Jak działa wyszukiwanie obrazem?
Zwiększenie widoczności strony to długi i trudny proces. Co więcej, algorytmy Google i sposoby wyszukiwania cały czas się zmieniają. Dlatego należy wprowadzać modyfikacje swojej strategii. Jednym z zagadnień związanych z takimi zmianami jest wyszukiwanie obrazem. Jak działa ta funkcja wyszukiwania Google. Co właściciel strony www powinien wiedzieć na jej temat pod kątem promocji serwisu?
Ciągły rozwój urządzeń mobilnych oraz funkcji wyszukiwania sprawia, że użytkownicy mają teraz możliwość przeprowadzania wyszukiwań na nowe sposoby. Jedną z najważniejszych i najbardziej innowacyjnych funkcji jest wyszukiwanie obrazem. Ten dynamiczny trend otwiera przed nami zupełnie nowe perspektywy, jeśli chodzi o optymalizację naszych stron pod kątem wyszukiwania i widoczności w sieci. Użytkownicy nie muszą już opisywać swojego zapytania słowami. Zamiast tego mogą użyć konkretnej fotografii jako punktu wyjścia do znalezienia pożądanych treści.
Metody wyszukiwania obrazem. Jak mogą znaleźć cię klienci?
Wyszukiwanie obrazem nie jest jedną funkcją. To raczej osobna gałąź technologii wyszukiwania. Oparte na niej funkcjonalności mogą być zaimplementowane w różnych wyszukiwarkach lub przeglądarkach. Ich producenci swoich użytkownikom oferują następujące metody wyszukiwania:
- drag and drop – polegająca na przeciągnięciu wybranego obrazu do pola wyszukiwania w wynikach Google Grafika;
- szukaj obrazem – opiera się na analizie obrazu przesłanego przez formularz dostępny w Google Grafika;
- przesłanie bezpośredniego linku do obrazu – dostępne w Google Grafika, służy przede wszystkim do wyszukiwania zastosowania danej grafiki na innych stronach;
- użycie rozszerzenia dostępnego dla użytkowników przeglądarek Chrome i Firefox;
- przeszukanie obrazu za pomocą narzędzia Google – polega na przeciągnięciu obrazu w pole okna wyszukiwarki i wybranie polecenia “Przeszukaj obraz za pomocą narzędzia Google” z menu rozwijanego po kliknięciu prawym przyciskiem.
Wyszukiwanie obrazem a pozycjonowanie stron. Co trzeba wiedzieć?
Wyszukiwanie obrazem i jego rosnąca popularność sprawiają, że internauci mogą korzystać z nowych sposobów na znalezienie interesujących ich produktów. Dla przedsiębiorców działających w branży e-commerce oznacza to dużą szansę na dotarcie do potencjalnych klientów zupełnie nowymi drogami. Aby osiągnąć ten cel, należy jednak odpowiednio dostosować i zoptymalizować swój sklep. Jak to zrobić?
Kluczowym aspektem jest z całą pewnością właściwa optymalizacja obecnych w nim grafik. By zmaksymalizować szanse na to, że grafika zostanie zaindeksowana i pojawi się wysoko w wynikach wyszukiwania, należy zadbać przede wszystkim o tytuł obrazu, atrybut ALT oraz jego właściwe (niewielkie) rozmiary. Nie zapominajmy przy tym, że duże znaczenie ma optymalizacja całego serwisu oraz wypełnienie go odpowiednią treścią.
Wyszukiwanie obrazem i multiwyszukiwanie. Jak dostosować się do nowych funkcji?
Kolejną nowością związaną z wyszukiwaniem obrazem jest funkcja multiwyszukiwania. Umożliwia ona wyszukiwanie kombinowane – obrazem z dopiskiem słownym. Dzięki temu klienci mogą wyszukać np. inny kolor interesującego go ubrania. Funkcja ta na razie dostępna jest tylko w Stanach Zjednoczonych, ale z dużym prawdopodobieństwem niebawem pojawi się również w innych krajach. Na pewno otworzy ona jeszcze szersze możliwości pozycjonowania sklepu internetowego. Jedno jest pewne – wszyscy właściciele sklepów online powinni dostosować swoje strony do zmieniającej się rzeczywistości i nowych funkcji Google.
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).