Czeski obrońca Petr Buchta trzecim letnim wzmocnieniem GKS Tychy
Trzecim piłkarzem, który dołączył do GKS-u Tychy przed startem sezonu 2022/23 jest Czech Petr Buchta. 29-letni środkowy obrońca, który ma na swoim koncie ponad 220 występów w czeskiej ekstraklasie, podpisał z tyskim klubem kontrakt obowiązujący do 30 czerwca 2023 roku, z opcją przedłużenia o kolejne dwanaście miesięcy.
Buchta urodził się 15 lipca 1992 roku i swoje pierwsze, piłkarskie kroki stawiał w FK SK Bosonohy i FC Zbrojovka Brno. W tym drugim klubie zanotował debiutanckie mecze w czeskiej ekstraklasie, gdzie występował nieprzerwanie od sezonu 2012/13.
– Petr to środkowy obrońca, który posiada duże doświadczenie w grze w systemach taktycznych na dwóch jak i trzech stoperów. W każdym z ostatnich czterech sezonów czeskiej ekstraklasy zaliczył ponad 30 występów w podstawowym składzie. Jest silny fizycznie, bardzo dobrze czuje się w grze w kontakcie z przeciwnikiem. Jego atutem jest gra głową i potrafi to wykorzystać także pod bramką przeciwnika. Wierzę, że będzie istotnym wzmocnieniem naszej defensywy i szybko zapracuje na uznanie tyskich kibiców – charakteryzuje nowego zawodnika GKS-u Leszek Bartnicki, Prezes Zarządu KP GKS Tychy.
W ostatnich latach był mocnym punktem defensywy kolejno w Bohemians 1905, FC Vysočina Igława, Fastav Zlín i w minionym sezonie MFK Karviná. Na najwyższym poziomie rozgrywkowym za naszą południową granicą rozegrał łącznie 228 spotkań, w których zdobył osiem bramek i zaliczył dziesięć asyst. Wielokrotnie plasował się w czołówce ligowych statystyk pod względem odbiorów.
W sezonie 2021/22 wystąpił łącznie w 34. spotkaniach w barwach klubu z Karviny – 31 w rozgrywkach ligowych i 3 pucharowych. Strzelił w nich trzy gole.
Czeski obrońca do Tychów trafia jako wolny zawodnik i będzie występował w zielono-czarno-czerwonej koszulce z numerem 3.
Petr Buchta
- ur. 15.07.1992 r. w Brnie (Czechy)
- pozycja: środkowy obrońca
- kluby w karierze: FK SK Bosonohy, FC Zbrojovka BrnoBohemians 1905, FC Vysočina Igława, Fastav Zlín, MFK Karviná.
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).