Halloween w Polsce coraz słodsze. Sprzedaż cukierków rośnie

Halloween na dobre rozgościło się w Polsce, a widać to nie tylko w popkulturze i wystroju sklepów, ale także w naszych zakupowych zwyczajach. Eksperci aplikacji PanParagon sprawdzili, czy moda na Halloween przekłada się na większą sprzedaż cukierków. Wyniki mówią same za siebie, Polacy coraz chętniej sięgają po słodycze w ostatnim tygodniu października.
– PanParagon to darmowa aplikacja do przechowywania paragonów oraz wyszukiwania promocji. Miesięcznie do naszego systemu trafia ok. 2 mln dowodów zakupu, co stanowi wiarygodne źródło anonimowych danych na temat realnej inflacji, aktualnych cen produktów czy trendów konsumenckich. Tym razem pod lupę wzięliśmy udział cukierków na paragonach, aby sprawdzić, czy popularność Halloween rzeczywiście znajduje odzwierciedlenie w naszych zakupach. Dla pełniejszego obrazu porównaliśmy dane z tygodnia Halloween w 2024 roku z wynikami z tygodnia Halloween w 2022 roku – komentuje Antonina Grzelak z aplikacji PanParagon.
Jak bardzo rośnie sprzedaż cukierków w tygodniu poprzedzającym 31 października?
Sprzedaż cukierków wzrasta z roku na rok
Porównując dane z ostatnich lat, widać wyraźny trend wzrostowy. W 2022 roku cukierki pojawiały się na 8,81 proc. paragonów z tygodnia Halloween, a w 2024 roku już na 14,18 proc. Eksperci wskazują, że wzrost ten można łączyć z popularyzacją imprez halloweenowych w szkołach i domach, a także z coraz szerszą ofertą tematycznych słodyczy dostępnych w sklepach. Na popularność wpływa również aspekt społeczny, Halloween staje się okazją do wspólnej zabawy, wymiany słodyczy i sąsiedzkich spotkań.
Szczegóły obrazuje poniższa grafika.

Cukierki jako symbol nowoczesnej tradycji
Choć Halloween przyszło do nas z Ameryki, Polacy szybko je polubili. Dziś coraz więcej osób chętnie bierze udział w zabawie: przebiera się, dekoruje domy i rozdaje cukierki najmłodszym. Dane jasno pokazują, że to święto na dobre wpisało się w jesienny kalendarz i stało się pretekstem do wspólnego, słodkiego świętowania.
– Z perspektywy handlu Halloween to coraz ważniejszy moment sezonowy. Dane pokazują, że Polacy lubią tematyczne okazje do zakupów, od walentynek, przez Dzień Kobiet, aż po Halloween i oczywiście Boże Narodzenie. Sklepy i producenci, którzy umiejętnie łączą komunikację marketingową z emocjami i tradycją, mogą w tym czasie liczyć na zauważalny wzrost sprzedaży – komentuje Antonina Grzelak z aplikacji PanParagon.
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Silesion.pl codziennie. Obserwuj Silesion.pl!
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).










Dodaj komentarz