad 140 zgłoszeń w pierwszym etapie, z których komisja konkursowa wybrała pięć najlepszych. W drugim etapie, finaliści mieli za zadanie zaprojektować propozycję znaku graficznego. Każdy z finalistów otrzyma nagrodę w wysokości 3000 zł, a zwycięzca dodatkowo otrzyma 17 000 zł oraz propozycję przygotowania księgi znaku dla Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.
Zwycięskie logo Atelier Szeski Pawła Miszewskiego będzie pełnić rolę oficjalnego wizerunku Metropolii i będzie używane w różnych kontekstach, podkreślając różnorodność oraz przyszłościowy charakter tej dynamicznie rozwijającej się instytucji.
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).