Silesion.PL

Aktualności blisko mnie, sport, Katowice | lokalne Informacje

Bartosz Zmarzlik – szóste mistrzostwo świata Polaka wciąż elektryzuje media

Zuzlowiec Polska SPeedway

nstytut Monitorowania Mediów przeanalizował przekaz medialny wokół szóstego tytułu mistrza świata Bartosza Zmarzlika w cyklu Speedway Grand Prix. Wyniki monitoringu pokazują jednoznacznie: sukcesy Polaka, mimo że obserwujemy je niemal co roku, nie tracą na sile emocjonalnej ani zasięgowej, a 14 września na dobre rozpoczęła się dyskusja o mianowaniu żużlowca Sportowcem Roku.

Bartosz Zmarzlik – Szoste Mistrzostwo Swiata Polaka Wciaz Elektryzuje Media

Bartosz Zmarzlik po raz szósty w karierze został mistrzem świata na żużlu. Polak przypieczętował triumf w cyklu Speedway Grand Prix podczas zawodów w duńskim Vojens. To tam, w emocjonującym finale sezonu, wywalczył punkty, które zapewniły mu zwycięstwo w całych rozgrywkach – mimo silnej presji ze strony Australijczyka Brady’ego Kurtza.

Szóste złoto w centrum uwagi mediów

Każde mistrzostwo Zmarzlika generowało duże zainteresowanie w mediach. Jak pokazują dane Instytutu Monitorowania Mediów najnowszy, szósty tytuł z 2025 roku osiągnął ponad 72 mln kontaktów medialnych, co stawia go w ścisłej czołówce dotychczasowych sukcesów sportowca.

Bartosz Zmarzlik – Szoste Mistrzostwo Swiata Polaka Wciaz Elektryzuje Media 1

W mediach społecznościowych tegoroczny sukces zebrał prawie 187 tys. reakcji, 9 tys. komentarzy i 6,7 tys. udostępnień. Największe zaangażowanie wygenerowały posty Eurosport Polska, czyli właściciela praw do transmisji cyklu Speedway Grand Prix.

Dominujące narracje w mediach

  • Podkreślano historyczność osiągnięcia – Zmarzlik zrównał się liczbą tytułów z legendami: Tonym Rickardssonem i Ivanem Maugerem. Aż w 48% publikacji w mediach klasycznych wspomniano o tych dwóch legendarnych żużlowcach.
  • Eksponowano dramaturgię – losy mistrzostwa ważyły się do ostatniego biegu, a o złocie zadecydował zaledwie jeden punkt.
  • Silnie akcentowano rywalizację z Australijczykiem Bradym Kurtzem, który mimo serii pięciu wygranych turniejów nie zdołał odebrać Polakowi korony.
  • Nie brakowało emocji i ludzkiego wymiaru – media szeroko cytowały wzruszające słowa Zmarzlika o dziecięcych marzeniach i rodzinie.
  • Wracano do przeszłości – przypominano wcześniejsze triumfy Polaka i wskazywano na jego dominację w ostatnich siedmiu latach.

Tomasz Lubieniecki, Kierownik Działu Raportów Medialnych IMM komentuje:

Analiza medialna pokazuje, że sukcesy Bartosza Zmarzlika nie ulegają zjawisku zmęczenia odbiorców. Wręcz przeciwnie – każdorazowo generują ogromny zasięg i emocje. Decyduje o tym dramaturgia sezonów, personalne rywalizacje oraz fakt, że Zmarzlik wciąż bije rekordy i dołącza do grona największych legend sportu. To sprawia, że jego historia pozostaje świeża i angażująca – zarówno dla kibiców, jak i mediów.

Dyskusja o „Sportowcu Roku” już trwa

Analiza IMM pokazuje, że sukces Zmarzlika natychmiast wpisał się również w szerszy kontekst sportowych debat. W mediach społecznościowych i komentarzach pod artykułami rozpoczęła się dyskusja o tegorocznym plebiscycie „Przeglądu Sportowego” na Sportowca Roku. Kibice zastanawiają się, czy szóste mistrzostwo wystarczy, aby to właśnie Zmarzlik sięgnął po tę nagrodę – zwłaszcza że w innych dyscyplinach polscy sportowcy również osiągali w tym roku olbrzymie sukcesy.

Aż strach pomyśleć jaka będzie walka w 💯 Plebiscycie Przeglądu Sportowego. Świątek, Zmarzlik, może jakiś siatkarz, może jakiś piłkarz, zawsze groźny Kubica o czym kiedyś się przekonaliśmy. Już same nominacje powodują dreszcze.

Kubica, Ponitka, Świątek, Zmarzlik

A jeszcze lekkka, Boks, Siatkarze ciekawy rok może być

Zmarzlik znów jednym z głównych kandydatów do tytułu Sportowca Roku 2025. Fakt, nie opinia. #sgpvojens”

Metodologia:

Analizę przeprowadzono na podstawie przekazów w polskiej prasie, radiu, telewizji, portalach internetowych i social mediach opublikowanych w dniu rozstrzygającej rundy Grand Prix oraz dwa dni po sukcesie (5-7.10.2019 r., 3-5.10.2020 r., 1-3.10.2022 r., 30.09-02.10.2023 r., 14-16.09.2024 r., 13-15.09.2025 r.).

Zasięg informuje o liczbie potencjalnych kontaktów z przekazem mediowym. Wskaźnik jest opracowany na podstawie średniej liczby odsłon materiałów internetowych z uwzględnieniem współczynnika ekspozycji monitorowanych fraz w treści publikacji. Więcej informacji o wskaźnikach IMM jest dostępnych na stronie internetowej.

O Instytucie Monitorowania Mediów:

IMM od ponad 25 lat analizuje dane z mediów dotyczące marek, firm, osób i instytucji. Mierzy i raportuje efekty działań promocyjnych z obszarów marketingu, digital marketingu oraz public relations. Bada widoczność marek oraz wartość ich ekspozycji w mediach klasycznych i społecznościowych. Na podstawie danych z szerokiej bazy źródeł medialnych IMM opracowuje pogłębione analizy jakościowo-statystyczne oraz raporty sponsoringowe. Od 2008 roku oferuje swoje usługi również w Rumunii pod marką mediaTRUST.

W Polsce IMM jako jedyna firma na rynku łączy wyniki monitoringu informacji oraz reklam z wszystkich typów mediów w jednym narzędziu. Dane pozyskuje z 1700 tytułów prasowych, blisko 350 stacji RTV, 340 tys. portali internetowych, ponad 2 mln publicznych profili w social mediach, a także pełnej treści podcastów oraz treści materiałów video, w tym z YouTube’a i TikToka. Więcej na: www.imm.com.pl.

Jesteśmy na  Google News. Dołącz do nas i śledź  Silesion.pl  codziennie. Obserwuj Silesion.pl!


Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).

O autorze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Rating
Copyright Silesion.pl© Wszelkie prawa zastrzeżone. 2016-2025
cropped Katowic Silesion Slask Silesia 24 info 1
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.