Katowice: Nowa droga rowerowa w Szopienicach prawie gotowa

Do końca grudnia inwestycja zostanie odebrana fot. KAW
W Szopienicach zakończyły się roboty budowlane przy nowym odcinku infrastruktury rowerowej, który ma blisko kilometr długości i łączy istniejące trasy w tej części Katowic. Inwestycja poprawia bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów, a jednocześnie uzupełnia sieć, która przekracza już 200 km. Trwa procedura odbiorowa, a miasto prowadzi prace nad kolejnymi projektami, obejmującymi różne dzielnice.
Nowy odcinek wzdłuż ul. Morawa
Nowa droga rowerowa to fragment poprowadzony wzdłuż ul. Morawa, pomiędzy skrzyżowaniami z ul. Brynicy i ul. Sosnowiecką. Odcinek łączy istniejące trasy i tworzy spójne połączenie między stawem Morawa a kierunkiem na Dolinę Trzech Stawów. Rowerzyści mogą też dojechać w stronę Giszowca, gdzie rozpoczyna się pierwsza katowicka velostrada.
Pierwszy akapit tej sekcji: Inwestycja zapewnia przejazd po jednolitej trasie bez konieczności korzystania z jezdni.
W ramach prac wyremontowano chodniki, a tam, gdzie brakowało miejsca, powstały ciągi pieszo-rowerowe. W rejonie przejść i przejazdów zamontowano oświetlenie LED, co poprawia widoczność po zmroku. Jak wskazuje Agnieszka Dutkiewicz z Katowickich Inwestycji S.A., było to szczególnie istotne dla bezpieczeństwa mniej chronionych uczestników ruchu.

Znaczenie inwestycji dla układu komunikacyjnego
Inwestycja ma usprawnić poruszanie się w północno-wschodniej części miasta.
Roboty objęły przebudowę skrzyżowania ul. Morawa z ulicami Brynicy, Kantorówny i Przelotową, a także modernizację zatoki autobusowej i sygnalizacji świetlnej. Wykonano także prace związane z kanalizacją deszczową i kanałem technologicznym.
Z końcem października wykonawca zgłosił zakończenie robót. Obecnie trwa odbiór inwestycji, który potrwa do końca grudnia. Koszt zadania wynosi około 4 mln zł.

Planowane kolejne odcinki
Miasto przygotowuje trzy nowe projekty dróg rowerowych w różnych częściach Katowic.
Pierwszy odcinek, o długości około 1 km, powstaje wzdłuż ul. Pukowca i ul. Żeliwnej, łącząc Ośrodek Bugla z istniejącą infrastrukturą. Druga trasa, licząca około 1,8 km, przebiegać będzie wzdłuż ul. Armii Krajowej i ul. Piotrowickiej. Trzeci projekt zakłada połączenie trasy rowerowej nr 2, trasy nr 122 oraz przystanku kolejowego Kokociniec. Uwzględnia on również przebudowę ul. Szadoka.

Duże zainteresowanie przetargiem na ul. Francuskiej
Nowa droga dla rowerów ma powstać także wzdłuż ul. Francuskiej, na odcinku pomiędzy lotniskiem Muchowiec a ul. Damrota.
Trasa będzie miała około kilometra długości i połączy istniejące węzły rowerowe, w tym trasę prowadzącą w kierunku velostrady między Brynowem a Giszowcem. Większa część odcinka będzie odseparowana od chodników, a w pobliżu autostrady A4 powstanie wspólny ciąg pieszo-rowerowy o długości około 200 metrów.
Do przetargu zgłosiło się 13 firm, a ich oferty mieszczą się w budżecie miasta wynoszącym 11,04 mln zł. Zakres cenowy ofert waha się od 7,86 mln zł do 10,4 mln zł. Czas realizacji to 13 miesięcy, a komisja analizuje obecnie złożone propozycje.
Finansowanie i programy wspierające rozwój sieci
Projekt obejmujący odcinek na ul. Morawa oraz trasę na ul. Francuskiej jest częścią zadania Katowicka Infrastruktura Rowerowa – Wspieranie zrównoważonej multimodalnej mobilności miejskiej, realizowanego w ramach programu finansowanego z Funduszy Europejskich dla mobilności miejskiej w Subregionie Centralnym.
Miasto deklaruje kontynuację inwestycji, które mają zwiększać dostępność infrastruktury rowerowej oraz usprawniać codzienne podróże mieszkańców w różnych dzielnicach Katowic.
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Silesion.pl codziennie. Obserwuj Silesion.pl!
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).










Dodaj komentarz