Silesion.PL

serwis informacyjny

DayZ Badlands – największe rozszerzenie w historii gry zapowiedziane …na 2026 rok

Nadchodzi DayZ Badlands – Zapowiedz Nowej Mapy Juz W Piatek 27 Czerwca 2025 R

Studio Bohemia Interactive oficjalnie ogłosiło premierę nowego dodatku do gry DayZ. Nosi on tytuł DayZ Badlands i ma zostać wydany w 2026 roku na wszystkich dostępnych platformach: PC, Xbox oraz PlayStation. Tym razem gracze przeniosą się do fikcyjnej Prowincji Nasdara, położonej na zachodnich rubieżach znanego z uniwersum Takistanu. To największe i najbardziej ambitne rozszerzenie w historii gry – zarówno pod względem rozmiaru mapy, jak i złożoności środowiska.

Rozszerzenie DayZ Badlands wprowadzi zupełnie nowy teren o powierzchni aż 267 km², co czyni go największą mapą oficjalną dostępną w DayZ. Obszar ten nie został przeniesiony z żadnej wcześniejszej gry, jak miało to miejsce np. w przypadku Sakhal z dodatku Frostline, ale został zaprojektowany całkowicie od podstaw. Nasdara nie jest wzorowana na żadnym rzeczywistym kraju – choć przypomina krajobrazy Bliskiego Wschodu, stanowi autorską interpretację świata po globalnej katastrofie biologicznej, zgodnie z kanonem uniwersum DayZ i Arma 2. Ile będzie kosztował nowy dodatek z pustynną mapą? Według zapowiedzi, cena DLC nie przekroczy 100 zł, co ma sprawić, że po nowy dodatek sięgną zarówno nowi gracze, jak i weterani, które od dłuższego czasu starają się przetrwać w świecie DayZ.

Mapa przedstawia region zniszczony wieloletnimi konfliktami zbrojnymi, w których udział brały światowe mocarstwa. Jak wyjaśniają twórcy, Nasdara była areną walk proxy – czyli pośrednich wojen toczonych przez zewnętrzne siły – co doprowadziło do destabilizacji regionu jeszcze przed wybuchem epidemii. Dziś te zdewastowane tereny stanowią strefę anarchii, gdzie grupy ocalałych walczą nie tylko o przetrwanie, ale i o wpływy.

Pod względem mechaniki rozgrywki, DayZ Badlands oferować będzie zupełnie nowe wyzwania. W przeciwieństwie do mroźnego klimatu Frostline, tym razem gracze zmierzą się z suszą, pustynnym krajobrazem oraz skutkami dawnej wojny. Znaczną rolę odegra niedobór zasobów: wody, amunicji, schronienia i jedzenia. Przetrwanie będzie zależało nie tylko od umiejętności unikania wrogów, ale też od zdolności do zarządzania ograniczonymi zapasami. Jak zaznaczają twórcy: „przetrwanie tutaj nie mierzy się liczbą uratowanych łyków wody, ale oszczędzonych kul”.

W ramach prac nad dodatkiem powstaje największy dotąd zestaw nowych modeli i elementów środowiskowych w historii gry. Bohemia Interactive zapowiada, że gracze zobaczą zupełnie nowe typy zabudowań, miasta i obozy – dostosowane do specyfiki pustynnego regionu. Architektura, układ ulic oraz tło narracyjne zostaną dopracowane tak, by tworzyć spójny świat z bogatą historią. Nie zabraknie też tzw. „environmental storytelling”, czyli opowieści przekazywanej poprzez otoczenie – wraki, notatki, grafiki, pozostawione przedmioty.

Ważnym elementem zapowiedzi jest informacja o braku pre-orderów oraz wczesnego dostępu. Twórcy skupiają się na dopracowaniu szczegółów technicznych oraz narracyjnych. Zgodnie z oficjalnym komunikatem, dodatek ma kosztować mniej niż 25 dolarów, ale dokładna cena nie została jeszcze ustalona.

W planach znajduje się także specjalna oferta pakietowa, która umożliwi zakup DLC razem z podstawową wersją gry w korzystnej cenie. Takie rozwiązanie może przyciągnąć nowych graczy, którzy jeszcze nie zetknęli się z DayZ, a także zachęcić weteranów do powrotu.

Wśród pytań zadawanych przez graczy pojawiła się kwestia, czy Nasdara została zaadaptowana z mapy Takistan znanej z Arma 2: Operation Arrowhead. Twórcy jednoznacznie podkreślili, że nowa lokacja jest całkowicie autorska, choć znajduje się geograficznie na zachodnim pograniczu Takistanu i Czarnorusi, dobrze znanej z podstawowego DayZ. To pozwala na płynne powiązanie wydarzeń i historii między tytułami, ale bez konieczności używania starych zasobów graficznych.

DayZ Badlands ma też stanowić narracyjne rozszerzenie świata gry. Rejon Nasdary to teren pełen nie tylko walk o przetrwanie, ale też niepewnych sojuszy, rywalizacji o wpływy i walki o dominację nad zasobami. Zgodnie z koncepcją twórców, gracze będą mogli wpływać na losy regionu, tworząc własne historie w zrujnowanym świecie. Ma to wzmocnić wrażenie immersji i różnorodności doświadczeń.

Choć data premiery została wyznaczona na 2026 rok, na ten moment studio nie podało dokładnego terminu. Zapowiedziano jednak cykl Dev Blogów, czyli blogów deweloperskich, które mają przybliżać kolejne etapy produkcji. Materiały będą udostępniane w formie tekstów, wideo oraz transmisji na żywo, m.in. na Twitchu i oficjalnych profilach społecznościowych studia. Dzięki temu gracze będą mogli śledzić rozwój projektu i dzielić się swoimi uwagami z zespołem.

Nasdara to fikcyjna prowincja położona na zachodnich rubieżach Takistanu, w uniwersum znanym z serii Arma. Teren ten nie był wcześniej obecny w żadnym innym dodatku – został stworzony całkowicie od podstaw. Twórcy nie korzystali z wcześniejszych zasobów ani nie przenosili istniejących map. To oryginalna konstrukcja, inspirowana pustynnymi krajobrazami, bez bezpośredniego odniesienia do rzeczywistego państwa.

W przeciwieństwie do dotychczasowych map, Nasdara nie oferuje klimatu umiarkowanego ani zimowego. Nie znajdziemy tu śniegu, wysokich gór ani zalesionych przestrzeni. Mapa skupia się na pustynnym krajobrazie i skutkach konfliktów zbrojnych. To obszar dotknięty długotrwałą wojną oraz postępującą suszą. Jak zaznaczają twórcy, przetrwanie w tym świecie mierzy się nie tylko wodą, ale i każdą oszczędzoną kulą.

Otoczenie Nasdary to mozaika zniszczeń: opuszczone miasta o architekturze bliskowschodniej, stare bazy wojskowe z czasów radzieckich oraz współczesna infrastruktura przemysłowa – m.in. szyby naftowe i rafinerie. W tle widać również niedokończone drogi, które miały kiedyś łączyć region z innymi częściami świata, ale dziś ciągną się przez jałowe pustkowia, pozbawione życia i nadziei.

Rozgrywka na tej mapie wymaga odmiennego podejścia. Ze względu na brak naturalnych źródeł wody i ograniczony dostęp do żywności, gracze będą musieli dokładniej planować swoje działania. Twórcy wprowadzają również nowe odmiany zainfekowanych, dostosowane do warunków pustynnych, a także specjalistyczny sprzęt i broń dopasowaną do klimatu regionu. W grze pojawią się też nowe przedmioty kosmetyczne i unikalne elementy środowiskowe, które mają wspierać narrację świata przedstawionego.

Cena dodatku nie przekroczy 25 dolarów, co czyni go przystępnym zarówno dla nowych graczy, jak i osób, które od lat śledzą rozwój DayZ. Twórcy nie przewidują przedsprzedaży ani wczesnego dostępu. Premiera ma odbyć się w formie kompletnego, gotowego produktu. W planach jest także pakiet promocyjny, umożliwiający zakup dodatku wraz z podstawową wersją gry w korzystniejszej cenie.

Narracyjnie Nasdara pełni rolę regionu pogranicza, który po latach wojen i zarazy znalazł się w stanie zawieszenia. Brak struktur władzy i zniszczona infrastruktura stworzyły warunki dla chaosu, ale też dla możliwości. Gracze będą mogli tworzyć frakcje, walczyć o wpływy i odtwarzać struktury społeczne według własnego uznania. Twórcy zaznaczają, że losy regionu będą zależeć wyłącznie od samych ocalałych.

Wraz z ogłoszeniem rozszerzenia, studio zapowiedziało cykl blogów deweloperskich, które mają przybliżać kulisy produkcji. Będą to zarówno teksty, jak i materiały wideo oraz transmisje na żywo. Będą one publikowane w nadchodzących miesiącach na platformach społecznościowych Bohemia Interactive oraz serwisach takich jak Twitch i YouTube.

Dla wielu graczy informacja o premierze dopiero w 2026 roku była pewnym rozczarowaniem, szczególnie że po dodatku Frostline liczono na kolejne rozszerzenie jeszcze w tym roku. Jednak z punktu widzenia projektu, skala prac i ambicji twórców może uzasadniać dłuższy czas realizacji. Studio zapewnia, że Badlands to największy i najbardziej zaawansowany dodatek, nad jakim dotąd pracowano w kontekście DayZ.

Ostatecznie DayZ: Badlands ma szansę wprowadzić nową jakość do gry. Zmiana klimatu, całkowicie nowa mapa, zróżnicowane zagrożenia oraz bardziej rozbudowana narracja mogą przyciągnąć nie tylko weteranów, ale i zupełnie nowych graczy.

Na razie nie wiadomo, czy w związku z premierą dodatku DayZ Badlands planowane są specjalne wydarzenia społecznościowe lub promocyjne, jak miało to miejsce przy okazji premiery dodatku Frostline. Twórcy zapowiadają jednak, że więcej informacji pojawi się w nadchodzących miesiącach.

Nowy dodatek DayZ Badlands zapowiada się jako największy i najbardziej zaawansowany projekt w historii gry. Nowa mapa, trudne warunki środowiskowe i tło wojenne mają zagwarantować zupełnie odmienne doświadczenie od tego, co gracze znali wcześniej. Twórcy obiecują wysoką jakość wykonania, nowe elementy rozgrywki oraz pełne wsparcie dla graczy na wszystkich platformach. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, 2026 rok może przynieść nowy etap w rozwoju DayZ – gry, która mimo upływu lat, nadal ewoluuje i zaskakuje.

Jesteśmy na  Google News. Dołącz do nas i śledź  Silesion.pl  codziennie. Obserwuj Silesion.pl!


Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Rating
Copyright Silesion.pl© Wszelkie prawa zastrzeżone. 2016-2025
cropped Katowic Silesion Slask Silesia 24 info 1
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.