Silesion.PL

serwis informacyjny

Auta z Fabryki Samochodów Osobowych (FSO) nie są przystosowane do spalania benzyny E10.

Polonez Caro Plus

Fabryka Samochodów Osobowych S.A. (FSO), legendarne miejsce powstawania polskich aut, wydała oficjalne ostrzeżenie dotyczące nowego rodzaju paliwa – benzyny E10. Zgodnie z komunikatem, wiele kultowych modeli, które opuściły taśmę produkcyjną FSO, nie jest kompatybilnych z tym ekologicznym paliwem. Ostrzeżenie obejmuje modele takie jak FSO Fiat 125p, FSO (Daewoo-FSO) Polonez, FSO (Daewoo-FSO, Daewoo) Lanos, FSO (Daewoo-FSO, Daewoo) Matiz, Daewoo-FSO (Daewoo) Nubira, Chevrolet Aveo, Daewoo Tico, Daewoo Espero, Daewoo Tacuma, oraz Daewoo Leganza.

Benzyna E10 to nowa inicjatywa wprowadzana na stacje paliw w Polsce od 1 stycznia 2024 r. Zastępuje ona benzynę E5, zawierającą do 5% biokomponentów (bioetanolu), i oferuje zawartość biokomponentów na poziomie do 10%. To kroki w kierunku bardziej ekologicznego podejścia do paliw, jednakże FSO ostrzega, że starsze modele samochodów z ich produkcji mogą nie być przygotowane na to nowe paliwo.

FSO Fiat 125p, produkowany w latach 1973-1991, oraz FSO (Daewoo-FSO) Polonez, produkowany w latach 1978-2002, to jedne z najbardziej rozpoznawalnych samochodów, które opuściły fabrykę w Warszawie. Jednakże, silniki spalinowe tych modeli nie są dostosowane do spalania benzyny E10, co oznacza, że ​​użytkownicy tych pojazdów muszą być ostrożni w wyborze paliwa.

Dodatkowo, FSO zwraca uwagę na brak informacji dotyczących kompatybilności Chevrolet Aveo, produkowanego w latach 2007-2011, z benzyną E10. Właściciele tego modelu są zaleceni do sprawdzenia dokumentów pojazdu lub klapki wlewu paliwa w celu potwierdzenia dostosowania do nowego paliwa.

Ostrzeżenie od FSO podkreśla, jak ważne jest zrozumienie potrzeb i ograniczeń starszych modeli samochodów w obliczu wprowadzania nowych technologii paliwowych. Właściciele pojazdów, które mogą być niekompatybilne z benzyną E10, powinni wziąć pod uwagę alternatywne źródła paliwa lub zmodernizowanie swoich pojazdów, aby uniknąć potencjalnych problemów związanych z użytkowaniem nowego paliwa.

Informacje o kompatybilności silników spalinowych produkowanych/sprzedawanych przez FSO do spalania paliwa E10

  • FSO Fiat 125p produkowany w latach 1973-1991 – silniki spalinowe tego modelu nie są przystosowane do spalania benzyny E10.
  • FSO (Daewoo-FSO) Polonez (w tym Polonez Truck) produkowany w latach 1978-2002 – silniki spalinowe tego modelu nie są przystosowane do spalania benzyny E10.
  • FSO (Daewoo-FSO, Daewoo) Lanos produkowany i montowany w systemie SKD w latach 1997-2008 – silniki spalinowe tego modelu nie są przystosowane do spalania benzyny E10.
  • FSO (Daewoo-FSO, Daewoo) Matiz produkowany i montowany w systemie SKD w latach 1998-2007 – silniki spalinowe tego modelu nie  są przystosowane do spalania benzyny E10.
  • Daewoo-FSO (Daewoo) Nubira produkowana i montowana w systemie SKD w latach 1997-2002 – silniki spalinowe tego modelu nie są przystosowane do spalania benzyny E10.
  • Chevrolet Aveo produkowany w latach 2007-2011 – homologowany i sprzedawany przez GM DAT – nie posiadamy takiej informacji.
  • Daewoo Tico montowany w systemie SKD w latach 1996-2001 – silniki spalinowe tego modelu nie są przystosowane do spalania benzyny E10.
  • Daewoo Espero montowany w systemie SKD w latach 1996-1999 – silniki spalinowe tego modelu nie są przystosowane do spalania benzyny E10.
  • Daewoo Tacuma montowana w systemie SKD w latach 2000-2001 – silniki spalinowe tego modelu nie są przystosowane do spalania benzyny E10.
  • Daewoo Leganza montowana w systemie SKD w latach 1997-2000 – silniki spalinowe tego modelu nie są przystosowane do spalania benzyny E10.

źródło: Fabryka Samochodów Osobowych S. A.

Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).

Copyright Silesion.pl© Wszelkie prawa zastrzeżone. 2016-2024