Silesion.PL

serwis informacyjny

Big Cheese Studio S.A. z prawie 96 proc. wzrostem zysku netto r/r

Robert Wlodarczyk Big Cheese Studio S.A

Łukasz Robert Włodarczyk Big Cheese Studio S.A.

Prawie 4,8 mln zł zysku netto wypracowało w pierwszym półroczu br. Big Cheese Studio S.A. – notowany na GPW w Warszawie producent i wydawca gier wideo z Łodzi. To prawie 100 proc. wzrost w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Od stycznia do czerwca br. spółka odnotowała ponad 6,7 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, w porównaniu do niespełna 5,7 mln zł rok wcześniej. W raportowanym okresie EBITDA wyniosła ponad 5 mln zł. 30 czerwca br. Big Cheese Studio S.A. posiadało ponad 12,2 mln zł w środkach pieniężnych. Główny wpływ na wyniki finansowe w pierwszym półroczu miała sprzedaż gry Cooking Simulator oraz jej dodatków.

Big Cheese Studio S.A. podsumowało wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2024 roku. W raportowanym okresie spółka odnotowała przychody netto na poziomie 6,7 mln zł, co stanowi wzrost o niespełna 19 proc. w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku. Przez pierwsze sześć miesięcy br. firma osiągnęła prawie 4,8 mln zł zysku netto. Dla porównania od stycznia do czerwca rok wcześniej było to blisko 2,5 mln zł.

– Cieszymy się, że wyniki spółki poprawiły się w stosunku do 2023 roku, nawet po uwzględnieniu wpływu umów, które mają charakter długoterminowy (np. Game Pass). Big Cheese Studio S.A. potwierdza silne fundamenty stworzonego IP, ale mamy świadomość, że przed nami sporo pracy nad wzmocnieniem pozycji spółki oraz realizacją kolejnych założeń strategicznych – komentuje Łukasz Robert Włodarczyk, członek zarządu Big Cheese Studio S.A.

Aktualne wyniki finansowe to Big Cheese Studio S.A. są efektem sprzedaży gry Cooking Simulator i jej dodatków. Przychód ze sprzedaży tytułu (bez wersji VR) w okresie od stycznia do czerwca br. wyniósł przeszło 3,3 mln zł wobec 2,1 mln zł w 2023 roku. Z kolei sprzedaż Cooking Simulator VR w dwóch kwartałach 2024 roku przyniosła spółce prawie 2,4 mln zł. 13 czerwca 2024 roku BCS udostępniła najnowszy dodatek do produkcji – Sushi, który pozwala graczom na podjęcie nowego wyzwania kulinarnego, a tym samym poprowadzenie własnego baru sushi w Japonii. Cena dodatku została ustalona na poziomie 9,99 USD.

Cooking Simulator jest najważniejszym tytułem Big Cheese Studio S.A. Od momentu swojej premiery na Steam w 2019 roku gra jest rozwijana poprzez płatne i darmowe dodatki oraz tzw. live ops. Produkcja dostępna jest także w wersjach konsolowych (na Nintendo Switch, PS4, Xbox One i usłudze Xbox Game Pass) oraz w wersji VR. Tytuł osadzony w świecie wirtualnej rzeczywistości szybko zyskał miano najlepszej gry VR roku 2021.

Priorytetem Big Cheese Studio S.A. jest rozwój i rozszerzanie obecnego portfolio tytułów, zwłaszcza Cooking Simulator, co ma kluczowe znaczenie w kontekście przyszłych wyników finansowych. Jednym z głównych filarów strategii firmy pozostaje rozwój na międzynarodowym rynku gamedev – dodaje Łukasz Robert Włodarczyk, członek zarządu Big Cheese Studio S.A.

W sierpniu br. 41,44 proc. akcji w spółce Big Cheese Studio S.A. objęło Silk Road Games S.A. Spółka jest jednym z nielicznych europejskich dystrybutorów gier na licencjonowanym rynku chińskim. W porozumieniu z Kap In sp. z o.o. posiada łącznie 46,57 proc. akcji BCS. We wrześniu br.Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy Big Cheese Studio S.A. odwołało dotychczasowych członków Rady, a w ich miejsce powołało nowych: Grzegorza Dymka, Michała Pietrzkiewicza, Piotra Lembasa, Pawła Świdzińskiego i Łukasza Andrzejczaka.

***

O spółce:

Big Cheese Studio S.A. to działający od 2018 roku producent i wydawca gier wideo z Łodzi. Model biznesowy studia zakłada tworzenie gier z naciskiem na połączenie symulacji, ekonomii i strategii działania. W 2019 roku na rynku zadebiutowała pierwsza, autorska produkcja firmy – Cooking Simulator. 7 grudnia 2021 roku akcje spółki zadebiutowały na Głównym Rynku GPW w Warszawie. W sierpniu 2024 roku Silk Road Games S.A. nabyła ponad 41 proc. akcji BCS za 22, 4 mln zł.

Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Copyright Silesion.pl© Wszelkie prawa zastrzeżone. 2016-2024