Katowicki hotel czuje się ekoodpowiedzialny i razem z ZZM zorganizował Dzień Sprzątania Ziemi
Pracownicy hotelu Mercure w Katowicach przeprowadzili w środę wielkie sprzątanie terenu na osiedlu Tysiąclecia. To akcja w ramach międzynarodowego projektu sieci Accor, a w jej zorganizowaniu pomogli pracownicy Zakładu Zieleni Miejskiej i Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej.
Otwarty we wrześniu ubiegłego roku hotel Mercure, znajdujący się pomiędzy dworcem PKP i budynkiem Urzędu Miasta, to część międzynarodowej grupy hotelarskiej Accor, która przywiązuje szczególną wagę do zrównoważonego rozwoju, działania na rzecz środowiska i społeczeństwa. Jednym z wielu elementów tej strategii jest organizowanie Dnia Sprzątania Ziemi. Pracownicy hoteli na całym świecie angażują się w porządkowanie wybranych miejsc w swoim sąsiedztwie.
W tym roku do akcji dołączył katowicki zespół Mercure, który na kilka godzin zmienił miejsce pracy na teren w rejonie ulic Tysiąclecia i Mieszka. – Aby nasze działania przyniosły realne korzyści, skontaktowaliśmy się z Zakładem Zieleni Miejskiej z prośbą o wskazanie odpowiedniego miejsca. Wybór padł na część osiedla Tysiąclecia, gdzie docelowo ma powstać tężnia solankowa. Cieszymy się, że możemy przyczynić się również do przekształcenia tego terenu w miejsce przyjazne mieszkańcom – mówi dyrektor hotelu Andrzej Kleeberg.
W akcję zaangażowało się 11 pracowników, którzy przez kilka godzin przeczesywali teren, sprzątając pozostawione tu przez innych różnego rodzaju śmieci. Efekt to zebranie kilkunastu worków odpadów.
Hotel zaangażowany w ekologię
Hotel Mercure podkreśla swoje zaangażowanie w ekologię, co widać już na pierwszy rzut oka. Część fasady poświęcono na stworzenie dwóch zielonych, czyli pokrytych roślinami, ścian. Jedna z nich – o wysokości 18 metrów i szerokości ponad 10 metrów – stanowi największą tego typu ozdobę w całym mieście. To jednak niejedyny przykład świadczący o przywiązaniu obiektu do kwestii związanych z dbaniem o środowisko.
– Hotel posiada szereg rozwiązań minimalizujących wpływ na środowisko, jak na przykład zielona fasada, system podlewania zielonej ściany wodą deszczową, częściowe wykorzystanie materiałów z recyklingu, zaawansowany system monitorujący zużycie mediów. Ponadto wprowadziliśmy większe opakowania na kosmetyki, wyeliminowaliśmy drukowane materiały na rzecz rozwiązań cyfrowych, a jako marka Mercure nawiązujemy kontakty z lokalnymi dostawcami produktów do gastronomii – mówi dyrektor Kleeberg. – Wyrazem zaangażowania hotelu w ekologię jest także mural w lobby, przygotowany przez miejscową aktywistkę i artystkę street-artową Monę Tusz. Nawiązuje on do pracy tej samej autorki, która powstał na ścianie Urzędu Miasta z okazji Szczytu Klimatycznego ONZ w Katowicach w 2018 roku – dodaje.
Przykład dla innych
To pierwsza tego typu współpraca hotelu Mercure z miejskimi służbami, ale jak podkreśla jej dyrektor – na pewno nie ostatnia. Jednocześnie ta akcja może stanowić przykład dla innych. – Jako Zakład Zieleni Miejskiej jesteśmy oczywiście otwarci na wszystkie tego typu inicjatywy. Coraz więcej firm prowadzących działalność w Katowicach deklaruje przywiązanie do naszego miasta i chce aktywnie uczestniczyć w jego codzienności, czy to poprzez sprzątanie czy zagospodarowywanie nowych terenów zielenią. Takie akcje to dobra okazja, by podkreślić politykę firmy i zrobić coś dobrego dla środowiska oraz mieszkańców – zachęca Michał Szafraniec, rzecznik Zakładu Zieleni Miejskiej w Katowicach.
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).