Jak powstawał film „K-popowe łowczynie demonów”

W marcu 2021 roku ogłoszono, że Sony Pictures Animation rozpocznie produkcję nowego projektu pod roboczym tytułem K-Pop: Demon Hunters. Reżyserią zajęli się Maggie Kang i Chris Appelhans, a scenariusz napisał duet Hannah McMechan i Danya Jimenez. Producentami zostali Aron Warner i Michelle LM Wong, natomiast nad stroną wizualną pracowały Mingjue Helen Chen jako projektantka produkcji oraz Ami Thompson jako dyrektorka artystyczna.
Inspiracje i założenia twórców
Pomysłodawczynią projektu była Maggie Kang, która podkreślała, że chciała stworzyć film głęboko zakorzeniony w koreańskiej kulturze. W tym celu sięgnęła po elementy mitologii i demonologii, by nadać opowieści charakter odmienny od tego, co zwykle oferują główne media. Kang nazywała film swoim „listem miłosnym do K-popu i koreańskich korzeni”.
Reżyserka akcentowała także, że w pracy nad bohaterkami zależało jej na odejściu od stereotypowego wizerunku „kobiety-superbohaterki” znanego z filmów Marvela. Zamiast tego chciała stworzyć postacie bliższe realnym młodym kobietom – pełne wad, żartów i niedoskonałości, które wcale nie odejmują im siły, ale czynią je bardziej wiarygodnymi. Wpływ na Kang miała również twórczość Bonga Joon-ho, znanego z umiejętnego łączenia różnych tonów narracyjnych.
Chris Appelhans dołączył do projektu nieco później. Początkowo planował przerwę po reżyserii Wish Dragon (2021), lecz przekonała go wizja Kang. W wywiadach podkreślał, że zawsze chciał opowiedzieć historię o mocy muzyki, która jednoczy, buduje wspólnotę i daje radość.
Mitologia i muzyka w fabule
Twórcy rozwijając koncepcję łowczyń demonów, oparli się na tradycji koreańskich szamanek, które historycznie śpiewały i tańczyły, by chronić swoje społeczności. Ten element w naturalny sposób połączono z fenomenem K-popu.
Girlsband Huntr/x został zainspirowany rzeczywistymi zespołami takimi jak Itzy, Blackpink, Twice, a także legendarnym 2NE1. Postać Miry wzorowana była na koreańskiej modelce Ahn So-yeon. Z kolei boysband Saja Boys nawiązuje do grup takich jak BTS, Stray Kids, Ateez, Tomorrow X Together, BigBang czy Monsta X. Lider Saja Boys, Jinu, czerpie inspirację z kariery aktora i wokalisty Cha Eun-woo.
Krytycy zauważali, że stylistyka obu grup odwołuje się do przeszłości i współczesności Korei. Członkinie Huntr/x noszą tradycyjne wisiorki norigae połączone z nowoczesną modą sceny K-pop, natomiast Saja Boys w swoim utworze Your Idol występują w czarnych hanbokach i tradycyjnych kapeluszach z końskiego włosia, przypominając jeoseung saja – postać koreańskiego odpowiednika ponurego żniwiarza.
Symbolika kostiumów i broni
Kostiumy bohaterek i antagonistów odgrywały istotną rolę nie tylko wizualnie, ale także fabularnie. Stroje Huntr/x noszone podczas piosenki „Golden” miały symbolizować dążenie do ideału i doskonałości. Wraz z rozwojem fabuły ten obraz zostaje jednak „złamany”, co widzowie dostrzegają wizualnie na scenie – wprost nawiązując do kryzysu głównej bohaterki Rumi.
Również broń, którą posługują się Huntr/x, została zainspirowana tradycyjnymi koreańskimi przedmiotami i rytuałami, co miało dodatkowo zakorzenić opowieść w lokalnym dziedzictwie.
Tygrys Derpy i sroka Sussy
Istotnym elementem wizualnym filmu stały się także zwierzęta towarzyszące Jinu – tygrys Derpy i sroka Sussy. Ich wygląd i charakter wywodzą się z koreańskiego malarstwa ludowego minhwa, popularnego w okresie dynastii Joseon. Tradycyjne obrazy przedstawiały tygrysy i sroki w satyryczny sposób, często jako komentarz do władzy i hierarchii społecznej.
Projektanci filmu wprowadzili do postaci fantastyczne elementy – Derpy otrzymał magiczny, jasnoniebieski odcień futra, a Sussy wyposażona została w sześć oczu. Początkowo planowano, by były jedynie komediowym dodatkiem, ostatecznie jednak włączono je w narrację jako postaci wspierające rozwój bohaterów.
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Silesion.pl codziennie. Obserwuj Silesion.pl!
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).
Dodaj komentarz