Silesion.PL

serwis informacyjny

Mamy kupują auta – jak macierzyństwo wpływa na wybór samochodu?

AAA AUTO

AAA AUTO

Średni wiek Polek, które zostają mamami wynosi 28,4 l. – im kobieta jest starsza, tym większe i bardziej przestronne auto wybiera.

Młodsze mamy, około 25. roku życia, najczęściej decydują się na małe hatchbacki. Po trzydziestce preferują samochody typu kombi, natomiast po czterdziestce najchętniej wybierają SUV-y.

W najbliższy poniedziałek swoje święto obchodzą mamy, których na polskich drogach spotykamy z każdym rokiem coraz więcej. Rośnie również średni wiek kobiet decydujących się na macierzyństwo – w 2023 roku wyniósł on już 28,4 l. Trend ten ma wyraźne odzwierciedlenie także na wtórnym rynku motoryzacyjnym, gdzie rośnie popyt na samochody wśród tej grupy klientek. Według danych Grupy AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA AUTO, sprzedaż aut kobietom w pierwszych czterech miesiącach bieżącego roku niemal się podwoiła w porównaniu do analogicznego okresu sprzed pięciu lat. Trend ten jest widoczny we wszystkich krajach, w których firma prowadzi działalność. Z analiz AAA AUTO wynika także, że preferencje motoryzacyjne kobiet zmieniają się wraz z wiekiem – młodsze mamy, około 25. roku życia, najczęściej wybierają niewielkie hatchbacki, kobiety po trzydziestce preferują kombi, natomiast mamy po czterdziestce najczęściej decydują się na SUV-y.

Na całym świecie rośnie średni wiek kobiet decydujących się na macierzyństwo – obecnie nie dziwią już nawet mamy zbliżające się do pięćdziesiątki. Wpływ na to ma wiele czynników, ale dzięki temu wzrasta również liczba aktywnych kierowczyń, a tym samym naszych klientek – mam, które wybierają u nas samochody, często przychodząc ze swoimi pociechami. Jeśli spojrzymy na dane całej naszej grupy za pierwsze cztery miesiące tego roku, to liczba aut sprzedanych kobietom w ciągu ostatnich pięciu lat niemal się podwoiła. Liczba matek rośnie szczególnie wyraźnie” – mówi Karolina Topolova, dyrektor generalna i prezes zarządu AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA AUTO. Jak dodaje, preferencje kobiet zmieniają się wraz z wiekiem: „Im starsza mama, tym częściej decyduje się na większy, solidniejszy pojazd, taki jak SUV. Oczywiście na wybór auta wpływ mają także inne czynniki, od liczby dzieci i ich wieku, przez wyposażenie zapewniające bezpieczeństwo i komfort, aż po cenę samochodu i liczbę przejechanych kilometrów”.

Liczba Kobiet Ktore Zakupily Samochod W AAA AUTO W Okresie Od Stycznia Do Kwwietnia

Średni wiek Polek zostających mamami wynosi obecnie 28,4 lat i z każdym rokiem zbliża się do średniej europejskiej, wynoszącej 29 lat. W związku z tym eksperci z AAA AUTO przeanalizowali preferencje kobiet w wieku od 26 do 36 lat. Polki w tym przedziale wiekowym nadal najczęściej wybierają hatchbacki (33,1%), jednak zainteresowanie tym rodzajem nadwozia wyraźnie spada. Dla porównania, u młodszych kobiet udział hatchbacków w całkowitej sprzedaży wynosił aż 45%. Na drugim miejscu pod względem popularności są kombi (24,4%), a na trzecim SUV-y (21,9%). Najczęściej wybieranymi modelami są Opel Astra (6,2%), Škoda Octavia (2,8%) oraz Volkswagen Passat (2,5%). Ponad połowa kobiet decyduje się na auta z silnikami benzynowymi (55,8%), natomiast alternatywne źródła napędu, poza nielicznymi wyjątkami, nie cieszą się popularnością. Dla mam kluczowe znaczenie ma natomiast wyposażenie. „Podróżując z dziećmi, szczególnie tymi młodszymi, kluczowa jest płynna jazda. Dzieci nie zawsze śpią podczas jazdy i często czegoś potrzebują. Właśnie dlatego aż 62% kobiet w wieku od 26 do 36 lat wybiera u nas samochody wyposażone w tempomat, 43% nie wyobraża sobie jazdy bez czujników parkowania, a jedna trzecia decyduje się na auto z automatyczną skrzynią biegów” – podsumowuje Karolína Topolová.

Jesteśmy na  Google News. Dołącz do nas i śledź  Silesion.pl  codziennie. Obserwuj Silesion.pl!


Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Rating
Copyright Silesion.pl© Wszelkie prawa zastrzeżone. 2016-2025
cropped Katowic Silesion Slask Silesia 24 info 1
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.