Dwie prestiżowe nagrody dla Betclica. Betclic Rap Royale wśród najlepszych projektów PR w Polsce w 2022 roku
Legalny bukmacher Betclic otrzymał dwie nagrody branżowe za działania komunikacyjne wokół bitwy freestyle’owej Betclic Rap Royale. Marka wyróżniona została Kreaturą w kategorii „Influencer marketing” oraz Złotym Spinaczem w kategorii „Sport, turystyka i rekreacja”. To najbardziej prestiżowe nagrody branży Public Relations w Polsce.
Betclic Rap Royale był największą bitwą freestyle’ową, jaka kiedykolwiek odbyła się w Polsce. Na scenie zmierzyli sią czołowi raperzy i freestylerzy z całego kraju. Pula nagród wyniosła 33 tys. zł i jest rekordowa w historii polskiego freestyle’u. Dodatkowym „smaczkiem” bitwy jest fakt, że odbyła się w ramach Lech Polish Hip-Hop Festival, najważniejszego festiwalu dla fanów hip-hopu i rapu w Polsce.
Projekt zakończył się dużym sukcesem. Betclic Rap Royal przyciągnął tysiące widzów na żywo i setki tysięcy w Internecie (transmisja live prowadzona była na YouTube i Twitch.tv). Wszystkie potyczki fani mogli obstawiać na platformie bukmachera, a liczba aktywnych graczy typujących walki wielokrotnie przekroczyła założone minimum. Jury konkursów pozytywnie oceniło jednak, przede wszystkim, działania komunikacyjne marki wokół projektu. W ramach promocji Betclic m.in. wysłał dziennikarzom i influencerom kasety magnetofonowe z nagranym, zarapowanym zaproszeniem na wydarzenie (autorem nagrania był Te-Tris, legenda polskiej sceny hip-hop i freestyle). Jury doceniło również sam pomysł na wyjście przez Betclic poza standardową grupę docelową zakładów bukmacherskich, jaką są fani sportu.
– Jesteśmy niezwykle dumni z obu nagród i serdecznie za nie dziękujemy. Są dla nas potwierdzeniem, że przyjęta strategia komunikacyjna, w ramach której próbujemy opuszczać wąskie ramy sportu
i poszukiwać niestandardowych grup odbiorców poprzez kreatywne, ciekawe projekty, to słuszny kierunek. Szczególnym wyróżnieniem jest fakt, że przedtem w podobnych plebiscytach działalność zakładów bukmacherskich nie była doceniana – mówi Bartłomiej Płoskonka, Country Manager Betclic.
Kreatura to ogólnopolski konkurs dla twórców, firm oraz podmiotów, które na zlecenie lub w ramach promocji własnej przeprowadziły kampanię marketingową lub uczestniczyły w jej realizacji. Organizatorzy poszukują twórczych i kreatywnych projektów, realizowanych w ramach strategicznych działań i za pomocą innowacyjnych nośników treści. Stawia na emocje i promocję unikatowych wartości. Jury Kreatury docenia świeże, lekkie i oryginalne pomysły oraz ponadprzeciętną jakość wykonania. Betclic nagrodzony został Kreaturą w kategorii „Influencer marketing”.
Złote Spinacze mają na celu zwiększanie profesjonalizmu i podnoszenie standardów w branży public relations poprzez promowanie najlepszych, najbardziej kreatywnych i rzetelnie wykonanych projektów w obszarze public relations zrealizowanych w Polsce. Zadaniem Złotych Spinaczy jest również edukacja środowiska biznesowego na temat znaczenia public relations dla funkcjonowania firmy. Betclic nagrodzony został Złotym Spinaczem w kategorii „Influencer marketing”.
Oprócz Betclic, w ramach projektu nagrodzeni zostali również organizatorzy Polish Hip-Hop Festival oraz agencja Grupa Komunikacja+, która odpowiadała za szereg działań promocyjnych i współpracę
z mediami wokół Betclic Rap Royale.
O BETCLIC
Betclic to legalny bukmacher i czołowa europejska marka o zasięgu globalnym. Od lat jest liderem rynków we Francji i Portugalii, a od lipca 2019 roku jest dostępny także dla klientów w Polsce. Od początku mocno angażuje się we wspieranie sportu. Sponsoruje drużynę Piasta Gliwice (Mistrzów Polski 2019), a od sierpnia 2020 roku jest sponsorem federacji sztuk walk Fame MMA. Betclic w przeszłości wspierał także Lechię Gdańsk i reprezentację Polski w siatkówce. Betclic jest także sponsorem wydarzeń kulturalnych FEST Festival oraz SnowFest Festival.
Zakaz wstępu na stronę internetową i uczestnictwa w grze hazardowej dla osób poniżej 18 roku życia.
BEM Operations Limited posiada zezwolenie na urządzanie bukmacherskich zakładów wzajemnych za pośrednictwem sieci Internet na stronie betclic.pl wydane przez Ministra Finansów dnia 26 września 2018 r. na okres 6 lat o numerze PS4.6831.11.2017. Hazard związany jest z ryzykiem, a udział w nielegalnych grach hazardowych jest niezgodny z polskim prawem.
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).