Silesion.PL

serwis informacyjny

Droga pieszo–rowerowa ołączy ul. Brynowską z ul. Parkową w Katowicach. Rusza przetarg na budowę

Ulica Brynowska I Ulica Mikolowska W Katowicach Fot KAW 1

Ulica Brynowska i ulica Mikołowska w Katowicach fot. KAW

W Katowicach planowana jest kolejna inwestycja mająca na celu rozwój infrastruktury pieszo-rowerowej. Miejski Zarząd Ulic i Mostów (MZUiM) ogłosił przetarg na budowę nowej drogi dla pieszych i rowerzystów, która połączy ulice Brynowską i Parkową. Równolegle ogłoszono przetarg na przebudowę chodnika przy ul. Grottgera. Oba przedsięwzięcia mają służyć poprawie komfortu i bezpieczeństwa użytkowników ruchu pieszo-rowerowego.


Nowy odcinek między ul. Brynowską a ul. Parkową

MZUiM otworzył oferty złożone w ramach przetargu na budowę drogi pieszo–rowerowej, która połączy ul. Brynowską–Ligocką z ul. Parkową. Do przetargu zgłosiło się czterech wykonawców, a ich oferty cenowe mieszczą się w przedziale od 492 tys. zł do 565 tys. zł.

Planowana inwestycja ma na celu nie tylko poprawę dostępności i ciągłości sieci rowerowej, ale również zwiększenie komfortu dla pieszych, w tym osób z niepełnosprawnościami oraz rodziców z wózkami dziecięcymi. Obecnie brak jest dogodnego połączenia między ul. Parkową a ul. Ligocką, a najbliższe alternatywy znajdują się dopiero w rejonie ul. Wincentego Pola i ul. Różyckiego.

Nowa infrastruktura ułatwi dostęp do istniejącej już sieci tras rowerowych wzdłuż ul. Ligockiej oraz ul. Parkowej, a także zintegruje się z planowanym do realizacji odcinkiem przy ul. Brynowskiej. W ramach inwestycji przewidziano również budowę przejść dla pieszych z sygnalizacją świetlną i przejazdów rowerowych przez ul. Brynowską i ul. Mikołowską – poinformował Piotr Handwerker, dyrektor MZUiM w Katowicach.

Ulica Brynowska I Ulica Mikolowska W Katowicach Fot KAW Drogowskaz
Ulica Brynowska i ulica Mikołowska w Katowicach fot. KAW

Zakres planowanych prac

Nowa droga pieszo–rowerowa będzie miała powierzchnię 445 m². Jej realizacja obejmie:

  • prace przygotowawcze, ziemne i rozbiórkowe,
  • montaż nowych krawężników i obrzeży,
  • wykonanie chodnika z nawierzchnią z betonowej kostki brukowej,
  • budowę ciągu pieszo–rowerowego z betonu asfaltowego, składającego się z dwóch warstw: wiążącej i ścieralnej.

Tego typu rozwiązanie ma zapewnić trwałość nawierzchni oraz wygodę codziennego użytkowania.

Po rozstrzygnięciu przetargu i podpisaniu umowy, wybrany wykonawca będzie miał 50 dni na realizację zadania. Rozpoczęcie prac planowane jest na początek czerwca, a zakończenie – na drugą połowę lipca 2025 roku.

Ulica Brynowska I Ulica Mikolowska W Katowicach Fot KAW
Ulica Brynowska i ulica Mikołowska w Katowicach fot. KAW

Przebudowa chodnika przy ul. Grottgera

Równolegle z przetargiem dotyczącym drogi pieszo–rowerowej, MZUiM ogłosił kolejny – tym razem na przebudowę chodnika w ciągu ul. Grottgera. Oferty można składać do 6 czerwca.

Zakres planowanych prac obejmuje:

  • rozbiórkę starej nawierzchni,
  • prace ziemne i przygotowanie podbudowy z kruszywa,
  • montaż nowych krawężników i obrzeży,
  • wykonanie nowej nawierzchni z betonowej kostki brukowej na powierzchni ponad 900 m²,
  • przebudowę wjazdów do posesji, w tym położenie kostki na wzmocnionej warstwie nośnej.

W tym przypadku również przewidziano 50 dni na wykonanie prac. Nowy chodnik powinien być gotowy do końca sierpnia 2025 roku.


Działania w ramach strategii zrównoważonego transportu

Obie inwestycje wpisują się w długofalową strategię Katowic, której celem jest rozwój zrównoważonego transportu miejskiego. Władze miasta systematycznie rozbudowują infrastrukturę ułatwiającą poruszanie się pieszo i rowerem. Działania te mają wspierać ekologiczne formy przemieszczania się, poprawiać bezpieczeństwo oraz podnosić jakość przestrzeni publicznej.


Podsumowanie

Nowa droga pieszo–rowerowa łącząca ul. Brynowską z ul. Parkową oraz przebudowa chodnika przy ul. Grottgera to kolejne kroki w kierunku poprawy warunków dla pieszych i rowerzystów w Katowicach. Prace mają rozpocząć się na początku czerwca, a zakończyć latem 2025 roku. Mieszkańcy mogą spodziewać się nowoczesnych, bezpiecznych i dostosowanych do różnych użytkowników tras, które będą uzupełniać już istniejącą sieć komunikacyjną miasta.

Jesteśmy na  Google News. Dołącz do nas i śledź  Silesion.pl  codziennie. Obserwuj Silesion.pl!


Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Rating
Copyright Silesion.pl© Wszelkie prawa zastrzeżone. 2016-2025
cropped Katowic Silesion Slask Silesia 24 info 1
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.