Tramwaj na torowisku ul Wisniowa Bracka w Katowicach
Po rozpoczęciu prac w katowickim Dębie, podpisana została umowa na przebudowę torowiska w kolejnej dzielnicy Katowic. Tym razem chodzi o Załęże, gdzie zmodernizowane zostanie torowisko od przystanku Wiśniowa do skrzyżowania z ul. Bracką. Prace mają potrwać do 6 miesięcy, a zrealizuje je firma krakowska firma KZN Rail.
Zadanie pn. „Przebudowa torowiska tramwajowego wzdłuż trasy im. Nikodema i Józefa Renców w Katowicach na odcinku od ul. Wiśniowej do ul. Brackiej” jest elementem etapu III „Zintegrowanego Projektu modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko-Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego” współfinansowanego przez Unię Europejską. W drodze postępowania przetargowego generalnym wykonawcą prac wybrana została firma KZN Rail Sp. z o.o. z Krakowa.
W poniedziałek 13.06.2022 r. w Chorzowie Zarząd Spółki Tramwaje Śląskie S.A. oraz przedstawiciele firmy KZN Rail podpisali umowę, zgodnie z którą krakowska firma ma 6 miesięcy na realizację zadania. – Wydaje mi się, że to jedno z prostszych do realizacji zadań w naszym projekcie inwestycyjnym. Torowisko jest wydzielone, przebiega w miejscu, gdzie pod ziemią nie powinno być kolizji z obcą infrastrukturą, a do tego jest tu sporo miejsca wokół torowiska. Firma KZN Rail już nie raz pokazała, że jest solidnym wykonawcą, tym bardziej liczę na to, że prace w Załężu przebiegać będą sprawnie, szybko i przyniosą oczekiwany efekt – powiedział Bolesław Knapik, prezes Zarządu spółki Tramwaje Śląskie S.A. Tym oczekiwanym efektem jest przede wszystkim znaczące ograniczenie hałasu, który jest uciążliwy dla okolicznych mieszkańców i podniesienie komfortu jazdy dla pasażerów tramwajów.
Odcinek dwutorowej linii tramwajowej przeznaczonej do przebudowy liczy ok. 760 m długości (tj. ok. 1.520 metrów toru pojedynczego). To fragment znajdujący się między zmodernizowanym w ramach poprzedniego projektu inwestycyjnego odcinkiem torowiska wzdłuż ul. Gliwickiej oraz przejazdem przez ul. Bracką. Nowe torowisko wydzielone wykonane będzie w technologii podsypkowej na podkładach strunobetonowych z zastosowaniem wkładek wibroizolacyjnych i sprężystego montażu szyn. W rejonie przejść dla pieszych i przejazdu torowo-drogowego ułożone zostaną prefabrykowane płyty EPT, przebudowane zostaną perony przystankowe wraz z posadowieniem nowych wiat. Przebudowa obejmie również system zasilania z podstacji Bracka, wymianę sieci trakcyjnej wraz z osprzętem, remont słupów trakcyjnych, wykonanie drenażu torowiska i przebudowę instalacji odwodnienia. Inwestycja będzie realizowana przy maksymalnym utrzymaniu ruchu tramwajowego po jednym torze.
Całość prac powinna zostać wykonana w terminie do 13.12.2022 r. Wartość podpisanej umowy wynosi ok. 9,3 mln zł netto (ok. 11,4 mln zł brutto).
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Silesion.pl codziennie. Obserwuj Silesion.pl!
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).
Aleksander Buksa został nowym zawodnikiem GKS-u Katowice. 22-letni napastnik dołącza do zespołu na zasadzie wypożyczenia…
Labubu, antropomorficzna postać z długimi uszami, zębami jak u potwora i dziecięcym wdziękiem, zyskała w…
Labubu to nazwa, która jeszcze niedawno nie znaczyła zbyt wiele dla przeciętnego odbiorcy spoza Azji.…
Połączenia wojewódzkie i aglomeracyjne są najchętniej wybieranym typem podróży kolejowej w Polsce – korzysta z…
Choć do końca wakacji zostało jeszcze kilka tygodni, sieć ALDI wprowadza do sprzedaży szkolną ofertę.…
Figurki Labubu, które jeszcze kilka miesięcy temu były niemal nieznane szerokiemu gronu polskich konsumentów, dziś…