Silesion.PL

serwis informacyjny

Co łączy papierosy, alkohol i…? Zaskakujące wyniki analizy paragonów!

Alkohol I Papierosy

Czy osoby kupujące papierosy chętniej sięgają również po alkohol? Jak często używki widoczne są na paragonach razem z produktami dla niemowląt i karmami dla zwierząt? Eksperci z aplikacji PanParagon postanowili sprawdzić te często nieoczywiste połączenia. Wyniki ich analizy odkrywają ciekawe korelacje pomiędzy używkami a poszczególnymi grupami konsumentów. 

PanParagon to aplikacja do przechowywania paragonów i wyszukiwania promocji. Każdego miesiąca notujemy ok. 1,5 mln dowodów zakupu, które trafiają do naszego systemu. Dzięki tak dużej liczbie anonimowych danych możemy analizować zmiany cen poszczególnych produktów, badać realną inflację czy obserwować, jakie są aktualne trendy zakupowe. W najnowszej analizie pod lupę wzięliśmy używki. Sprawdziliśmy, czy konsumenci kupujący papierosy sięgają też po alkohol i odwrotnie, czy przy zakupie alkoholu wybierane są również papierosy – wyjaśnia Antonina Grzelak z aplikacji PanParagon. – W raporcie przyjrzeliśmy się też częstotliwości występowania używek na paragonach z produktami niemowlęcymi oraz karmą dla zwierząt. Wyniki są bardzo interesujące – dodaje. 

W badaniu udział wzięły paragony z datą zakupu od stycznia do listopada 2024 r. Dane pochodzą głównie z dyskontów i dużych sieci handlowych, w których można dostać szeroki asortyment produktów.  

Na początek warto dowiedzieć się, który rodzaj używek częściej pojawia się na dowodach zakupu.   

Alkohol czy papierosy – co cieszy się większą popularnością?  

Jak pokazuje badanie ekspertów, w 2024 r. częściej na paragonach widoczny był alkohol niż papierosy. Napoje z procentami znalazły się na ok. 10,5 proc. ujętych w analizie dowodach zakupu, natomiast używki z tytoniem obecne były na ok. 6,2 proc. Tego typu rachunków. Oznacza to, że alkohol pojawiał się na paragonach niemal dwa razy częściej niż papierosy! 

Papierosy Czy Alkohol Co Czesciej Znajduje Sie Na Paragonach

Skoro wiadomo, które używki częściej goszczą na paragonach, to warto jeszcze sprawdzić inne korelacje zakupowe związane z alkoholem i papierosami.  

Alkohol na co piątym paragonie z papierosami!

Badanie przeprowadzone przez ekspertów z aplikacji PanParagon ujawniło interesujące zależności w zakupach używek. Okazuje się, że papierosy są częściej kupowane razem z alkoholem niż alkohol razem z papierosami. Choć korelacja między tymi produktami nie jest silna, to da się zauważyć wyraźny trend. 

Ok. 22 proc. paragonów z papierosami zawierało również alkohol, co oznacza, że co piąty zakup wyrobów tytoniowych wiązał się z napojami wyskokowymi. Znacznie mniej popularna jest odwrotna zależność. Przy okazji zakupu alkoholu rzadziej decydowaliśmy się na dokupienie papierosów. Te pojawiły się na ok. 12 proc. “alkoholowych” dowodów zakupu – zauważa Antonina Grzelak z aplikacji PanParagon. 

Szczegóły przedstawia poniższa grafika

Co Jest Czesciej Kupowane Papierosy Razem Z Alkoholem Czy Alkohol Razem Z Papierosami

W badaniu sprawdzono również czy istnieje korelacja w zakupach używek przez właścicieli czworonogów.  

Spacer z psem to okazja na papierosa?  

Analiza paragonów pokazuje, że zakupy karmy dla zwierząt częściej wiążą się z alkoholem niż z papierosami. Choć zależność między używkami a produktami dla pupili nie była szczególnie silna, to w porównaniu do ogólnych trendów konsumenckich ich współwystępowanie jest zauważalne. 

Papierosy pojawiały się na ok. 8 proc. paragonów zawierających karmę dla zwierząt, podczas gdy ich obecność na wszystkich paragonach spożywczych wynosiła ok. 6 proc. Jeszcze większa różnica była widoczna w przypadku alkoholu – ten produkt znajdował się na ok. 15,7 proc. paragonów z jedzeniem dla czworonogów, co przewyższa średnią ogólną wynoszącą ok. 10,5 proc

Czestotliwosc Wystepowania Alkoholu I Papierosow Na Paragonach Z Karma Dla Zwierzat

Warto nadmienić, że osoby kupujące karmy dla zwierząt w marketach to charakterystyczna grupa konsumentów. W takich miejscach jedzenie dla pupili bywa tańsze i często różni się jakością od produktów dostępnych w specjalistycznych sklepach. Możliwe, że wyniki wyglądałyby inaczej wśród klientów sklepów zoologicznych, gdzie kupujący zazwyczaj bardziej świadomie wybierają karmę dla swoich zwierząt, co może iść w parze z większą dbałością o własne zdrowie i inne nawyki zakupowe – zauważa Antonina Grzelak z aplikacji PanParagon. 

Znacznie rozważniej do kupowania używek podchodzą rodzice niemowlaków.   

Rodzice małych dzieci są mniej podatni na zakup papierosów i alkoholu?  

Drastyczny spadek obecności używek na paragonach zauważalny był natomiast podczas zakupów produktów niemowlęcych. Choć alkohol pojawiał się w tego typu transakcjach częściej niż papierosy, to wciąż jest to zjawisko mniej powszechne niż w kategorii ogólnej oraz “zwierzęcej”.  

Dane wskazują, że papierosy znajdowały się jedynie na ok. 1,6 proc. paragonów zawierających produkty dla niemowląt, co potwierdza ich marginalny udział wśród zakupów dokonywanych przez rodziców małych dzieci. Alkohol pojawiał się tutaj częściej niż wyroby tytoniowe, jednak jego obecność również była ograniczona. Mianowicie, na ok. 9,04 proc. paragonów z artykułami niemowlęcymi znajdowały się również napoje wyskokowe. To wciąż mniej niż w przypadku zakupów karmy dla zwierząt oraz ogólnej kategorii zakupowej. Na podstawie powyższych danych można wysnuć wniosek, że rodzice małych dzieci cechują się większą rozwagą w nabywaniu używek.  

Szczegóły ujęte zostały na poniższej grafice. 

Czestotliwosc Wystepowania Alkoholu I Papierosow Na Paragonach Z Produktami Dla Niemowlat




Analiza paragonów pokazuje, że decyzje zakupowe Polaków często kryją w sobie ciekawe zależności. Już co piąta osoba paląca sięga również po alkohol, właściciele czworonogów mogą być bardziej podatni na używki niż ogólna średnia, natomiast rodzice małych dzieci stronią od papierosów i rzadziej kupują alkohol. Należy jednak pamiętać, że od każdej reguły są wyjątki, a konsumenci mają swoje indywidualne przyzwyczajenia i inne okoliczności, które wpływają na ostateczną decyzję zakupową.  

Jesteśmy na  Google News. Dołącz do nas i śledź  Silesion.pl  codziennie. Obserwuj Silesion.pl!


Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Copyright Silesion.pl© Wszelkie prawa zastrzeżone. 2016-2025