Blisko 9 na 10 badanych jest za wprowadzeniem systemu kaucyjnego w Polsce
Niedługo w całej Polsce zostanie wprowadzony system kaucyjny. Z tegorocznego badania Waterdrop wynika, że aż 88,3 proc. Polaków uważa, że jest to odpowiedni krok. Ponad ⅕ ankietowanych kupuje wodę w plastikowych butelkach, jednocześnie jednak aż 87,6 proc. respondentów deklaruje, że stara się korzystać z wielorazowych opakowań, bo postrzega je jako bardziej ekologiczne. Już ponad 10 mln plastikowych butelek porzuconych w środowisku naturalnym udało się zebrać i poddać recyklingowi w ramach wspólnych działań Waterdrop i organizacji Plastic Bank.
Już od 1 stycznia 2025 roku w Polsce obowiązywać będzie system kaucyjny. Ma on na celu zmniejszenie ilości odpadów, a także zwiększenie poziomu recyklingu. Wysokość kaucji za jedną sztukę plastikowych butelek oraz metalowych puszek wynosić będzie 50 gr, natomiast w przypadku szklanych butelek będzie to 1 zł.
Większość Polaków jest pozytywnie nastawiona do systemu kaucyjnego
Austriacka marka Waterdrop przeprowadziła badanie, w którym zapytała Polaków o opinie na temat tych zmian. Aż 88,3 proc. badanych jest za wprowadzeniem systemu kaucyjnego lub zwrotnego dotyczącego jednorazowych plastikowych butelek.
Z przeprowadzonej ankiety wynika, że 23,6 proc. ankietowanych sięga po wodę w plastikowych butelkach, 9,3 proc. wybiera szklane butelki, a 1,7 proc. – inne opakowania. Blisko ⅔ respondentów – 65,4 proc. – deklaruje, że najczęściej korzysta z wody filtrowanej lub z kranu.
Ekologiczne postawy Polaków
Polacy coraz chętniej sięgają po przyjazne środowisku rozwiązania – 87,6 proc. ankietowanych w badaniu Waterdrop deklaruje, że stara się korzystać z wielorazowych opakowań, ponieważ uważa je za bardziej ekologiczne. Co dziesiąty respondent przyznaje, że sięga zarówno po wielorazowe jak i jednorazowe opakowania.
Co roku w trzecią sobotę września obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Sprzątania Wybrzeża – globalna inicjatywa, która mobilizuje ludzi na całym świecie do zaangażowania się w sprzątanie plaż i wybrzeży. Jest to okazja nie tylko do oczyszczania naszego otoczenia z odpadów, ale także do podnoszenia świadomości na temat znaczenia ochrony środowiska, w tym także mórz i oceanów. W tym roku święto przypada 21 września.
Zebrane 10 mln plastikowych butelek ze środowiska
Waterdrop aktywnie angażuje się w walkę z zanieczyszczeniem środowiska naturalnego plastikiem – od początku swojej działalności wspiera zrównoważony rozwój, m.in. poprzez działania z organizacją non-profit Plastic Bank, która zbiera plastikowe odpady porzucone w środowisku naturalnym. Dotychczasudało się zebrać i poddać recyklingowi już ponad 10 mln plastikowych butelek, które odpowiadają wadze 125 słoni! Za każdą zakupioną butelkę wielokrotnego użytku Waterdrop przekazuje środki na usunięcie ze środowiska dwóch plastikowych. Marka wspiera także cele zrównoważonego rozwoju ONZ. Z okazji Międzynarodowego Dnia Sprzątania wybrzeża do 22 września wszystkie butelki wielokrotnego użytku Waterdrop dostępne są ze zniżką -20%.
Waterdrop dąży do tego, żeby stać się ekologicznym liderem w branży napojów. Obecnie marka dostępna jest w ponad 20 tys. punktach sprzedaży na świecie. Ambasadorami oraz inwestorami marką są m.in. Hubert Hurkacz i Taylor Fritz. Waterdrop wierzy w świat bez plastiku i popularyzuje butelki wielokrotnego użytku oraz Microdrinki bez dodatku cukru i konserwantów.
Waterdrop to marka, która powstała w 2016 roku w Austrii, obecnie działa w 11 krajach europejskich, USA, Singapurze oraz Australii. Przyświecają jej dwie idee – picia większej ilości wody oraz wyeliminowania plastiku w formie jednorazowych butelek. W ofercie Waterdrop znajdują się smakowe, rozpuszczalne w wodzie kapsułki wzbogacone o witaminy i ekstrakty roślinne oraz akcesoria, takie jak butelki, butelki termiczne i dzbanki filtrujące wodę. Marka dostarcza innowacyjne rozwiązania wspierające dobre samopoczucie konsumentów poprzez oferowanie wysokiej jakości produktów oraz doświadczeń związanych z kwintesencją życia – wodą.
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).