Jak skutecznie zredukować stres? Przydatne okażą się dobre słuchawki, takie jak HUAWEI FreeBuds 5i
W ostatnich trzech latach wzrósł poziom stresu wśród Polaków – zadeklarowało tak 41 proc. z nas i jest to 5. najwyższy wynik w Europiei. Co więcej, jesteśmy najbardziej wypalonym narodem w Europie, co odczuło 26 proc. mieszkańców Polski. Na co dzień przeciążeni, w czasie wolnym chcemy zrelaksować się i poczuć radość życia. Tylko jak to zrobić? Z pomocą mogą przyjść… dobre słuchawki i muzyka. Jak pokazują badania, odcięcie się od hałasu miasta redukuje stres. To samo dzieje się, kiedy brzmienia towarzyszą nam w ćwiczeniu jogi.
Przewlekły stres otrzymał już miano choroby cywilizacyjnej. Jesteśmy narażeni na czynniki stresowe na każdym kroku – w domu, w pracy czy na ulicy. Doświadczając trudnych i zaskakujących sytuacji, będąc w trybie „uciekaj albo walcz”, w naszym organizmie wzrasta poziom adrenaliny i kortyzolu, a obniża się ten serotoniny i dopaminy, czyli hormonów szczęścia. Tu receptą może być muzyka. Słuchanie jej jest silnie związane z redukcją stresu poprzez spadek pobudzenia fizjologicznego – obniża się poziom kortyzolu, spada tętno i średnie ciśnienie tętniczeii. Co więcej, muzyka może również redukować negatywne uczucia, takie jak subiektywne zmartwienie, odczuwanie niepokoju czy nerwowościiii, przy zwiększeniu pozytywnych emocji, takich jak szczęścieiv.
Słuchawki, które są zaporą przed stresorem
Niestety, takich kojących dźwięków nie zapewnia nam miasto. Co więcej, jego zgiełk, kiedy np. wyjdziemy z biura po wymagającym dniu w pracy, jest dla nas dodatkowym stresorem. Jak twierdzą naukowcy, którzy przeprowadzili badania na mieszkańcach Londynuv, duże miasta stanowią stresujące i nadmiernie stymulujące otoczenie. W dodatku doświadczanie ich dźwiękowej otoczki może oddziaływać na nas traumatycznie. Trudne codzienne sytuacje, nadmiar obowiązków, intensywne tempo życia w zgiełku miasta sprawiają, że trudno nam zredukować negatywne emocje.
Jak sobie z tym poradzić? Badanie pokazało, że mogą wesprzeć nas dźwięki, których sami chcemy doświadczać. Słuchanie ulubionej muzyki na słuchawkach w hałaśliwej przestrzeni publicznej pomaga nam odzyskać kontrolę nad swoją przestrzenią słuchową, a w rezultacie – uniknąć stresu. Ta swoista dźwiękoterapia będzie jeszcze skuteczniejsza, jeśli zastosujemy słuchawki z funkcją redukcji szumu, która pomoże nam odciąć się od nieporządanych hałasów miejskiego otoczenia i skupić na muzyce.
Joga z muzyką redukuje stres
Dźwięk ma na nas zbawienny wpływ. Wie to każdy, kto odpręża się na łonie natury – przy śpiewie ptaków i szumie strumyka czy wsłuchując się w dźwięki deszczu lub morskich fal. Również joga, której nieodłącznym elementem jest skupienie się na oddechu, relaksuje nasze ciało. Jak pokazało badanie STADA Health Report 2022vi aż 45 proc. z nas twierdzi, że aby wesprzeć swoje zdrowie psychiczne i zredukować stres, wykonuje holistyczne ćwiczenia fizyczne, takie jak joga czy pilates.
A gdyby dodać do tego jeszcze spokojne brzmienia w zachwycającej jakości? Jak pokazały badaniavii, joga w połączeniu z muzyką ma na nas podwójnie korzystny wpływ – jeszcze lepiej redukuje stres, a także przyczynia się do zmniejszenia objawów lęku i depresji. Dla wzmocnienia tego kojącego efektu kluczowa będzie możliwość odtwarzania dźwięku o wysokiej rozdzielczości. Standard Hi-Res Audio Wireless pozwala usłyszeć więcej i dokładniej – nie umkną nam już dźwięki w tle, a może wręcz okazać się, że np. nasza ulubiona piosenka ma też sekcję smyczkową, której na gorszym sprzęcie po prostu nie było słychać. Dlatego im lepszej jakości jest dźwięk audio w naszych słuchawkach tym głębiej możemy zanurzyć się w relaksującej muzyce lub uspokajających dźwiękach natury. Czy aby móc się nią cieszyć trzeba szykować się na duży wydatek? Niekoniecznie – od tego roku w sprzedaży są słuchawki HUAWEI FreeBuds 5i w rozsądnej cenie, które zapewniają dźwięk o wysokiej rozdzielczości.
Zachwycający dźwięk na każdą kieszeń
Oprócz świetnej jakości dźwięku, słuchawki HUAWEI FreeBuds 5i wyróżniają się także tłumieniem niechcianych hałasów z zewnątrz o 42 decybele. Użytkownik może wybrać tryb redukcji szumów – ultra, ogólny i komfortowy, a także tłumienia wiatru, by w słuchaniu ulubionych dźwięków nie przeszkadzał szum powietrza. Słuchawki umożliwiają połączenie jednocześnie z dwoma urządzeniami, takimi jak telewizor, komputer, tablet czy telefon. Działają na jednym ładowaniu aż 28 godzin i można z nich korzystać na każdym PC-owym i mobilnym systemie operacyjnym.
***
O Huawei Consumer Business Group
Huawei jest jednym z czołowych producentów elektroniki użytkowej na świecie. Usługi i urządzenia Huawei dostępne są w ponad 170 krajach i korzysta z nich ponad 3 miliardy ludzi na całym świecie. Huawei Consumer Business Group (CBG), jedna z trzech grup biznesowych firmy, oferuje konsumentom w Polsce szeroką gamę produktów, które dzięki zaawansowanym technologiom, ułatwiają codzienne życie. Portfolio Huawei zawiera szeroki wachlarz produktów: smartfony, laptopy, tablety, monitory, smartwatche, opaski sportowe, bezprzewodowe słuchawki, głośniki, routery czy rozwiązania chmurowe. Od 2019 roku Huawei intensywnie rozwija swój autorski ekosystem Huawei Mobile Services oraz sklep z aplikacjami AppGallery, który w skali świata oferuje dostęp do ponad 177 tysięcy aplikacji zintegrowanych z HMS, w tym ponad 8000 aplikacji w języku polskim. Każdego miesiąca ze sklepu korzysta ponad 580 milionów aktywnych użytkowników na całym świecie. Firma ma ponad 30-letnie doświadczenie w tworzeniu technologii teleinformatycznych, a motto marki „Make it possible” jest gwarancją stałego wysiłku firmy w dostarczaniu użytkownikom na całym świecie najnowocześniejszych, innowacyjnych technologii, urządzeń i usług.
i https://www.stada.com/blog/posts/2022/july/stada-health-report-2022-europe-experiencing-worsening-health-conditions
ii https://journals.lww.com/hnpjournal/Abstract/2016/03000/A_Randomized_Controlled_Trial_of_Listening_to.7.aspx
iii Akin, A., & Iskender, M. (2011). Internet addiction and depression, anxiety and stress. International Online Journal of Educational Sciences, 3, 138–148.
iv https://jbiol.biomedcentral.com/articles/10.1186/jbiol82
v https://www.academia.edu/46973470/Music_and_Stress
vi https://www.stada.com/blog/posts/2022/july/stada-health-report-2022-europe-experiencing-worsening-health-conditions
vii https://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/00207640211006742
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).