Silesion.PL

serwis informacyjny

Dane mPay: Polacy stawiają na kole

Dane MPay Polacy Stawiaja Na Kole

Dane mPay, wiodącej polskiej aplikacji mobilnej do podróżowania, pokazują wyraźny wzrost liczby biletów zakupionych na przejazdy koleją, który notuje się na przestrzeni ostatnich lat, a nawet miesięcy. W pierwszym półroczu 2024 roku liczba ta wzrosła o blisko 10% w porównaniu z analogicznym okresem 2023 roku. Najbardziej popularnymi kierunkami okazały się być takie miasta jak Warszawa, Kraków, Katowice, Wrocław oraz Poznań.

Podróże kolejowe w Polsce przeżywają prawdziwy renesans, a przyczynia się do tego rozbudowa infrastruktury, atrakcyjne oferty promocyjne oraz rosnąca świadomość ekologiczna społeczeństwa. Kolej jest najbardziej ekologicznym środkiem transportu zbiorowego i charakteryzuje się ponad 4 razy mniejszą emisją CO2 niż transport drogowy, a także 5 razy mniejszą emisją CO2 niż transport lotniczy. Wybierając kolej, w całym 2023 roku pasażerowie zaoszczędzili 1,67 mln ton CO2.

– Polacy coraz chętniej wybierają kolej jako swój główny środek transportu, doceniając zarówno niskoemisyjność, jak i wygodę podróżowania. Trend ten dostrzegamy w mPay, który jest cyfrowym towarzyszem podróży. Aplikacja umożliwia szybkie i intuicyjne wyszukiwanie połączeń, rezerwację biletów oraz śledzenie aktualnych informacji o podróży, co znacząco podnosi jakość doświadczeń użytkowników. Nieustannie pracujemy nad wprowadzaniem kolejnych innowacji, które mają na celu jeszcze bardziej usprawnić proces zakupu biletów i zarządzania podróżami. Dzięki rosnącej liczbie użytkowników i pozytywnym opiniom, aplikacja stała się liderem w sektorze mobilnych rozwiązań dla transportu kolejowego w Polsce, co potwierdza fakt, że korzysta z niej już ponad 1,5 miliona osób. Popularność mPay świadczy o rosnącym zapotrzebowaniu na inteligentne i nowoczesne rozwiązania w sektorze transportu kolejowego, ale nie tylko – mówi Andrzej Basiak, CEO mPay S.A.

Plany rozwojowe kolei na najbliższe lata

Jak wynika ze strategii PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. do 2030 roku wraz z ukierunkowaniem na dalsze lata, przyszłość kolei w Polsce rysuje się niezwykle obiecująco. Plany obejmują dalszą elektryfikację linii kolejowych, co znacząco przyczyni się do zmniejszenia emisji spalin i zwiększenia efektywności energetycznej. Dodatkowo, modernizacja infrastruktury, w tym usunięcie “wąskich gardeł”, ma na celu poprawę płynności i punktualności podróży. Intensyfikacja digitalizacji sterowania ruchem kolejowym oraz inwestycje w nowoczesne technologie zasilania są kolejnymi krokami w kierunku jeszcze bardziej ekologicznej i efektywnej kolei.

W ramach projektu Kolej Dużych Prędkości planowane są inwestycje, które pozwolą na szybsze podróżowanie pomiędzy dużymi miastami w kraju. Na wybranych trasach pociągi rozpędzą się do prędkości ponad 300 km/h.

mPay w służbie podróżującym

Aplikacja finansowa mPay oferuje szereg funkcji, które czynią zakup biletów szybkim i bezproblemowym. Użytkownicy mogą łatwo i wygodnie dokonywać płatności za bilety komunikacji miejskiej, kolejowe oraz autobusowe, co sprawia, że podróżowanie staje się bardziej zintegrowane i spójne. Aplikacja współpracuje z najważniejszymi krajowymi przewoźnikami, takimi jak PKP Intercity, POLREGIO, Koleje Śląskie, Koleje Małopolskie, Koleje Mazowieckie, Koleje Wielkopolskie czy Łódzka Kolej Aglomeracyjna. Dzięki rozbudowanej sieci partnerów i dostępnych połączeniach kolejowych, aplikacja zapewnia użytkownikom szerokie możliwości planowania podróży. Użytkownicy mogą łatwo zakupić bilety na różne kierunki i klasy, dostosowując swoje wybory do indywidualnych potrzeb i preferencji.

O mPay:

mPay to jedna z najpopularniejszych polskich aplikacji wspierających nowoczesny styl życia. Aplikacja, z której korzysta już 1.5 mln użytkowników umożliwia między innymi cyfrowe płatności w niemal każdej sytuacji. mPay oferuje swoim użytkownikom karty debetowe Visa, dając możliwość płacenia na całym świecie, a także bezpłatne przelewy bezpośrednie dla użytkowników zasilających portmonetki mPay. Ambasadorem marki mPay jest Jakub Błaszczykowski legenda piłki nożnej, a także biznesmen i inwestor. mPay to także wiodący polski fintech, dostawca rozwiązań i usług z obszaru mobilnych transakcji finansowych dla biznesu, od 2011 r. notowany na rynku NewConnect Giełdy Papierów Wartościowych. Spółka aktywnie poszerza portfolio usług z zakresu fintech, występując m.in. jako koncesjonowany agent rozliczeniowy z licencją NBP na własny Schemat Płatniczy oraz firma posiadająca status Krajowej Instytucji Płatniczej nadzorowanej przez KNF. Oznacza to, że posiada uprawnienia do prowadzenia rachunków płatniczych dla klientów i wydawania instrumentów płatniczych.

Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).

Copyright Silesion.pl© Wszelkie prawa zastrzeżone. 2016-2024