Jacht w leasingu? To nie wszystko! Sprawdź, co jeszcze możesz sfinansować
W dzisiejszych czasach umowie leasingowej można poddać praktycznie wszystko – urządzenia medyczne, samochody motocykle, a nawet sprzęt wodny. Prowadzisz firmę w branży motorowodnej i potrzebujesz dodatkowych łodzi i sprzętu rekreacyjnego? Możesz wybrać leasing jachtu w mLeasing. To naprawdę atrakcyjna oferta, z którą warto się zapoznać.
Leasing jachtów – jak to możliwe?
Choć leasingodawcy najczęściej udzielają wsparcia finansowego na zakup aut osobowych, dostawczych i ciężarowych, to jednak nic nie stoi na przeszkodzie, aby sfinansować też zakup nieco bardziej luksusowych dóbr. Nowością na rynku jest leasing jachtu, w ramach którego dostępne są trzy formy finansowania.
- Leasing operacyjny – w tym przypadku leasing jachtów umożliwia użytkowanie ruchomości w zamian za comiesięczne płatności raty leasingowej. Odpisy amortyzacyjne są tutaj po stronie leasingodawcy, natomiast opłaty wstępne i raty leasingowe są kosztem uzyskania przychodu przedsiębiorstwa. Warto dodać, że na koniec umowy jej przedmiot można wykupić lub wymienić na nowszy model.
- Leasing finansowy – leasing jachtu w ramach takiej umowy powoduje, że to leasingobiorca może dokonywać odpisów amortyzacyjnych, a część odsetkowa raty leasingowej może zostać wliczona do kosztów uzyskania przychodu. Minusem takiej formy leasingu jachtów jest fakt, że podatek VAT trzeba opłacić w całości podczas podpisywania umowy.
- Pożyczka leasingowa – jachty i sprzęt motorowodny można też nabyć w wyniku zaciągnięcia pożyczki leasingowej. Wtedy mienie przechodzi na własność przedsiębiorstwa, a kwota finansowania obejmuje kwotę netto pomniejszoną o wkład własny pożyczkobiorcy. Tutaj obowiązki amortyzacyjne pozostają po stronie przedsiębiorcy, podobnie jak włączenie raty odsetkowej do kosztów uzyskania przychodu.
Pokrycie kosztów nabycia jachtu jest możliwe aż na trzy sposoby. Jaki jest najkorzystniejszy? Tutaj wiele zależy od formy prowadzonej działalności gospodarczej, budżetu przedsiębiorstwa oraz aktualnych potrzeb.
Kto i kiedy może skorzystać z leasingu jachtów?
Umowa na leasing jachtów jest dostępna dla osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą oraz spółek prawa handlowego. W ramach takiej formy finansowania można pokryć niemalże do 100% kosztów zakupu takich jednostek pływających, jak:
- jachty żaglowe i motorowe,
- motorówki,
- skutery wodne,
- silniki zaburtowe,
- jachty pełnomorskie i śródlądowe.
To świetne rozwiązanie dla osób, które prowadzą własną działalność gospodarczą powiązaną ze sportami motorowodnymi oraz rekreacją na terenie zbiorników wodnych. Wybierając leasing jachtu, nie trzeba martwić się o wysokie koszty początkowe inwestycji.
Czy leasing jachtów się opłaca? Co można zyskać?
Umowa na leasing jachtu to wyjątkowo opłacalny sposób na nabycie zupełnie nowych pojazdów wodnych. Podpisując umowę z mLeasing możesz zyskać naprawdę wiele. Główne powody, dla których warto podpisać umowę na leasing jachtów to:
- pełny pakiet ubezpieczenia OC,
- dodatkowa polisa ochronna all risk,
- kompleksowa obsługa w razie likwidacji szkód,
- koszty ubezpieczenia wliczone w ratę leasingu jachtu.
Pokrycie kosztów zakupu jachtu lub innego sprzętu motorowodnego wymaga indywidualnej interpretacji leasingodawcy. Aby dowiedzieć się, jakie będą warunki finansowania, wystarczy skontaktować się z przedstawicielem firmy leasingowej i poprosić o przedstawienie oferty na wybrany jacht.
Jak podpisać umowę na leasing jachtów i łodzi? Krok po kroku
Procedury związane z leasingiem jachtu są podobne jak w przypadku aut osobowych i dostawczych. Formalności może być jednak nieco więcej, chociażby ze względu na specyfikę przedmiotu leasingu oraz jego wartość. Procedura ubiegania się o leasing jachtu przebiega następująco:
- Składasz wniosek do leasingodawcy.
- Przedstawiasz przedmiot umowy.
- Zapoznajesz się z proponowanymi warunkami finansowania.
- Podpisujesz umowę i odbierasz nowy jacht lub sprzęt motorowodny.
Nowoczesne jachty to często wydatek większy niż milion złotych. Leasing jachtu na taką kwotę może wymagać uruchomienia dodatkowych procedur weryfikacyjnych.
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).