Marka Stop.Cafe wchodzi na kolejny europejski rynek
Gastronomiczna marka Grupy ORLEN – Stop.Cafe – pojawiła się na rynku węgierskim. To szósty, po Polsce, Czechach, Słowacji, Niemczech i Litwie, rynek, na którym obecny będzie ten format. 11 punktów otwarto na stacjach zlokalizowanych przy najbardziej ruchliwych trasach, a kolejnych 6 powstanie do końca tego roku. Łącznie w sieci Grupy ORLEN działa już blisko 2200 punktów Stop.Cafe, z czego około 20% na rynkach zagranicznych.
Wraz z wejściem Grupy ORLEN na rynek węgierski, koncern wprowadza na nim również swoją markę gastronomiczną. To element strategii rozwoju segmentu detalicznego, zakładający unifikację europejskiej sieci i zwiększanie sprzedaży pozapaliwowej. Na Węgrzech działa obecnie 79 stacji ORLEN, a docelowo koncern planuje na tym rynku otwarcie 143 obiektów. Wraz z rozwojem sieci konsekwentnie otwierane będą także kolejne punkty Stop.Cafe. Wejście Grupy ORLEN na rynek węgierski było możliwe dzięki połączeniu z Grupą LOTOS i wymianie części jej stacji na obiekty zagraniczne.
– Już dzisiaj Stop.Cafe jest jedną z największych sieci kawiarni w Europie, obsługującą każdego dnia prawie milion klientów w 6 krajach. Konsekwentnie rozwijamy ten format, zwiększając sprzedaż pozapaliwową, ale także przygotowując naszą sieć do zmieniających się potrzeb klientów. Coraz więcej kierowców będzie korzystać z samochodów zasilanych paliwami alternatywnymi, w tym pojazdów o napędzie elektrycznym. Ładowanie takich aut trwa dłużej niż w przypadku tankowania tradycyjnych paliw. Chcemy, aby w tym dodatkowym czasie nasi klienci mogli skorzystać z atrakcyjnej oferty pozapaliwowej oraz najwyższej jakości obsługi, jaką zapewniają punkty Stop.Cafe. Szerokie doświadczenie, które zdobyliśmy już w kilku europejskich krajach, pozwoli nam również na Węgrzech zbudować wiodącą sieć kawiarni, która będzie rynkowym liderem, jeśli chodzi o standardy i gwarancję satysfakcji klientów – mówi Daniel Obajtek, Prezes Zarządu ORLEN.
Nowo otwarte na Węgrzech punkty Stop.Cafe znajdują się przy największych szlakach komunikacyjnych w tym kraju – przy autostradach M1, M3 oraz M7. Oferują między innymi hot dogi, kanapki, zdrowe napoje czy kawę. W ofercie znajdują się także marki własne sieci oraz polskie artykuły, w tym między innymi słodycze i soki.
Obecnie w Europie działa 2198 punktów Stop Cafe, w tym 426 na rynkach zagranicznych. Poza Polską najwięcej punktów Stop.Cafe – aż 342 – działa w Czechach, 48 na Słowacji i 29 na Litwie.
Strategia Grupy ORLEN do 2030 roku zakłada, że sieć koncernu będzie liczyła 3,5 tysiąca obiektów, z czego 45% zlokalizowanych będzie na rynkach zagranicznych. W europejskiej sieci Grupy ORLEN powstanie również ponad 10 tysięcy punktów tankowania paliw alternatywnych. Na koniec II kwartału 2023 r. łączna liczba stacji paliw ORLEN wynosiła 3157, z czego 1919 przypadało na Polskę i 1238 na rynki zagraniczne. Po finalizacji ogłoszonej przez koncern transakcji kupna 266 stacji austriackiej sieci paliwowej Turmöl, liczba stacji ORLEN wyniesie 3423.
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).