Firmy i przedsiębiorcy coraz częściej kupują auta używane
![AAA AUTO](https://silesion.pl/wp-content/uploads/cwv-webp-images/2021/12/AAA-AUTO.png.webp)
AAA AUTO
Klienci z sektora „B2B”, czyli przedsiębiorcy i firmy, coraz częściej decydują się na zakup aut używanych. Jak podaje AURES Holdings, spółka zarządzająca siecią salonów samochodowych AAA AUTO i Mototechna, w ubiegłym roku sprzedała takim klientom rekordową liczbę samochodów używanych i prawie nowych. W ujęciu rok do roku sprzedaż w ramach grupy, tj. w Polsce, Czechach i na Słowacji, wzrosła łącznie o 8,5 proc. Motorem sprzedaży były rynki polski i czeski, gdzie sprzedaż wzrosła o ponad jedną dziesiątą. Ogółem w ubiegłym roku AURES Holdings sprzedała prawie 109 000 samochodów, czyli o 11 proc. więcej niż w 2023 roku.
„Największy wzrost sprzedaży wśród firm, aż 16 proc., miał miejsce w Polsce. Z kolei, największą sprzedaż wśród osób prowadzących działalność na własny rachunek odnotowaliśmy w Czechach, gdzie wzrosła o 17 proc. W Polsce przedsiębiorcy i firmy wybierali hatchbacki oraz SUVy, a z modeli: Opel Astra, Škoda Octavia i Toyota Corolla” – powiedziała Karolina Topolova, dyrektor generalna i prezes zarządu AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA AUTO.
Sprzedaż klientom B2B w AURES Holdings była rekordowa we wszystkich kwartałach 2024 roku, nawet w ostatnim, który był krótszy ze względu na długie święta Bożego Narodzenia. „Do rekordowych wyników przyczyniła się nowa strategia B2B, w ramach której wprowadziliśmy zmiany w procesie sprzedaży, uruchomiliśmy dedykowaną komunikację skierowaną do przedsiębiorców i firm, a także zwiększyliśmy i regularnie mierzyliśmy satysfakcję klientów. W przypadku przedsiębiorców tzw. wskaźnik Net Promoter Score był jeszcze wyższy niż w przypadku zwykłych klientów i wyniósł 46 punktów za sprzedaż aut oraz 51 punktów za zakup. Wzrost sprzedaży wynika z faktu, że jesteśmy w stanie zapewnić klientom B2B kompleksowe rozwiązania dla ich floty” – dodała Karolina Topolova.
Wzrost sprzedaży samochodów używanych przedsiębiorcom i firmom od drugiej połowy ubiegłego roku był o jeden procent wyższy niż wzrost sprzedaży wśród pozostałych klientów. „W ubiegłym roku potwierdziło się, że zakup samochodów na raty w formie leasingu jest bardziej interesujący dla przedsiębiorców niż dla osób prywatnych, ponieważ w 39 proc. przypadków kupowali oni samochody na kredyt” – podsumowała Karolina Topolova.
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Silesion.pl codziennie. Obserwuj Silesion.pl!
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).