Silesion.PL

serwis informacyjny

IKEA dla Firm otworzyła showroom w biurowcach .KTW

IKEA Dla Firm Otworzyla Showroom W Biurowcach .KTW

Od 17 czerwca w katowickim kompleksie .KTW dostępna jest nowa przestrzeń stworzona z myślą o firmach –showroom IKEA prezentujący linię biznesową. To unikatowe miejsce, w którym najemcy i klienci mogą na żywo przetestować rozwiązania z oferty IKEA dla Firm, zaprojektowane z myślą
o nowoczesnych modelach pracy i zmieniających się potrzebach organizacji. Jak wynika z danych JLL, obecnie spędzamy w biurze średnio 60% czasu, jaki poświęcaliśmy na pracę stacjonarną przed pandemią. Oznacza to, że biura muszą dziś funkcjonować i być projektowane zupełnie inaczej niż wcześniej.

Showroom, zlokalizowany na 2. piętrze budynku .KTW I, zajmuje powierzchnię 300 mkw.
i został zaaranżowany jak w pełni funkcjonujące biuro. Znajduje się w nim 26 indywidualnych stanowisk pracy, strefa relaksu i przestrzeń do pracy zespołowej.
W przyszłości przestrzeń showroomu będzie mogła być także używana rotacyjnie, jako strefa do spotkań, prezentacji i eventów z elastycznym układem mebli.

Naszym celem było stworzenie miejsca, które nie tylko prezentuje ofertę IKEA dla Firm, ale również pokazuje, jak realnie może wyglądać elastyczne, funkcjonalne i przyjazne biuro. To przestrzeń, która ma inspirować i odpowiadać na zmieniające się potrzeby współczesnych zespołów – mówi Damian Łuczkowski, Country IKEA for Business Manager. – Biuro, które wspiera ludzi, ich dobrostan i kulturę organizacyjną, staje się kluczowym narzędziem rozwoju firmy.

Nowy model pracy, nowe funkcje

Otwarcie showroomu wpisuje się w szerszy kontekst przemian, jakie zachodzą
w sposobie, w jaki pracujemy. Model hybrydowy stał się standardem – według badania Colliers „Hybrid and Beyond” z 2024 roku aż 96% firm w Polsce działa w tym systemie
i nie planuje powrotu do pełnej pracy stacjonarnej. Z kolei z danych JLL wynika, że pracownicy spędzają obecnie w biurze średnio 60% czasu, przez jaki pracowali tam przed pandemią.

W związku z tymi zmianami różnią się też dziś oczekiwania wobec samej przestrzeni. Biuro coraz częściej postrzegane jest jako miejsce spotkań, współpracy i budowania relacji, a nie wyłącznie wykonywania codziennych zadań. Rośnie znaczenie przestrzeni wspólnych, kreatywnych stref do burzy mózgów, relaksu czy swobodnej wymiany pomysłów – dodaje Damian Łuczkowski, IKEA.

Jak podaje JLL, udział przestrzeni wspólnych w biurach wzrósł z 12% w 2020 roku do 31% obecnie, przy jednoczesnym spadku liczby indywidualnych stanowisk z 64% do 40%. Jednocześnie tylko 36% pracodawców globalnie monitoruje, w jaki sposób pracownicy korzystają z biura. Brak tych danych utrudnia firmom optymalizację wykorzystania przestrzeni oraz dopasowanie biura do rzeczywistych potrzeb organizacji i zespołów. Właśnie dlatego tak istotne staje się testowanie i obserwacja, jak konkretne rozwiązania funkcjonują w praktyce.

Elastyczne biuro, elastyczny najem

Zmiany w podejściu do przestrzeni biurowych dotyczą jednak nie tylko projektowania – zaczynają się już na etapie najmu. Obecnie firmy coraz częściej mogą korzystać z szeregu elastycznych rozwiązań, które pozwalają im szybciej reagować na zmieniające się potrzeby.

Coraz popularniejsze są krótsze umowy najmu oraz biura serwisowane, czyli w pełni wyposażone przestrzenie gotowe do natychmiastowego użytkowania. Równolegle rośnie zainteresowanie modelem hot desking i biurami modułowymi, które pozwalają na szybką reorganizację przestrzeni. Showroom IKEA dla Firm w .KTW pokazuje, jak taka elastyczna przestrzeń biurowa może działać w praktyce – komentuje Bartłomiej Solik, Wiceprezes Zarządu TDJ Estate.

Biuro, do którego chce się wracać

Pomimo że większość organizacji wdrożyła dziś politykę zachęcające do powrotu
do biura, badania pokazują, że potrzeby pracowników i pracodawców w tym obszarze nie zawsze są spójne. Według JLL, 75% pracowników deklaruje chęć pracy z biura maksymalnie trzy dni w tygodniu, podczas gdy 38% firm wciąż preferuje obecność zespołów przez 4–5 dni. W tej sytuacji, aby przyciągnąć zespół do biura, organizacje muszą oferować przestrzenie, które realnie odpowiadają na potrzeby użytkowników. Istotna staje się nie tylko funkcjonalność i komfort, ale także wybór odpowiedniej przestrzeni.

Kluczowe znaczenie dla najemców ma centralna lokalizacja i dobra dostępność
za pośrednictwem różnych środków transportu, wysoki standard, czy dodatkowe udogodnienia – jak systemy BMS, HVAC i IoT, które tworzą inteligentne, adaptacyjne środowisko pracy, ucząc się potrzeb swoich użytkowników w czasie rzeczywistym
– dodaje Bartłomiej Solik, TDJ Estate.

Jesteśmy na  Google News. Dołącz do nas i śledź  Silesion.pl  codziennie. Obserwuj Silesion.pl!


Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Rating
Copyright Silesion.pl© Wszelkie prawa zastrzeżone. 2016-2025
cropped Katowic Silesion Slask Silesia 24 info 1
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.