Silesion.PL

serwis informacyjny

Dzień Kawy 29.09: ponad połowa Polaków uważa, że kawiarnia to najlepsze miejsce na pierwszą randkę

  • Wyniki nowych badań pokazują, że kawiarnia to najlepszy pomysł na pierwszą randkę. To miejsce wskazało aż 57% polskich singli.
  • Dane pojawiają się w samą porę na Dzień Kawy obchodzony w Polsce 29 września oraz Międzynarodowy Dzień Kawy przypadający na 1 października.
  • Według aplikacji randkowej Badoo, kawa idealnie wpisuje się w obecne trendy randkowe: „dawn dating” – spotkań w godzinach porannych oraz „dry dating” – randek bez alkoholu.

Polacy uważają, że spotkania przy kawie to wciąż najlepszy sposób na randkę – wynika z nowego badania aplikacji randkowej Badoo. 57%1 polskich singli uważa, że kawiarnia to najlepszy pomysł na pierwsze spotkanie – obalając tym samym przekonanie, że rozmowy przy małej czarnej lub dużej białej są już staromodne. Nowe wyniki badań pojawiają się w samą porę na Dzień Kawy obchodzony w Polsce 29 września oraz na jej międzynarodowe święto, przypadające na 1 października.

Pierwsze randki często bywają stresujące, ale wybór klimatycznej kawiarni sprawi, że będą one bardziej luźne, stosunkowo niedrogie, a także nie będą zobowiązywały do długiego szykowania się, siedzenia do późnych godzin nocnych czy picia licznych koktajli.

Badanie zlecone przez aplikację randkową Badoo pokazuje, że poranne spotkania są coraz popularniejsze, a połowa2 singli była już na randce przed 10 rano lub chciałaby się na taką wybrać. Trend ten określany jest jako „dawn dating”, czyli randkowanie o świcie i spotkania w kawiarniach doskonale do niego pasują. Jedna trzecia singli wskazuje, że takie randki są fajnym sposobem na rozpoczęcie dnia, zauważając, że o tej porze mają o wiele więcej energii. Jednak największy odsetek – 43% – lubi poranne spotkania, bo nie ma wtedy oczekiwania, by pić alkohol!

Badoo potwierdziło również, że rośnie trend randkowy „dry dating”, w którym chodzi właśnie o spotkania na trzeźwo. Aż 52%2 ankietowanych singli było zainteresowanych randkami bez alkoholu i to jest świetna wiadomość, bo choć procenty rozluźniają, to wpływają także na podejmowanie pochopnych decyzji. Idealną alternatywą może być spotkanie właśnie przy kawie, które daje singlom szansę na lepsze poznanie drugiej osoby i sprawdzenie, czy mają wspólne zainteresowania. Kofeina nie tylko daje ten ważny zastrzyk energii, ale przyczynia się także do produkcji dopaminy – hormonu, który sprawia, że czujemy się szczęśliwi.

Randka przy kawie wcale nie musi być stereotypowa i banalna. Badoo przychodzi na ratunek randkowiczom z porcją wskazówek, jakie spotkanie zaplanować, w zależności od typu osoby, z którą się widzimy:

  1. Ruch to zdrowie – aż 61%3 Polaków lubi aktywne randki – np. w formie spaceru – dlaczego więc nie zorganizować wczesnoporannej randki przy kawie na świeżym powietrzu? To świetna opcja dla osób posiadających psy, bo interakcje społeczne między ludźmi i ich psami zwiększają poziom hormonu dobrego samopoczucia – oksytocyny.
  2. Niezwykłe warsztaty – według danych Badoo, 1/51 polskich singli preferuje randki, które są szalone i nieprzewidywalne lub z aktywnościami, których nie mieli okazji wcześniej doświadczyć. Warsztaty z baristą są świetną rozrywką, a wspólne odkrywanie ciekawych faktów pomaga zacieśniać relacje.
  3. Wszędzie dobrze, ale w sieci najlepiej – kreatywność jest świetna, ale jeśli Twoja randka jest w grupie 6%1 osób, które lubią starannie zaplanowane spotkania, najbezpieczniejszym rozwiązaniem będzie wizyta w popularnej sieci kawiarni. Znajome miejsce, znane menu i gwarantowane jesienią dyniowe latte stworzą przyjazny grunt do dalszego poznawania się.

Remy Le Fèvre – Head of Brand Engagement and Influence w Badoo, komentuje: „To interesujące, że randki w kawiarni są tak wysoko oceniane przez polskich singli – doskonale wiążąc się z nowo odkrytymi trendami dawn dating i dry dating. Niezależnie od tego, czy lubisz nietypowe spotkania, czy coś sprawdzonego, wierzymy, że na Badoo zawsze czeka na Ciebie ktoś świetnie dopasowany. Jeśli jednak jesteś fanem latte lub espresso, możesz ustawić na Badoo nastrój „Potrzebuję kawy”, który może zachęcić przyszłą randkę do rozpoczęcia rozmowy i zaproszenia Cię na pyszną filiżankę. Badoo daje Ci także możliwość wyszukiwania singli według zainteresowań, dzięki czemu możesz łatwo odkryć innych miłośników kawy w Twojej okolicy”.

###

O badaniach:

1) Badanie przeprowadzone w Polsce metodą CAWI (ankieta online) w dniach 21.07-29.07.2022 przez agencję SW Research, na próbie 1000 randkujących singli (18+).

2) Badanie zostało przeprowadzone w Wielkiej Brytanii w dniach 16-18 lutego 2022 roku przez agencję OnePulse na próbie 1000 randkujących singli.

3) Badanie zostało przeprowadzone przez OnePoll w dniach 8-22 grudnia 2021 roku na próbie 8 tysięcy osób w Polsce, Rosji, Francji, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Brazylii, Niemczech i na Ukrainie – po tysiąc respondentów z każdego kraju.

O Badoo:

Aplikacja randkowa Badoo, uruchomiona w 2006 roku, jest pionierem w dziedzinie nowoczesnych serwisów randkowych. Dąży do tego, aby stały się one mniej skomplikowane i bardziej przyjemne oraz zachęca społeczność użytkowników do jasnego wyrażania swoich intencji, autentyczności i zachowywania się z szacunkiem wobec innych – tak, aby każdy mógł cieszyć się tym, co jest najlepsze w randkowaniu. Z milionami członków na całym świecie, Badoo jest aplikacją freemium, która oferuje również dodatkowe opcje subskrypcji. Aplikacja jest dostępna w Apple App Store, Google Play Store, Huawei AppGallery oraz w Internecie. Badoo jest częścią Bumble Inc.

O Bumble Inc.:

Bumble Inc. jest spółką macierzystą Bumble, Badoo i Fruitz. Platforma Bumble umożliwia ludziom nawiązywanie kontaktów oraz budowanie zdrowych i uczciwych relacji. Założona przez CEO Whitney Wolfe Herd w 2014 roku, Bumble była jedną z pierwszych aplikacji randkowych stworzonych z myślą o kobietach. Badoo, założony w 2006 roku, jest jednym z pionierów internetowych i mobilnych serwisów randkowych. Fruitz, założona w 2017 roku, zachęca do otwartego i szczerego komunikowania intencji randkowych poprzez zabawne metafory owocowe.

Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).

5 1 Głosowanie
Ocena artykułu

Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Wbudowane informacje zwrotne
Zobacz wszystkie komentarze
0
Prosimy o komentarz.x